Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MK3/Ford/MONDEO - Uszkodzone wtryski - spalanie w normie ?

eraeste 23 Mar 2014 08:59 4509 5
  • #1
    eraeste
    Level 14  
    Witajcie,
    Chciałbym zapytać wprost, czy jeżeli samochód w zimę pali 7,5 L, a w lato o koło 6, jest możliwe, że mam uszkodzony jakiś wtrysk, bo słyszałem, że efektem uszkodzonego wtrysku jest duże spalanie.

    Dlaczego pytam, bo w samochodzie obroty falują, od momentu, kiedy zostały wymienione a to już jest 3 lata, co nie mniej jest to irytujące.

    Samo falowanie objawia się tylko w momencie dodania i puszczenia gazu;
    wskazówka prędkości odbija się wtedy jak piłeczka...

    Ale przyzwyczaiłem się największym jednak problemem jest odpalanie samochodu w zimę;
    samochód wtedy mocno faluje do tego telepie silnikiem i czasem odpali za 2,3 razem.

    W lato odpala za 1, ale i objaw jest skrócony niż w zimę.

    Zastanawiałem się jeszcze czy poprawnie zakodowane są wtryski, ale czy kod może mieć taki wpływ na problem, ktory opisuje, czy to na pewno wtrysk, wtryski padnięte.
  • #2
    stas11
    Level 13  
    zużycie paliwa masz w normie.
    Jeśli chodzi o silnik to jaki typ tddi czy tdci?
    Jak wygląda to falowanie - przy jakich obrotach i jak długo - bardziej szczegółowy opis potrzebny.
    Zwróć uwagę na koło dwumasowe.
    Poza tym - czy wtryski były nowe czy regeneratki?
    Jeśli chodzi o trudne odpalanie w zimie to pierwsze co należy sprawdzić to świece żarowe - najlepiej od razu wymienić - koszt świec 200 zł.
  • #3
    janek1815
    Level 38  
    Sprawdź też ładowanie. U mnie faluje również a wszysyko zaczeło się od wymiany alternatora. Nowy z allegro niby wszysyko jest ok ale obroty faluja niestety w tym typie jesli to tdci to ladowaniem steruje ecu. U mnie falowanie ustaje jak polacze akumulator z drugim odpalonym samochodem kablami rozruchowymi. A po wejsciu w tryb diagnostyczny na wyswietlaczu ladowanie skacze pomiędzy 13.8 a 14.5V.
  • #4
    eraeste
    Level 14  
    2.0 TDCI 2003.09

    Odpalanie samochodu składa się z 2 etapów

    1 etap -Odpalam samochód przez pierwsze kilka sekund ok. 3s brak reakcji na pedał gazu i kontrolki się wtedy ściemniają oraz oświetlnie delikatnie, obroty wskakują w ten czas na zaledwie 500 obr

    2 Etap -po 3s (1 etapu) obroty wznoszą się ponad 1000 delikatnie i falują przez kolejne 3 sekundy miedzy 700 a 1000/1100

    potem obroty się stabilizują, Jedynie na wpływ falowania pozniej ma dodanie samego gazu i puszczenie;

    - wskazówka się wtedy odbija jak piłeczka, która została zrzucona z wysokości.

    W zimę auto potrafi zgasnąć 2, 3 razy, chyba, że uda mi się go przytrzymać na gazie i występują objawy wyżej wymienione.

    w Lato odpala za pierwszym razem i objawy wyżej wymienione etap 1 i etap 2 trwa łącznie 2-3 sekundy łącznie.

    Wtryski z tego, co wiem były wymienione 2 lub 4 na nowe najprawdopodobniej,
    Samochód był w reklamacji u mechanika, ale nie poradził sobie z tym a bał się pogorszyć i nie ruszał, wspominał coś o kodowaniu ECU, ale nie wiadomo do końca, co jest prawdą a co nie, bo przecież nikt nie zabiera się za robienie wtrysków jak nie jest w stanie ich też przypisac.

    Akumulator ma ok 2 lat
    Podobno miałem sprzęgło wymieniane 2/3 lata temu - szału nie ma, ale myślę, że dwumas jest ok
  • #5
    eraeste
    Level 14  
    I co drodzy panowie powiecie na to, co wyżej nnapisałem pewnie archiwum x
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Sprawdź napięcie ładowania i napięcie statyczne akumulatora. Masz objawy charakterystyczne dla zbyt niskiego napięcia w instalacji.

    Auto było podłączane do testera?

    Najlepiej zrobić pomiar parametrów w trybie rzeczywistym IDS-em.