Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec gitarowy Cabo 50 - Jaki tranzystor zamiast KD503?

22 Mar 2014 22:07 1779 14
  • Poziom 16  
    Posiadam piec gitarowy Kabo 50 .Uszkodzona jest końcówka mocy Tesla KD503.
    Czy zamiast KD 503 mogę zastosować KD 607 lub KD 502 (takie posiadam)? Nie znam się na tym za bardzo, dlatego proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Nie jest to moja dziedzina,ale przelutować tranzystor dam radę.
    2N3772 w bazie zamienników występuje jako zamiennik dla kd 503 i 502.To dlaczego 2N3773?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Co do reszty wzmacniacza to usterki zostały już zdiagnozowane i usunięte,dlatego o nich nie piszę.A końcówka mocy uszkodzona jest na pewno.Ponieważ, jak na razie nie nabyłem wielkich umiejętności w naprawie takiego sprzętu,to piszę to w dziale -początkujący.Dlatego chciłabym wiedzieć, dlaczego 2N3773 ,a nie 2N3772 lub kd 502.

Pozdrawiam...
  • Poziom 13  
    sylwo1962 napisał:
    Co do reszty wzmacniacza to usterki zostały już zdiagnozowane i usunięte,dlatego o nich nie piszę.A końcówka mocy uszkodzona jest na pewno.Ponieważ, jak na razie nie nabyłem wielkich umiejętności w naprawie takiego sprzętu,to piszę to w dziale -początkujący.Dlatego chciłabym wiedzieć, dlaczego 2N3773 ,a nie 2N3772 lub kd 502.

Pozdrawiam...

Przecież kolega Piotrek Majstersztyk już udzielił odpowiedzi na to pytanie - dwa ostatnie tranzystory mają niższe napięcie przebicia złącza kolektor-emiter niż KD503 (2N3773).
  • Poziom 16