Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yaris I d4d 2005 - programowanie kluczyka immobilizera.

22 Mar 2014 14:15 6384 9
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam taki problem, potrzebuję zakodować dodatkowy kluczyk do immobilizera w Yaris I d4d 2005. Zakupiłem używany kluczyk z pilotem, pilot zakodował się bez problemu, lecz nie mogę zakodować immobilizera. Próbowałem już metod z kombinacjami, znalezionymi w internecie tj. drzwi-stacyjka oraz z pedałem gazu i hamulca, lecz żadna z tych procedur nie działa, a dokładniej nie zapala się na stałe lampka "security", tak jak jest napisane w instrukcjach. Transpondery w kluczyku oryginalnym, jak i zakupionym są typu 4C. Czy byłby mi ktoś w stanie wskazać poprawną procedurę kodowania kluczy dla tego modelu? Czy w ogóle w tym modelu takie coś istnieje? Ewentualnie czy nie znalazłby się ktoś z Warszawy, kto posiada jakieś urządzenia typu: Smart Key Maker, Carprog lub inne lepsze, kto mógłby mi poświęcić chwilkę i pomóc w tym temacie?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Stary kluczyk masz szary czy czarny?
  • Poziom 12  
    A właśnie przepraszam zapomniałem napisać posiadany kluczyk jest czarny z pilotem i jest to Master, ponieważ dioda gaśnie niezwłocznie po włączeniu zapłonu.
    pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    -drzwi kierowcy zamknięte
    -kluczyk wyjęty
    1. wlóż zakodowany master do stacyjki
    2.naciśnij i puśc pedał gazu 5 razy
    3.naciśnij i puść pedał hamulca 6 razy, wyjmij kluczyk ze stacyjki
    4. włóż nowy kluczyk do stacyjki
    5. naciśnij i puść pedał gazu 1 raz
    6. czekaj 60 sekund
    7. wyjmij kluczyk ze stacyjki, naciśnij pedał hamulca 1 raz.

    Proponuje nie patrzeć na kontrolke immo, tylko robić to na spokojnie.
  • Poziom 12  
    Dzięki za zainteresowanie, ale niestety owa metoda nie działa, powtarzałem to kilkakrotnie ze stoperem w ręku :-p. Zapewne wyhaczyłeś ją z jakiegoś angielskiego forum albo YT. Troszkę poszperałem w tamtych stronach i znalazłem przypadek, że ktoś już próbował bezskutecznie w tym modelu to zrobić. Posiadane interfejsy tj. Toyota K+CAN Commander oraz M-VCI Techstream też na nic się zdają w tym przypadku. Skoro tak to już nie będę kombinował tylko poproszę o przeprogramowanie pastylki transpondera w punkcie dorabiania kluczy. Myślałem, że ktoś coś tutaj będzie wiedział ale skoro tak to trudno, mimo wszystko dzięki.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 37  
    Jeżeli kluczyk jest z kropką (D4) to w punkcie dorabiania Ci tego nie zrobią. Albo w salonie albo samemu przy pomocy takiego małego ryżowego cacka co się wtyka do OBD z ebayu za 16 dolarów.
    Jest jeszcze metoda z otwieraniem drzwi która działa z niektórych toyotach z 2005 roku.
  • Poziom 16  
    Akurat jest to metoda poprawna w tym modelu.Nic nie musiałem "wyhaczać". Mozliwe że masz nowy kluczyk z innym transponderem albo coś z instalacją w samochodzie. Spróbuj carprogiem bezposrednio do eeproma ewentualnie.
  • Poziom 12  
    Witam kluczyk jest bez kropki transpondery oryginalnego, jak i zakupionego klucza sprawdziłem w punkcie dorabiania kluczy i są to typu 4C. możesz mi podać źródło informacji o poprawności metody kodowania klucza w tym modelu, czy jest to np. Autodata, czy może twoje własne doświadczenie? Po prostu chcę mieć stuprocentową pewność. Co do metody drzwi-stacyjka to wydaje mi się, że to raczej w tym modelu niemożliwe bo ze schematu, jak i własnych pomiarów, że do sterownika silnika nie dochodzi sygnał z krańcówki drzwi, więc skąd miałby on brać informację o otwartych lub zamkniętych drzwiach. Car-progiem bym się chętnie pobawił, gdybym go miał. Co do Key-Makera od chińczyków to bym go kupił, ale nie wiem, czy mi się opłaca, skoro: raz muszę dodatkowo czekać, a dwa cena docięcia grota z "załatwieniem" tematu immobilizera poprzez przekodowanie pastylki lub założenie nowej i zakodowanie, jaką mi wyliczono w punkcie dorabiania kluczy to 60zł. Więc co o tym sądzicie bo ja już zgłupiałem.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 12  
    Witam
    Sprawa rozwiązana, klucz docięty immobilizer zakodowany. Niestety, że jako mój transponder w nowym kluczyku okazał się niereprogramowalny tzn. nie jest typu (ECH2) musiałem za usługę zamontowania nowego i zakodowania zapłacić 80zł, czyli z kosztami szlifowania grota wyszło mnie 110zł, czyli razem wszystko za 240zł, czyli w stosunku do wycen w punktach dorabiania kluczy z przedziału 250-350 zł jest całkiem nieźle pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    Koledzy odswięze troche temat. Nie bede zasmiecał pisal nowego bo post sie tyczy tez Yaris z 2006 roku.

    Mam problem po rozładowaniu akumulatora przestał odpalac na dorabianym kluczyku zakodowanym oczywiscie wczesniej normalnie odpalał. Mam drugi kluczyk i odpala bez problemu i teraz pewnie trzeba bedzie ten kluczyk na którym przestal odpalac po rozladowaniu akumulatora jakos dodac do pamiec kompuutera immobilaizera powiedzcie mi koeldzy jaka jest metoda dodania tego kluczyka do pamieci immobilaizera?? Zrobie to jakos manualnie kombinacją czy musze miec komputer i jakis program specjalny. Posiadam tylko delphi program diagnostyczny ogolny do wszystkich marek nim cos zrobie czy manualnie cos trzeba bedzie robić??

    Bardzo wdzieczny bym byl za pomoc Koledzy.