Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trak Husqvarna Horizont - Przeróbka sprzęgła

23 Mar 2014 12:38 5574 16
  • Poziom 8  
    Witam.
    Od kilku lat posiadam trak Husqvarna Horizont używany głównie na własne potrzeby.
    Niestety ostatnio padło sprzęgło, którego nigdzie nie można kupić.
    Bez sprzęgła nie da się odpalić silnika (spalinowy).
    Czy ma ktoś może pomysł jakim innym sprzęgłem zastąpić oryginał lub może jak to przerobić?
    Wałek silnika 25,4mm.
    Może ktoś ma doświadczenie w budowie lub naprawie traków?
    Proszę o pomoc jak to naprawić?
  • Poziom 8  
    Niestety nie jest to żadna z tych części ponieważ jest to trak napędzany silnikiem spalinowym HONDA GX390 13KM i sprzęgło jest potrzebne żeby odpalać silnik bez obciążenia. Sprzęgło takie jest dostępne u oryginalnego producenta tego traka firmy lenartsforts ze Szwecji a Husqvarna była tylko dystrybutorem na terenie Polski z czego się wycofała po kilku latach z powodu o wiele tańszych maszyn wood -mizer, a ten trak nowy kosztował ponad 40 tys zł wiadomo szwedzkie ceny. Cena nowego sprzęgło- hamulca bo tak to się nazywa to ponad 7000 koron. Sprzęgło jest produkowane przez amerykańską firmę NORAM WI. Oryginalny symbol to Clutch Brake CB26S , natomiast u producenta i w husqvarnie 531 01 99-41. Dodam jeszcze, że takie sprzęgło wytrzymuje około 2 lat eksploatacji także koszt ogromny. Sprzęgła firmy NORAM montowane są w większości traktorko-kosiarek wyglądają nawet bardzo podobnie. Niestety nikt w husqvarna nie jest w stanie powiedzieć czy można to dopasować i czy wytrzyma przenoszone obciążenie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    No właśnie przypomina mi sprzęgło w traktorku, co do wytrzymałości to raczej nie powinno się aż tak szybko rozsypać.
  • Poziom 8  
    No własnie nie powinno tylko nikt tego nie wie na 100% a koszt takiego sprzęgła to też koło 1000 zł. Może lepiej przerobić na silnik elektryczny tylko też nie wiem jak ze sterowaniem i obrotami no i wtedy nie będzie już mobilny.
  • Poziom 20  
    To sprzęgło musi wytrzymać duże obciążenia.

    Jesteś w stanie zrobić zdjęcia starego sprzegła?
  • Poziom 8  
    trak Husqvarna Horizont - Przeróbka sprzęgła trak Husqvarna Horizont - Przeróbka sprzęgła trak Husqvarna Horizont - Przeróbka sprzęgła

    Dodano po 6 [minuty]:

    Myślałem też o sprzęgle odśrodkowym np od ubijarki -ale czy to wytrzyma obciążenia silnik jest o wiele mocniejszy niż w ubijarce i poza tym średnica koła pasowego nie jest taka sama. No ale nic czas leci a rozwiązania nie widać było już u mnie kilka złotych rączek ale nikt nic nie wymyślił. Nie mam już pomysłu co z tym zrobić. Szwedzka maszyna bardzo dokładna i przemyślana niestety szwedzkie ceny części zamiennych które dla nas są ciągle kosmiczne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Nie można zastosować prostego rozwiązania , na silniku zwykłe koło pasowe a dalej na pasek klinowy napinacz paska i jest to samo. Takie rozwiązania są stosowane w trakach i kosiarkach nawet z silnikami 22 KM .To sprzęgło jest dobre jak jest nowe ,dla wygody tylko .
  • Poziom 20  
    To sprzęgło niczym się nie różni co ci siadło od tego co jest montowane w traktorkach. Byli tacy co rozbierali te sprzęgła i dorabiali uszkodzone części do niego. W tych sprzęgłach nie ma części zamiennych dlatego taka cena za nowe co uważam że jest to lekkie przegięcie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Nie na sztywno jest co proponuję, napinacz masz nie załączony pasek klinowy chodzi luzno po kole (nie jest naciągnięty) odpalasz silnik , gdy silnik już chodzi ,wtedy napinaczem pasków-
    napina się paski , zaczyna napędzać cały mechanizm .Musisz to zobaczyć w realu jak to działa . Jak masz gdzieś glebogryzarkę ogrodową z silnikiem spalinowym lub ciągniczek- kosiarka tam byś zobaczył jak taki napinacz działa .
  • Poziom 8  
    Też myślałem o napinaniu paskiem jest tam nawet oryginalny napinacz naciągany wajchą tylko, że z innej strony niż sterowanie także za każdym przejściem trzeba biegać na drugą stronę ale w ostateczności może tak trzeba będzie zrobić Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda i wrzucę tutaj. A wracając do oryginalnego sprzęgła to było ono rozbierane kilkakrotnie przez różnych specjalistów ,napawana tarcza, toczona i jeszcze sam nie wiem co ale nic to nie dało albo sprzęgło nie rozłączało albo się ślizgało. Sprzęgło od traktorka wygląda identycznie ale ma inne mocowanie na wałek no i jest o wiele dłuższe dodatkowe koło pasowe, jest nawet tej samej firmy NORAM WI. WCZORAJ BYŁ FACHOWIEC CO MIAŁ COŚ PORADZIĆ próbował pół dnia i nic, najgorsze jest to, że husqvarna nie daje żadnego wsparcia w naprawie w końcu ich maszyn. A wracając do sprzęgła to gdy zaczęło się ślizgać widać iskry więc trze metal o metal tarcze są tam metalowe więc oryginalnie prawdopodobnie była tam jakaś okładzina, lub jakiś specjalny stop.