Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co kupić? - Combo/Doblo/Partner/Kangoo/... do 12 tys?

melanrzz 22 Mar 2014 10:52 13197 9
  • #1
    melanrzz
    Level 12  
    Do tej pory jeździłem VW T4 Long 2.5TDi. Większość zleceń były to trasy 200km do nawet 8500km. Kursy po mieście rzadko. Niestety ze względu na sytuację zdrowotną nie mogę wykonywać zleceń jeszcze przez jakiś czas. Jestem zmuszony sprzedać T4. Póki co będę musiał podjąć pracy taksówkarza, żeby przeżyć. Stopniowo będę starał się budować nową markę, ponieważ 95% klientów odeszło ode mnie do konkurencji podczas mojej nieobecności. Wiem na co muszę uważać, jakich błędów nie popełniać.
    Przemyślałem, że najlepszym autem dla mnie będzie combo/doblo/partner/kangoo.
    Który z tych samochodów polecilibyście do wspomnianej pracy? Na początku auto będzie jeździło głównie w mieście i mam nadzieję, że jeśli się uda, znów zacznę jeździć po Europie.
    Najchętniej wziąłbym diesla, bo praktycznie po Astrze całe życie jeżdżę dieslami. Jednak diesel na miasto w taxi? Krótkie dystanse biorąc pod uwagę szybkie wychładzanie się diesla - trochę się obawiam. Tym bardziej gaz jednak wyjdzie ekonomiczniej.

    Budżet 10-12tys.

    Na pierwszym miejscu byłby caddy, ale budżet na niego nie pozwala.

    Moim faworytem jest combo, ponieważ najbardziej mi się podoba(na taksówkę). Silnik obstawiałbym 1.6 + LPG. Niestety nie mam dobrego zdania o oplach po Astrze F 1.4 60km....

    Na drugim miejscu jest Doblo. Fajne, spore auto, tylko boję się, że wygląd dostawczaka odstraszy potencjalnych klientów. Znalazłem wiele pozytywnych opinii o silnikach JTD, ale znikomą ilość o benzynie 1.6 16v. Plusem doblo jest również cena/wyposażenie.

    Partner/berlingo wydają się być trochę małe są do przyszłej działalności transportowej. Na taxi ok, ale później w miarę rozwijania firmy może być problem.

    Kangoo z kolei ma mój teść i jakoś ten samochód w ogóle do mnie nie przemawia. Może za sprawą 1.5Dci 60km...

    Jestem na etapie rozmyślania co tu kupić, by w razie napraw nie wpaść na minę finansową. Jak wygląda kwestia niezawodności itd? Samochody, jeśli rozwinę działalność i zacznę startować na Europę nie będą przewozić jakiś super wielkich ciężarów. 200-250 kg w bagażniku to max. Prędkości 100-120km/h

    Chętnie poznam wasze opinie, spostrzeżenia, może inne propozycje?
  • #2
    zed71
    Level 23  
    combo zbudoany jest na bazie corsy jest tez jest mały ;-)
    za doblo przemawia tez przestrzeń w kabinie ;-) silnik 1,6 w fiatach jest taki sam (stilo, punto, marea, itp_ a wiec zsuwający się pasek rozrzadu .... poczytaj sobie na forum o tym silniku ;-) silniki 1,9 jtd fiata stanowia rozsadną alternatywe (o wiele lepszą niz uwielbiany 1,9 tdi Vw)
  • #3
    melanrzz
    Level 12  
    Fakt, może źle sprecyzowałem. Zależy mi na sporym bagażniku. Doblo ma fajny, bo szeroki, ale jak patrzyłem długość podobna do Combo, które ma 10cm mniej miejsca na szerokość. Myślę, że przeżyłbym to. Boję się w dieslu o koszty związane z krótkimi dystansami po mieście. LPG jednak wyjdzie korzystniej (według autocentrum 12zł taniej na 100km), a idę na taxi tylko ze względu na ciężką sytuację
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    LPG na krótkich odcinkach też będzie jeździło głównie na benzynie... diesel jak już się zagrzeje to będzie trzymał temperaturę. Rozumiem, że chodzi o Taxi bagażowe, nie o przewóz osób. Diesel 1.9JTD w Doblò, byle bez DPF, da sobie radę w mieście. Masz tam też silnik 1.3MJ 85KM, idealny na krótkie dystanse i super ekonomiczny.
  • #5
    melanrzz
    Level 12  
    taxówka będzie osobowa. Jeśli chodzi o właściwości przewozowe to w przyszłości będą przewożone zwierzaki. W t4 miałem 2 duże klatki i 3 mniejsze. W wymienionych powyżej samochodach dałbym radę zmieścić podwójną, dzieloną klatkę do bagażnika + na wyjazdy Europejskie po klatce po boku(zamiast kanapy a zwierzaki wchodziłyby przez drzwi rozsuwane). Zszedłbym co prawda z jednego miejsca, za to zyskałbym 2 klatki duże lekko mniejsze od tych w T4 oraz dwie średnie większe od trzech małych w VW-ju. W sumie i tak nie wykorzystywałem zazwyczaj wszystkich miejsc, a wyszedłbym na plus ze spalaniem.
    Diesla na taxi odradził mi znajomy taksówkarz jeżdżący Octavią 1.6 LPG.
    Myślałem również o aucie typu alhambra TDi lub 2.0 8v LPG, jednak w budżecie nie zmieszczę się w wersji po lifcie
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Taksówka do przewozu osób to raczej sedan klasy średniej, ewentualnie minivan, a nie "blaszanka" typu Combo czy Berlingo... nie wiem ale wydaje mi się, że jak ktoś jeździ taksówką to raczej oczekuje odrobiny komfortu i prestiżu. Przynajmniej jakbym ja miał zamiar jechać gdzieś taksówką to raczej nie chciałbym podróżować dostawczakiem.
  • #7
    melanrzz
    Level 12  
    gdyby nie sytuacja życiowa, w ogóle nie rozmyślałbym o pracy taksówkarza. Niestety by przeżyć muszę połączyć dwie prace. Zdaję sobie sprawę, że wymienione samochody są raczej mini dostawczakami jednak combo w wersji osobowej wydaje mi się całkiem fajnym autkiem. Myślicie, że van typu Sharan byłby lepszym wyjściem?
  • #8
    zed71
    Level 23  
    sam widziałem kilka sharanów jako taxi wiec da radę ;-) jest tylko kłopot z silnikiem bo .... masz duży wybór ;-) z rozsądnych tylko 2,0 115km (+ lpg oczywiscie) i nic poza tym (chyba że diesle 1,9) ewentualnie jeszcze ford galaxy i seat alhambra (ten sam problem z silnikiem- czyli 2,0).
  • #9
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Odrzuć sharana, bo to ociężały i psujny złom w porównaniu do evasiona/ulysse/806/zeta. Auta większe w srodku od sharana/alhambry/galaxy, tańsze, nie rdzewieją .Maja suwane drzwi z dwoch stron, całkowicie płaska podłogę a w wersji 7 osobowej masz 5 miejsc + ogromny bagażnik po wyjęciu tylnych foteli. Mam evasiona z silnikiem 2,0 16V i jest to najlepsza jednostka do tej budy. Szukałem dobrego i niedrogiego vana i jestem zadowolony od 3 lat . Spalanie trasa full load z klimą 11l LPG 110-140 km/h. Miasto z klimą 13 max LPG. Ale instalacja zamontowana samodzielnie, z demontażem kolektora odpowiednio umiejscowieniem króćców, pojedyńcze wtryski tuz przy wtryskach benzyny , wężyki 6 cm(!), a nie 20-30 jak w większości montują gaziarze. Redukto z tyłu za filtrem powietrza, zabezpieczony przed wychładzaniem w czasie jazdy. Butla podwieszona pod autem, koła zapasu nie wożę od 6 lat bo uznałem, że to bez sensu.
    Auto jest komfortowo wykończone i wyciszone lepiej niż osobówki z tamych lat.
    tzok wrote:
    LPG na krótkich odcinkach też będzie jeździło głównie na benzynie... diesel jak już się zagrzeje to będzie trzymał temperaturę.

    Silnik bardzo szybko łapie temperaturę : po kilometrze jadę na LPG przy -10 st.C. W ciągu godziny silnik nie ostygnie i po odpaleniu jedziesz od razu na gazie. Na pewno spali więcej jak będziesz się dogrzewał na postoju niz diesel.
    Jedyna wada tego modelu to nie wymienne sworznie wahacza, , ale jak kupi sie dobry firmowy długo posłuży.
  • #10
    chojinka
    Level 29  
    combo jest najmniejszy! nie nadaje się na TAXI. doblo jest brzydki, odstrasza klientów i ma swoje drobre minusy, ale jak dobrze dobierzesz silnik w gazie lub diesla to pomijając wygląd - będziesz zadowolony, zawieszenie jest mocne.
    zafira była by najlepsza ale 1.8 benzyna bo starsze diesle mogą być już dobite a na pewno pompa wtryskowa. większe berlingo ma super zawieszenie, dobre wyposażenie a z silnikiem HDI jeździ wyśmienicie i chyba wyjdzie najtaniej z całej ekipy - max 7.5 litra w mieście diesla, jak wciskasz mocno pedał w podłogę. Kango jest najgorzej wykonany - największy blaszak wewnątrz, silnik diesla ok, a części tanie, często będziesz robił przednie zawieszenie...
    wybór trudny w zależności gdzie się jeździ i z czym.
    sharan - opis wyżej.
    mazda MPV jest wielka i fajna ale nie wiem jak tam z gazem się do silnika podchodzi, też hyundai trajet jest duży i tani...
    C8 i 806 jest też super o ile nie jesteś fanem VW. opis wyżej.