Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI 8V AZF - Falowanie obrotów na biegu jałowym towarzyszące mu drgani

wern1987 23 Mar 2014 16:52 9891 27
  • #1 23 Mar 2014 16:52
    wern1987
    Poziom 6  

    Witam Serdecznie
    Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu Świece Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Uszczelkę kolektora ssącego Sprawdziłem instalacje przy podłużnicy Sprawdzona kompresja na cylindrach 1-14 atmosfer 2-13a 3-14a 4-13,8a po konsultacji z mechanikiem w granicach tolerancji. Po moich zabiegach nie ma poprawy ani żadnych błędów na komputerze. Już mi ręce opadają. Liczę na waszą pomoc.
    Pozdrawiam

    2 27
  • #2 23 Mar 2014 19:33
    sigwa18
    Poziom 28  

    Ecu widzi prędkość samochodu w blokach pomiarowych.

    0
  • #3 23 Mar 2014 19:55
    wern1987
    Poziom 6  

    Nie wiem nie orientuje się za bardzo w vagu nie wiem na której grupie to sprawdzić
    Prędkościomierz działa. Na pewno widzi obroty silnika bo są w początkowych grupach .

    0
  • #4 23 Mar 2014 20:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To że przepustnica wyczyszczona nie znaczy ze jest sprawna, jak jest zużyta i "klapka" ma luz na zębach, może taki objaw wystąpić.

    1
  • #5 23 Mar 2014 20:11
    wern1987
    Poziom 6  

    Też myślałem o przepustnicy tylko bardziej ze strony elektrycznej, a dokładniej o potencjometrze, zamówiłem wiec przepustnice na dniach powinna przyjść.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miał bym jeszcze jedną prośbę do użytkowników forum, o udostępnienie schemat instalacji elektrycznej po Polsku do fabii

    0
  • #6 23 Mar 2014 20:13
    Hesar
    Poziom 18  

    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.

    0
  • #7 24 Mar 2014 09:20
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Hesar napisał:
    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.


    Kompensacja luzu jest hydrauliczna, ale podczas montażu należy należy odpowiednio wyregulować mechanicznie luz montażowy.
    Miałem taką Fabię i kolega też, wypadanie zapłonów na biegu jałowym to standard i ten typ tak ma.
    Falowanie obrotów to raczej na 100% przepustnica skoro reszta zrobiona.
    Spróbuj jeszcze raz wyczyścić i porządnie zaadoptować , jak nie pomoże to podmiana.

    1
  • #8 25 Mar 2014 06:30
    wern1987
    Poziom 6  

    Przepustnice już 4 razy czyściłem i adaptowałem, ten zabieg nie pomaga. Zamówiłem przepustnice dziś powinna przyjść:)

    0
  • #9 25 Mar 2014 15:05
    wern1987
    Poziom 6  

    Wiec tak wymieniłem przepustnice i praca silnika jest taka sama jak na starej straciłem już całkowicie koncepcje. A drgania i falowanie obrotów nie ustąpiło :(

    0
  • #10 25 Mar 2014 15:10
    Hesar
    Poziom 18  

    A co mówi mechanik na regulację luzu zaworowego?

    wiesiek3d Czy kontrola szczelinomierzem ma sens w tym przypadku? (nie znam się na tym, stąd takie pytanie. Skoro jest mechaniczna kompensacja to może odczyt szczelinomierzem pomimo tego ze na oko jest ok, to podczas pracy - kompensacji, wykracza poza normę?)

    0
  • #11 25 Mar 2014 15:18
    wern1987
    Poziom 6  

    Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika

    2
  • #12 25 Mar 2014 15:26
    Hesar
    Poziom 18  

    Nie chcę namawiać do złego, zwłaszcza, że sam nie mam o tym pojęcia ale ten silnik ma 11 lat i mam wrażenie, że po takim czasie może już conieco wychodzić poza normę - wymagać ponownej regulacji. Bardzo proszę mnie poprawić w razie błędnego rozumowania.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1641412.html

    0
  • #13 25 Mar 2014 15:40
    wern1987
    Poziom 6  

    Tyle że u mnie nie słychać pracy zaworów silnik chodzi cichutko. problem polega na falowaniu obrotów i towarzyszących temu drgań które przechodzą falami.

    0
  • #15 02 Kwi 2014 06:47
    wern1987
    Poziom 6  

    Zawory po wstępnej regulacji zero zmian, silnik w dalszym ciągu wytwarza drgania które przechodzą przez całe auto. Tracę już nadzieje na poprawę.
    Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.

    1
  • #16 04 Kwi 2014 10:40
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    A może poduszki silnika padły ?
    Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.

    0
  • #17 05 Maj 2014 18:58
    wern1987
    Poziom 6  

    Witam Serdecznie
    Mam mały problem z moją fabią dotyczy on dużych spadków obrotów biegu jałowego 850-500 które występują po rozgrzaniu się silnika
    Z góry dziękuje za pomoc:)

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

    0
  • #18 05 Maj 2014 19:30
    wern1987
    Poziom 6  

    wern1987 napisał:

    Pawel wawa Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

    W pierwszym poście jest opisane jakie naprawy wykonałem pod kompem 0 błędów a obroty skaczą ale Dopiero po rozgrzaniu się samochodu

    0
  • #19 05 Maj 2014 19:39
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Dobrze, że chociaż tyle, nic jednak nie ma na temat parametrów, choćby pomiar ciśnienia paliwa...

    0
  • #20 05 Maj 2014 20:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy powinna rozwiązać problemy opisywane przez autora.

    0
  • #21 05 Maj 2014 21:06
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    wern1987 napisał:
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    Było! Fakt, że post bardzo nieczytelny, sam dałem się zwieść, że dopisany przez innego autora.

    0
  • #22 05 Maj 2014 22:43
    wern1987
    Poziom 6  

    Ciśnienie paliwa nie gra tu roli ponieważ autko jest zagazowane a usterka występuje na obu paliwach. Wymieniłem również czujnik położenia wału korbowego. I zastanawiam się nad wymianą czujnika wałka rozrządu który znajduje się w bloku i po nagrzaniu ponoć może fiksować.

    1
  • #23 05 Maj 2014 22:49
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    wern1987 napisał:
    autko jest zagazowane
    Już mnie zaczynasz irytować! Będziesz nam tak dawkował informacje? A próbowałeś zakręcić gaz w butli, wypalić resztki z układu i ponownie zrobić adaptację przepustnicy? Wszystkich napraw i regulacji powinieneś dokonywać na samej benzynie. Gaz zakręcony mechanicznie na butli.

    1
  • #24 06 Maj 2014 07:36
    melas
    Poziom 26  

    Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił

    1
  • #25 06 Maj 2014 19:08
    wern1987
    Poziom 6  

    Po zdjęciu wężyka i rozgrzaniu silnika uspokoiły się obroty

    0
  • #26 06 Maj 2014 20:39
    melas
    Poziom 26  

    zrób w nim małą dziurkę wiertłem 2 i po sprawie

    4
  • #27 11 Cze 2014 12:59
    endres
    Poziom 2  

    Czy numer wybite na głowicy silnika to numery prawidłowe do ustawiania wstępnego luzu zaworowego czy trzeba normalnie liczyć od rozrządu?

    0
  • #28 04 Cze 2015 17:38
    Indyczes
    Poziom 33  

    melas napisał:
    Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił

    Koledzy który to jest elektrozawór? Przepraszam za pytanie laika.

    3