Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia - Wysokie spalanie oraz podswietlony check engine

essir 27 Mar 2014 08:56 9501 40
  • #31
    tof85
    Level 10  
    To jest słuszna uwaga, ze jeśli to auto ma obd II, to można się pobawić w odczyty z ELM327.

    Pytanie z innej beczki, nawiązując do tematu: PODSTAWY Montażu I STROJENIA INSTALACJI LPG NA Przykładzie STEROWNIKA STAG (dla osób zaczynających przygodę ze strojeniem swojej instalacji LPG ze sterownikiem STAG).

    Znajduje się tam pewna informacja odnośnie wtrysków Hana i ich czasów na wolnych obrotach.
    "Ważne jest też to, by na wolnych obrotach czasy Gazu na LPG były o 1ms (dla wtrysków Hana-podobnych) do 2ms (dla Valteko-podobnych) dłuższe od czasów Benzyny na LPG (mnożnik > 1)."

    U mnie po kalibracji na wolnych różnica mnożnika była 1,3 do 1,4. Z czego to wynika? Z rezystancji Valtekow [około 3Ω i Hanek [1,9Ω] ? I dlaczego ta różnica ma być 1 ?
  • #33
    tof85
    Level 10  
    Zmieniłem ciśnienie z 1,29 na 1,06 bar i po kalibracji na wolnych obrotach jest inna różnica m/s miedzy czasami wtrysku benzyny, a czasem wtryskiem gazu.

    Przy ciśnieniu 1,29 bar różnica była 0,9 m/s. A teraz przy 1,06 jest 1,3 m/s.

    Renault Thalia - Wysokie spalanie oraz podswietlony check engine
  • #34
    tzok
    Moderator of Cars
    Thalia to jest taki wynalazek, że produkowana była w 2001 roku ale wszystko pochodzi ze starego Clio... niby ma złącze OBD-2 ale nic z tym nie chce "gadać".

    tof85 wrote:
    Przy ciśnieniu 1,29 bar różnica była 0,9 m/s. A teraz przy 1,06 jest 1,3 m/s.
    Niższe ciśnienie, wyższy mnożnik - raczej oczywiste. Tyle że należy patrzeć raczej nie na różnicę bezwzględną a na stosunek tych (lpg/benzyna) czasów.
  • #36
    tof85
    Level 10  
    psooya:
    I dlatego się zastanawiam, co autor tego turtoriala miał na myśli, pisząc ze Hanki maja mieć 1 m/s dłuższe od benzyny na wolnych. Czy to źle dla ich żywotności, że czasy się wydłużyły? Mając na uwadze to, że one mają niską rezystancję i są szybsze niż Valdki.

    Pytam też, bo czasem zdarzy się ze jak schodzę biegami np. z mocnej 3 na 2 i wyhamowując silnikiem, to czasem wtrysk któryś strzeli głośniej i słyszę pyk, wcześniej tego nie miałem tzn. nie słyszałem.

    tzok:
    Wszystkie manele są z Clio 2, ph.1... nawet książki sam naprawiam nie ma dla thali tylko jest dla Clio2 i wszystko się zgadza, ten sam silnik 1,4 też jest zastosowany w Kangoo poj. 1,4.

    Jeśli z OBD-2 nic z tym nie chce "gadać", to zrobię analizę spalin i jak coś będę mieć to wkleję paragony ;-)
  • #37
    tzok
    Moderator of Cars
    tof85 wrote:
    Jeśli z OBD-2 nic z tym nie chce "gadać"
    Tzn. oczywiście z DDT2000, Clipem i lepszymi testerami uniwersalnymi jest komunikacja, ale nie z "Generic OBD2/EOBD".

    tof85 wrote:
    I dlatego się zastanawiam, co autor tego turtoriala miał na myśli, pisząc ze Hanki maja mieć 1 m/s dłuższe od benzyny na wolnych.
    To zależy od czasu wtrysku benzyny na wolnych obrotach, po prostu te wtryski mają dużą bezwładność i nie da się zejść poniżej pewnej granicy z czasami otwarcia.

    tof85 wrote:
    czasem zdarzy się ze jak schodzę biegami np. z mocnej 3 na 2 i wyhamowując silnikiem, to czasem wtrysk któryś strzeli głośniej i słyszę pyk
    To bardzo niedobrze, insttalacja IV generacji nie powinna strzelać. To niepokojący objaw.
  • #38
    psooya
    Level 38  
    Jak kolega tzok napisał, dobiera się to indywidualnie, przy 3ms czasy wtrysku PB, hana już sobie radzi bez problemów a że i tak ustawiam mnożnik w okolicy 1.2 - 1.4 -->1 to nie ma problemu, dopiero gdy czasy wtrysku są dużo niższe np 2ms i mniej wtedy mnożnik trzeba podnieść sporo, może pojawić się zapętlanie i same problemy więc i sterownik ma na to lekarstwo w postaci podwajania czasów wtrysku PB o ile tylko da się to zastosować (pół sekwencje, full grupy).
    To nie wtrysk ci strzela....
  • #39
    tof85
    Level 10  
    Co do tej różnicy m/s w tej instrukcji jest jeszcze takie info:

    "Przy wolniejszych wtryskiwaczach typu Valtek na jałowym gazowe powinny być dłuższe od benzynowych o około 2ms,
    pamiętając że Valteki czasów poniżej 3.5ms raczej nie wykonają stabilnie, gdzie Hana spokojnie obrobi 2ms i mniej po za niebieską, która stabilność traci poniżej 2.3-2.4ms w zależności od ciśnienia gazu. "


    To jest takie klikniecie... ciche... ale wydobywa się z kierunku kolektora.

    Pojeżdżę trochę i zastanowię się, może to jest tak ze to wcześniej klikało, a ja na to nie zwracałem tak uwagi.

    A to ze kalibrowałem z wciśnięta opcja, podgrzewanie wtrysków, nie ma znaczenia ?
  • #41
    essir
    Level 9  
    działa, jestem zadowolony, spalanie w trasie 7,5-8 l/100km, w mieście 10 l/100km w lecie, 11 l/100km gdy jest zimno.