Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia hatchback1.4 2000r - nadmierne spalanie gazu, kopanie na zimnym siln

meag 23 Mar 2014 12:38 1845 4
  • #1 23 Mar 2014 12:38
    meag
    Poziom 7  

    Witam,


    Na początku pragnę zaznaczyć iż zapoznałem się regulaminem dlatego zamieszczam ten temat (odpowiednio zatytułowany) w tym dziale gdyż jestem początkujący, nie ma podobnych tematów na tym forum związanych z tym silnikiem 1.4mpi(na gaz) staram się opisać problem dokładnie z jak największą ilością detali przez co zapewne podaję sporo informacji zbędnych bądź też mylących za co przepraszam,


    Mam problem z moją skodą, problemem jest spalanie oraz słabo chodzący silnik na gazie dopóki się nie rozgrzeje

    otóż na 10l benzyny oraz 30l gazu nie mogę przejechać więcej niż 250-300km (około 100km trasa i 200km po mieście) jazda po mieście to odcinki około6-10km nie mniejsze na których używam instalacji gazowej.

    ostatnio zauważyłem iż podczas jazdy na gazie zapaliła mi się rezerwa paliwa pb. zacząłem kontrolować komputerem poziom pb (ile mogę na tym co zostało w baku jeszcze przejechać) i podczas jazdy na gazie kilometry również spadają, na trasie około20km spadło mi z 55km do 45km

    no i jeszcze jedna ważna rzecz to na gaz muszę przełączyć w momencie gdy wskaznik temperatury oleju już jest na środku (po mimo sekwencyjnej instalacji) bo inaczej jak się samo przełączy na gaz to potrafi szarpać wręcz kopać bardzo (w granicach 1500 obrotów) a jak się silnik rozgrzeje to chodzi gładko na gazie,

    znalazłem podobne zagadnienia sugerujące iż może być komputer źle ustawiony,albo czujnik temperatury, albo brudna przepustnica, albo cewka albo świece, tak więc problemów może być sporo, dlatego chciałbym tutaj prosić o pomoc czy ktoś spotkał się z was z podobnym lub tym samym zagadnieniem,

    samochód jeździ ogólnie świetnie (po rozgrzaniu) ale jest nie ekonomiczny oraz przez te problemy z gazem czuje się w nim nie komfortowo bo cały czas nie wiem czy mogę go użytkować dalej czy też siedzę na minie która mnie będzie kosztować krocie.


    na instalacji jest przejechane podobno jakieś 15tys km instalacja ma niecałe 1,5roku, filtr gazu ostatnio wymieniany przy wymianie innych filtrów.


    zakładam ten temat by się dowiedzieć czy to powszechna usterka, czy coś nadzwyczajnego, czy może wystarczy tylko jakaś regulacja u gazownika, a może jest to jakaś wielka skomplikowana i kosztowna naprawa,


    Dodam jeszcze że z początku (świeżo po zakupie)w samochodzie falowały obroty potrafił się dusić ale sprawa została załatwiona wymianą filtrów i zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi już gładko

    0 4
  • #2 24 Mar 2014 00:39
    jaaadziuru
    Poziom 11  

    nie napisałeś nic jak się zachowuje jeżdżąc tylko na benzynie i jakie wtedy wychodzi spalanie ( faktyczne, nie to co mówi komputer). Jak nie wiesz to odłącz najpierw akumulator na dobre pół godziny, a potem pojeździj na benzynie i sprawdź. Znając życie czeka Cie wizyta u gazownika.

    0
  • #3 24 Mar 2014 07:02
    Montrres
    Poziom 21  

    Regulacja Gazu to podstawa. Nie kosztuje dużo. Z Twojego opisu wydaje mi się że silnik zalewa się gazem. Wydaje mi się że za wolno rozgrzewa sie reduktor. Jednak mimo wszystko najpierw zrobiłbym to co sugerowałbym kolega wyżej.
    Pozdrawiam!

    0
  • #4 24 Mar 2014 16:56
    meag
    Poziom 7  

    na benzynie jeździ bez zarzutu od chłodnego po rozgrzany, spalanie po mieście nie potrafię określić bo starałem się jeździć na gazie (samochód mam od 2 miesięcy, a nie jeżdżę nim więcej niz 500km miesięcznie, wiec narazie przejechałem 3 pełne zbiorniki gazu plus mniej więcej jeden zbiornik benzyny, samego początku obroty w samochodzie falowały i to bardzo, potrafił zgasnąć (zarówno na gazie i benzynie) ale wymiana filtrów plus czyszczenie przepustnicy rozwiązało problem, ale spalanie duże pozostało, no i myślałem że skoro jeździ na gazie to benzyny jednocześnie nie zużywa...

    mogę odłączyć akumulator na noc i sprawdzić co będzie jutro i przez kolejne kilka dni,

    (odłączenie akumulatora zrobi mi jakiś reset na komputerze czy coś? nie znam się więc się pytam czego mogę się spodziewać oraz co ma na celu taki zabieg)

    0
  • #5 24 Mar 2014 22:04
    jaaadziuru
    Poziom 11  

    Odłączenie akumulatora zresetuje CI ECU, czyli przywróci pierwotne nastawy w komputerze silnika. Jeśli na benzynie jest ok wszystko to na 100% problem z instalacja gazowa. Radziłem pojeździć tylko na benzynie bo wtedy będziesz miał pogląd ile pali benzyny i na tej podstawie mniej więcej ile powinien gazu.

    0