Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI 8V AZF - Falowanie obrotów na biegu jałowym towarzyszące mu drgani

23 Mar 2014 16:52 13962 31
  • Poziom 7  
    Witam Serdecznie
    Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu Świece Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Uszczelkę kolektora ssącego Sprawdziłem instalacje przy podłużnicy Sprawdzona kompresja na cylindrach 1-14 atmosfer 2-13a 3-14a 4-13,8a po konsultacji z mechanikiem w granicach tolerancji. Po moich zabiegach nie ma poprawy ani żadnych błędów na komputerze. Już mi ręce opadają. Liczę na waszą pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Ecu widzi prędkość samochodu w blokach pomiarowych.
  • Poziom 7  
    Nie wiem nie orientuje się za bardzo w vagu nie wiem na której grupie to sprawdzić
    Prędkościomierz działa. Na pewno widzi obroty silnika bo są w początkowych grupach .
  • Moderator Samochody
    To że przepustnica wyczyszczona nie znaczy ze jest sprawna, jak jest zużyta i "klapka" ma luz na zębach, może taki objaw wystąpić.
  • Poziom 7  
    Też myślałem o przepustnicy tylko bardziej ze strony elektrycznej, a dokładniej o potencjometrze, zamówiłem wiec przepustnice na dniach powinna przyjść.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miał bym jeszcze jedną prośbę do użytkowników forum, o udostępnienie schemat instalacji elektrycznej po Polsku do fabii
  • Poziom 18  
    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.
  • Poziom 29  
    Hesar napisał:
    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.


    Kompensacja luzu jest hydrauliczna, ale podczas montażu należy należy odpowiednio wyregulować mechanicznie luz montażowy.
    Miałem taką Fabię i kolega też, wypadanie zapłonów na biegu jałowym to standard i ten typ tak ma.
    Falowanie obrotów to raczej na 100% przepustnica skoro reszta zrobiona.
    Spróbuj jeszcze raz wyczyścić i porządnie zaadoptować , jak nie pomoże to podmiana.
  • Poziom 7  
    Przepustnice już 4 razy czyściłem i adaptowałem, ten zabieg nie pomaga. Zamówiłem przepustnice dziś powinna przyjść:)
  • Poziom 7  
    Wiec tak wymieniłem przepustnice i praca silnika jest taka sama jak na starej straciłem już całkowicie koncepcje. A drgania i falowanie obrotów nie ustąpiło :(
  • Poziom 18  
    A co mówi mechanik na regulację luzu zaworowego?

    wiesiek3d Czy kontrola szczelinomierzem ma sens w tym przypadku? (nie znam się na tym, stąd takie pytanie. Skoro jest mechaniczna kompensacja to może odczyt szczelinomierzem pomimo tego ze na oko jest ok, to podczas pracy - kompensacji, wykracza poza normę?)
  • Poziom 7  
    Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
  • Poziom 18  
    Nie chcę namawiać do złego, zwłaszcza, że sam nie mam o tym pojęcia ale ten silnik ma 11 lat i mam wrażenie, że po takim czasie może już conieco wychodzić poza normę - wymagać ponownej regulacji. Bardzo proszę mnie poprawić w razie błędnego rozumowania.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1641412.html
  • Poziom 7  
    Tyle że u mnie nie słychać pracy zaworów silnik chodzi cichutko. problem polega na falowaniu obrotów i towarzyszących temu drgań które przechodzą falami.
  • Poziom 7  
    Zawory po wstępnej regulacji zero zmian, silnik w dalszym ciągu wytwarza drgania które przechodzą przez całe auto. Tracę już nadzieje na poprawę.
    Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.
  • Poziom 29  
    A może poduszki silnika padły ?
    Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.
  • Poziom 7  
    Witam Serdecznie
    Mam mały problem z moją fabią dotyczy on dużych spadków obrotów biegu jałowego 850-500 które występują po rozgrzaniu się silnika
    Z góry dziękuje za pomoc:)

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

  • Poziom 7  
    wern1987 napisał:

    Pawel wawa Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

    W pierwszym poście jest opisane jakie naprawy wykonałem pod kompem 0 błędów a obroty skaczą ale Dopiero po rozgrzaniu się samochodu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobrze, że chociaż tyle, nic jednak nie ma na temat parametrów, choćby pomiar ciśnienia paliwa...
  • Moderator Samochody
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy powinna rozwiązać problemy opisywane przez autora.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wern1987 napisał:
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    Było! Fakt, że post bardzo nieczytelny, sam dałem się zwieść, że dopisany przez innego autora.
  • Poziom 7  
    Ciśnienie paliwa nie gra tu roli ponieważ autko jest zagazowane a usterka występuje na obu paliwach. Wymieniłem również czujnik położenia wału korbowego. I zastanawiam się nad wymianą czujnika wałka rozrządu który znajduje się w bloku i po nagrzaniu ponoć może fiksować.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wern1987 napisał:
    autko jest zagazowane
    Już mnie zaczynasz irytować! Będziesz nam tak dawkował informacje? A próbowałeś zakręcić gaz w butli, wypalić resztki z układu i ponownie zrobić adaptację przepustnicy? Wszystkich napraw i regulacji powinieneś dokonywać na samej benzynie. Gaz zakręcony mechanicznie na butli.
  • Poziom 28  
    Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił
  • Poziom 7  
    Po zdjęciu wężyka i rozgrzaniu silnika uspokoiły się obroty
  • Poziom 28  
    zrób w nim małą dziurkę wiertłem 2 i po sprawie
  • Poziom 2  
    Czy numer wybite na głowicy silnika to numery prawidłowe do ustawiania wstępnego luzu zaworowego czy trzeba normalnie liczyć od rozrządu?
  • Poziom 33  
    melas napisał:
    Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił

    Koledzy który to jest elektrozawór? Przepraszam za pytanie laika.
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie, pozwolę sobie odkopać temat, mam podobny problem z silniczkiem 1.4 mpi AME 8v, znaleźliście dość oryginalne rozwiązanie problemu (doprowadzenie lewego powietrza do przepustnicy), próbowałem u siebie wszystkiego ale na coś takiego bym nie wpadł :cunning:
    Przez ów otwór silnik zaciągał będzie zanieczyszczone powietrze sprzed filtra, lepszą opcją byłoby nawiercenie otworu w klapie przepustnicy żeby miała naddatek powietrza.... Ale czy to naprawdę jedyne rozwiązanie usterki, trochę druciarstwso...Może jednak wspólnymi siłami uda się temat rozgryźć i dojść do przyczyny takiego zachowania silnika..... W sąsiednim temacie nasze boje z tym silnikiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3411135-30.html , może znajdzie się jeszcze ktoś kto doda jakąś cenną wskazówkę? Lub ktoś kto już uporał się z problemem?
  • Poziom 33  
    Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane jest to drobinkami węgla aktywnego z filtra EVAP (zapychają go). Porządne rozwiązanie to sprawdzenie drożności samego filtra EVAP (on też się czasem zatyka) jak jest drożny naprawa lub wymiana zaworu EVAP (oczywiście wcześniej czyszczenie przewodów EVAP z drobinek i pyłu węgla) oraz dołożenie przed nim (zaworem EVAP) filtra np paliwa z malucha czy poloneza (taki przezroczysty) . Filtr uchroni nowy bądź wyczyszczony zawór przed ponowna awarią.