Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fabia 1.4 MPI 8V AZF - Falowanie obrotów na biegu jałowym towarzyszące mu drgani

wern1987 23 Mar 2014 16:52 23076 31
Wago
  • #1
    wern1987
    Level 9  
    Witam Serdecznie
    Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu Świece Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Uszczelkę kolektora ssącego Sprawdziłem instalacje przy podłużnicy Sprawdzona kompresja na cylindrach 1-14 atmosfer 2-13a 3-14a 4-13,8a po konsultacji z mechanikiem w granicach tolerancji. Po moich zabiegach nie ma poprawy ani żadnych błędów na komputerze. Już mi ręce opadają. Liczę na waszą pomoc.
    Pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Ecu widzi prędkość samochodu w blokach pomiarowych.
  • #3
    wern1987
    Level 9  
    Nie wiem nie orientuje się za bardzo w vagu nie wiem na której grupie to sprawdzić
    Prędkościomierz działa. Na pewno widzi obroty silnika bo są w początkowych grupach .
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    To że przepustnica wyczyszczona nie znaczy ze jest sprawna, jak jest zużyta i "klapka" ma luz na zębach, może taki objaw wystąpić.
  • #5
    wern1987
    Level 9  
    Też myślałem o przepustnicy tylko bardziej ze strony elektrycznej, a dokładniej o potencjometrze, zamówiłem wiec przepustnice na dniach powinna przyjść.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miał bym jeszcze jedną prośbę do użytkowników forum, o udostępnienie schemat instalacji elektrycznej po Polsku do fabii
  • #6
    Hesar
    Level 18  
    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.
  • #7
    wiesiek3d
    Level 29  
    Hesar wrote:
    Też się borykam z tym problemem, chociaż nazwałbym to wypadaniem zapłonów. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że należy wyregulować luz zaworowy pomimo tego, że w tym silniku jest mechaniczna regulacja.


    Kompensacja luzu jest hydrauliczna, ale podczas montażu należy należy odpowiednio wyregulować mechanicznie luz montażowy.
    Miałem taką Fabię i kolega też, wypadanie zapłonów na biegu jałowym to standard i ten typ tak ma.
    Falowanie obrotów to raczej na 100% przepustnica skoro reszta zrobiona.
    Spróbuj jeszcze raz wyczyścić i porządnie zaadoptować , jak nie pomoże to podmiana.
  • #8
    wern1987
    Level 9  
    Przepustnice już 4 razy czyściłem i adaptowałem, ten zabieg nie pomaga. Zamówiłem przepustnice dziś powinna przyjść:)
  • Wago
  • #9
    wern1987
    Level 9  
    Wiec tak wymieniłem przepustnice i praca silnika jest taka sama jak na starej straciłem już całkowicie koncepcje. A drgania i falowanie obrotów nie ustąpiło :(
  • #10
    Hesar
    Level 18  
    A co mówi mechanik na regulację luzu zaworowego?

    wiesiek3d Czy kontrola szczelinomierzem ma sens w tym przypadku? (nie znam się na tym, stąd takie pytanie. Skoro jest mechaniczna kompensacja to może odczyt szczelinomierzem pomimo tego ze na oko jest ok, to podczas pracy - kompensacji, wykracza poza normę?)
  • #11
    wern1987
    Level 9  
    Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
  • #12
    Hesar
    Level 18  
    Nie chcę namawiać do złego, zwłaszcza, że sam nie mam o tym pojęcia ale ten silnik ma 11 lat i mam wrażenie, że po takim czasie może już conieco wychodzić poza normę - wymagać ponownej regulacji. Bardzo proszę mnie poprawić w razie błędnego rozumowania.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1641412.html
  • #13
    wern1987
    Level 9  
    Tyle że u mnie nie słychać pracy zaworów silnik chodzi cichutko. problem polega na falowaniu obrotów i towarzyszących temu drgań które przechodzą falami.
  • #15
    wern1987
    Level 9  
    Zawory po wstępnej regulacji zero zmian, silnik w dalszym ciągu wytwarza drgania które przechodzą przez całe auto. Tracę już nadzieje na poprawę.
    Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.
  • #16
    wiesiek3d
    Level 29  
    A może poduszki silnika padły ?
    Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.
  • #17
    wern1987
    Level 9  
    Witam Serdecznie
    Mam mały problem z moją fabią dotyczy on dużych spadków obrotów biegu jałowego 850-500 które występują po rozgrzaniu się silnika
    Z góry dziękuje za pomoc:)

    Moderated By Pawel wawa:

    Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

  • #18
    wern1987
    Level 9  
    wern1987 wrote:

    Pawel wawa Kolega pomylił to forum z forum prowadzonym przez wróżki. Zero diagnostyki...

    W pierwszym poście jest opisane jakie naprawy wykonałem pod kompem 0 błędów a obroty skaczą ale Dopiero po rozgrzaniu się samochodu
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobrze, że chociaż tyle, nic jednak nie ma na temat parametrów, choćby pomiar ciśnienia paliwa...
  • #20
    domex32
    Moderator of Cars
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy powinna rozwiązać problemy opisywane przez autora.
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wern1987 wrote:
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    Było! Fakt, że post bardzo nieczytelny, sam dałem się zwieść, że dopisany przez innego autora.
  • #22
    wern1987
    Level 9  
    Ciśnienie paliwa nie gra tu roli ponieważ autko jest zagazowane a usterka występuje na obu paliwach. Wymieniłem również czujnik położenia wału korbowego. I zastanawiam się nad wymianą czujnika wałka rozrządu który znajduje się w bloku i po nagrzaniu ponoć może fiksować.
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wern1987 wrote:
    autko jest zagazowane
    Już mnie zaczynasz irytować! Będziesz nam tak dawkował informacje? A próbowałeś zakręcić gaz w butli, wypalić resztki z układu i ponownie zrobić adaptację przepustnicy? Wszystkich napraw i regulacji powinieneś dokonywać na samej benzynie. Gaz zakręcony mechanicznie na butli.
  • #25
    wern1987
    Level 9  
    Po zdjęciu wężyka i rozgrzaniu silnika uspokoiły się obroty
  • #27
    endres
    Level 2  
    Czy numer wybite na głowicy silnika to numery prawidłowe do ustawiania wstępnego luzu zaworowego czy trzeba normalnie liczyć od rozrządu?
  • #28
    Indyczes
    Level 33  
    melas wrote:
    Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił

    Koledzy który to jest elektrozawór? Przepraszam za pytanie laika.
  • #29
    electrocom-op
    Level 13  
    Witam serdecznie, pozwolę sobie odkopać temat, mam podobny problem z silniczkiem 1.4 mpi AME 8v, znaleźliście dość oryginalne rozwiązanie problemu (doprowadzenie lewego powietrza do przepustnicy), próbowałem u siebie wszystkiego ale na coś takiego bym nie wpadł :cunning:
    Przez ów otwór silnik zaciągał będzie zanieczyszczone powietrze sprzed filtra, lepszą opcją byłoby nawiercenie otworu w klapie przepustnicy żeby miała naddatek powietrza.... Ale czy to naprawdę jedyne rozwiązanie usterki, trochę druciarstwso...Może jednak wspólnymi siłami uda się temat rozgryźć i dojść do przyczyny takiego zachowania silnika..... W sąsiednim temacie nasze boje z tym silnikiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3411135-30.html , może znajdzie się jeszcze ktoś kto doda jakąś cenną wskazówkę? Lub ktoś kto już uporał się z problemem?
  • #30
    sigwa18
    Level 39  
    Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane jest to drobinkami węgla aktywnego z filtra EVAP (zapychają go). Porządne rozwiązanie to sprawdzenie drożności samego filtra EVAP (on też się czasem zatyka) jak jest drożny naprawa lub wymiana zaworu EVAP (oczywiście wcześniej czyszczenie przewodów EVAP z drobinek i pyłu węgla) oraz dołożenie przed nim (zaworem EVAP) filtra np paliwa z malucha czy poloneza (taki przezroczysty) . Filtr uchroni nowy bądź wyczyszczony zawór przed ponowna awarią.