Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b6 1.9 tdi bls - Czyżby probramowe usunięcie dpf?

shawping 23 Mar 2014 11:43 3984 11
  • #1 23 Mar 2014 11:43
    shawping
    Poziom 8  

    Witam. Problem z dpf. Podczas odpalania nie zapala sie kontrolka filtra a chyba powinna. Po podłączeniu vag can pro nie ma żadnych błędów natomiast temperatura za i przed filtrem pokazuje -276st. C, stopień zapełnienia 0 ilość popiołu 0 rożnica ciśnień 0. Ostatnio miałem awarie turbo i zdjąłem dpf i jest w środku pełny i masakrycznie zarośnięty sadzą. Jak sie dmucha w filtr to te powietrze ledwo przechodzi. I teraz pytanie. Auto mam od listopada. Nigdy nie zapaliła się kontrolka dpf i nigdy się nie wypalał. Czy przypadkiem u mnie handlarz nie wywalił programowo dpf a zostawił go fizycznie? Wszystko na to wskazuje. Teraz sie dokumentnie zapchał auto nie wchodzi na obroty, szarpie, turbo nie daje ciśnienia i przy gazowaniu spaliny uciekają na łączeniu turbo i dpf. Chyba się pośpieszyłem z zakupem drugiej turbiny bo chyba jednak brak ciśnienia to wina zawalonego filtra. Jak jest wyłączony programowo to chyba zostało mi go wywalić.

  • #2 23 Mar 2014 13:21
    damdam

    Poziom 32  

    Może tak być, trzeba by odczytać zawartość ECU i porównać z oryginałem.

  • #3 23 Mar 2014 14:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    W sumie wywaliło by błędy dpf jakby był.

  • #4 23 Mar 2014 15:07
    jokerro
    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W sumie wywaliło by błędy dpf jakby był.


    Wywalona tablica to jak ci pokaze.

  • #5 23 Mar 2014 15:12
    shawping
    Poziom 8  

    Możesz rozwinąć temat? Co z tym teraz zrobić? Przed demontażem turbiny wywalał błąd za niskiego ciśnienia doładowania( zapalała sie kontrolka świec) Vag can pro mogę wymusić zapalenie kontrolki świec, check ale nie moge zrobić testu kontrolki dpf, nie zapal się. Przy uruchamianiu samochodu też powinna się na chwile zapalać a się nie zapala.

  • #6 23 Mar 2014 15:18
    jokerro
    Poziom 33  

    Skołowac ori Full Bdm,załadowac i wszystko bedzie jasne.

  • #7 23 Mar 2014 15:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro zawalony filtr to co szkodzi wybebeszyć.

  • #8 23 Mar 2014 15:26
    jokerro
    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro zawalony filtr to co szkodzi wybebeszyć.


    Moze sobie sam strzelic w kolana,dlatego trzeba sie dowiedziec czy soft byl po modach.Lepiej postawic w ori i odpalic tablice bo przy kazdej awarii gosc zgłupieje bo błęda niebedzie.

  • #9 23 Mar 2014 15:29
    shawping
    Poziom 8  

    Ale inne błędy z wyjątkiem dpf pokazuje normalnie. Najbardziej mnie zastanawiają wskazania z czujników dpf.

  • #10 23 Mar 2014 15:35
    jokerro
    Poziom 33  

    Załaduj ori wsad i bedziesz wiedzial wszystko,inaczej to mozna tylko wrozyc.

  • #11 23 Mar 2014 15:40
    shawping
    Poziom 8  

    A skąd mam pobrać ori wsad i czy przy pomocy vag can pro mogę to zrobić?
    Chyba poprostu wywale zawartość dpf wspawam do środka rure i jak będzie ok to dobrze a jak zaczną dziać się cyrki to pojade na usunięcie dpf i będzie po sprawie. I tak chciałem go wywalić

  • #12 23 Mar 2014 15:58
    serwus2009
    Poziom 16  

    Nie, programator potrzebny.
    Masz prostą sytuację a zaczynasz od d**y strony.
    Zastanów się co chcesz.
    Najprawdopodobniej masz usunięty programowo DPF.
    Wycinasz go fizycznie, jesli jest ok, masz bardziej zanieczyszczone spaliny,
    ale spokój z DPF raz na zawsze. Jeśli nie jest ok, wywalasz programowo,
    koszt u "fachowca" 200-300 zł.
    Druga opcja robisz jak fabryka dała:
    Wrzucasz ori wsad, wypalasz filtr lub kupujesz nowy i tą opcje powtarzasz co pare kkm, z pominięciem wrzucania nowego wsadu do stera.

    Wybór należy do ciebie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME