Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

alfa romeo 156 TS 1,8 99 - Hamulce trzymają, gorące tarcze czy tam ma być?

tadzio2299 22 Mar 2014 16:52 4860 18
  • #1
    tadzio2299
    Level 12  
    Witam
    Wymieniałem ostatnio w mojej alfcie komplet hamulców na tyle. Zleciłem stacji obsługi wymianę tarcz i klocków na tylnej osi.
    Ostatnio zmieniałem koła na placu przy mojej " strzale" i zauważyłem coś niepokojącego, tz koła podniesione przednie kręcą się elegancko, a tylne mimo zwolnienia ręcznego sa hamowane.
    Wcześniej na bank mi tylnich kół nie hamowało. Więc dlaczego tak się dzieje?
    Zauważyłem też że po spokojnej jeździe tylne tarcze, badając organoleptycznie (ręką) są gorące, a przednie tylko letnie.

    Próbowałem też rozluźnić ręczny ale nić to nie daje. Ogólnie jak auto stoi na kołach to raczej mocno nie jest hamowane bo się toczy. Ale jak koła oniosę to klocki obcierają.
    Niewiem też czy tylko to efekt placebo czy... auto jakby wolniej sie rozpędza. Spalania jeszcze nie badałem. Na nowych tarczach przejechałem 50km.
  • #2
    olekt2002
    Level 30  
    tadzio2299 wrote:
    Zleciłem stacji obsługi wymianę tarcz i klocków na tylnej osi.

    Zleć poprawę usługi.
  • #3
    tadzio2299
    Level 12  
    Byłem i mówiłem, odpowiedzieli że mają troche obcierać
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Nic po wymianie tarcz i klocków ma nie trzymać nawet na chwilę i finito, po takiej wymianie, przez krótszy okres hamulce mogą mieć mniejszą skuteczność ale nigdy zacisk nie ma prawa trzymać, robota zje.....a i reklamacja.
    Już raz widziałem fachurę co tłukł w nowe klocki młotkiem bo nie chciały mu wejść a widać było gołym okiem, że całe jarzmo jest zarośnięte rdzą. Klocki maja wchodzić na piechotę/leciutko, ważny jest montaż wewnętrznego klocka i położenie tłoczka w zacisku(tył inaczej pracuje bo jest ręczny i zasadniczy)żeby tłoczek nie obrócił się podczas działania. To wszystko zrobione ze sztuką i tarcza ma obracać się jednym palcem.
  • #6
    tadzio2299
    Level 12  
    no to kto ma racje?
    Auto toczy sie lekko tylko jak podniose to lekko hamują tylne kola, na starych tarczach nic nie bklokowalo
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przeczytałem ten artykuł na kolorowym portalu, i co? Które zdanie jest na obronę Twojej głupoty :

    DamianVWB5 wrote:
    jest nowe i chwilowo bedzie spasowane tak ze beda lekko trzeć. Musi sie to wszystko dopaswać i dotrzec wtedy bedą luźno sie kręcić.


    Popieram tu Kolegę milejowa w całej rozciągłości, i nie szydź z Jego wiedzy lecz bierz przykład.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    DamianVWB5 wrote:
    pewnie po nocach sni ci sie ta wiedza

    Po nocach to żonkę obracam :D
    Nie napinaj się tylko przyjmij krytykę na klatę bo nie masz racji.
  • #10
    F_R_E_D_I
    Level 9  
    Prawda jest taka, że robota z.....a zepsuta. Po wymianie koło powinno obracać się swobodnie a tarcza nie powinna się grzać. Reklamuj usługę. Powodem tego mogą być zapieczone zaciski lub za ciasno osadzone klocki.
  • #11
    Grzegorz_madera
    Level 37  
    Najciekawsze jest to, że ludzie wierzą jakiemuś pismakowi z kolorowego portalu, który z bliska nie widział nigdy żadnego elementu samochodu, zamiast wierzyć fachowcowi, który takich samochodów przerobił kilkaset jeśli nie kilka tysięcy.
  • #12
    tadzio2299
    Level 12  
    ale czemu wcześniej było ok?
    a i czy z czasem jak klocki sie zużyją bedzie ok?
  • #14
    tadzio2299
    Level 12  
    ale wczesniej nie obcieralo nic
  • #15
    Teodor85
    Level 20  
    Kolego najprawdopodobniej wepchali klocki na siłę, nie czyszcząc rdzy i klocki nie mogą się swobodnie poruszać. Reklamacja i tyle.
  • #16
    diodabg
    Level 30  
    tadzio2299 wrote:
    ale wczesniej nie obcieralo nic

    Bo wcześniej to robił fachowiec a ty odwiedziłeś kowala ;)
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    tadzio2299 wrote:
    ale czemu wcześniej było ok?


    Klocki były zużyte co za tym idzie pracowały w innym miejscu jarzma.

    tadzio2299 wrote:
    a i czy z czasem jak klocki sie zużyją bedzie ok?


    Będzie, tylko poza przegrzanymi tarczami, zużytymi klockami, większą ilością spalonego paliwa wymienisz też łożyska i ewentualnie czujniki ABS/ESP tylnej osi, że o pełnej regeneracji przegrzanych zacisków nie wspomne...

    Przemawia?
  • #18
    milejow
    Level 43  
    Źle wyczyszczone jarzmo i klocki klinują się, czasem trzeba jarzmo odkręcić i wsadzić w imadło,żeby dokładnie je wyczyścić, często szczotka druciana nie daje rady i trzeba ryć skrobakiem. Kowalowi się nie chciało i odwalił fuszerkę, a klocki same sobie luzu nie zrobią, konsekwencje tej fuszery podał Ci Domex.
  • #19
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Usługa do reklamacji. Autor wątku co widać po wpisach, nie przedstawia elementarnej wiedzy w temacie.

    Zamykam.