Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.6 - Pytania przed kupnem

nioop 23 Mar 2014 19:11 18114 14
  • #1 23 Mar 2014 19:11
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam..
    Przymierzam się do zakupu Audi A4 B5 z silnikiem 1.6 plus gaz..
    Wiele osób zapewne skrytykuje wybór silnika bo przy gabarytach auta minimum 1.8 potrzeba.. Jednakże zależy mi na jak najniższych kosztach utrzymania auta..
    A tutaj za śmieszne pieniądze wymienie rozrząd i głowice mam 8 zaworową (czy się mylę? Bo takie informacje mam z netu )
    Chciałem usłyszeć opinie osób które użtykuję auto z tym silnikiem na codzień..
    Szczególnie chodzi mi o dynamikę pojazdu.. Uprzedzając jednoczesnie iż nie mam zapedów do zabawy w szybkich i wściekłych ;p ale zależy mi na w miare płynnym wyprzedzaniu w przedziale 80-110km/h.
    Proszę także o infomację o ile ktoś będzie wiedział jakie obroty utrzymują się na V biegu jadąc 100km/h
    Auto będzie użytkowane praktycznie tylko i wyłacznie na trase 190km.
    Jeszcze może błaha kwestia ale po zdjęciach wnetrza nie mogę się dopatrzeć..
    Czy przy hamulcu ręcznym nie ma zadnej pułeczki/schowka na drobiazgi ? Jedynie popielniczka ?
    Czy może ktoś orientuje się czy "sterowanie" sprzegłem występuje tutaj hydrauliczne czy na lince?
    Czy doświadczył juz ktoś problemów z jaką kolwiek korozją ?
    Chciałbym też poznać wszystkie opinnie na temat tego auta aczkolwiek uprzedzam tylko od użytkowników - Nie od "znawców".

    0 14
  • #2 23 Mar 2014 19:40
    actin
    Poziom 33  

    To tak miałem i podam po kolei:
    -dynamika:dostateczna. Przy silniku 101 km nie możemy wymagać.
    -za ręcznym w stronę tylnych foteli jest płytka wnęka, jest też mały schowek w górnej części konsoli
    Auto wykończone na wyższym poziomie. Plastiki nie skrzeczą, w moim szybko wytarł się fotel kierowcy na boku.
    Co do kwestii mechaniki - zwróć uwagę na wahacze, pewnie wiesz że jest ich dużo ;)

    0
  • #3 23 Mar 2014 19:42
    nioop

    Specjalista AGD

    A chciałbym jeszcze poruszyć kwestję wygody pojazdu..
    Obecnie posiadam Opla Astre II i po przejechaniu prawie 200km z samochodu wysiadam wręcz połamany..
    Jak wygląda ta sprawa w audi ? Na trasie wygodnie się nim podróżuje?

    0
  • #5 24 Mar 2014 00:36
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Audi A4 jest u nas autem znacznie przecenianym , a z takim silnikiem i z tym zawieszeniem to bedzie to upierdliwe auto w "ładniutkim" opakowaniu. Zamiast przepłacać za markę kupiłbym coś wyższej klasy i z dużo lepszym mocniejszym i oszczędnym motorem, szczególnie, że zamierzasz jeździć trasy.
    Jeśli już koniecznie ma być A4, to na trasy raczej 1,8 lub 1,8 T.

    2
  • #6 24 Mar 2014 01:13
    nioop

    Specjalista AGD

    Tak , owszem zdaje sobie tą sprawe.. i naturalnie chciałbym.. Osobiscie marzy mi się BMW 5 modelowo E39 z silnikiem 2.8 - Jednak realia są takie, że auto więcej stoi niż jeździ a jak stoi to pod chmurką, co sprzyja korozji - A niestety dla mnie to najgorsza zmora , moje poprzednie auta szły na złom z tego własnie powodu naprawa ich stawała się nieopłacalna..
    Drugi fakt iż jako ze jest to klasa wyższa to i wyższe koszta częsci, ubezpieczenia, wieksze spalanie.. - A przy zarobkach 2500zł ciężko utrzymać takie BMW :]

    Audi nie rdzewieje to duży plus.. ale juz 1.8 ma głowice z 20zaworami , co w razie awarii znacznie podwyższa naprawe.. A dodatkowo 1.6 posiadający 8 zaworów jest stworzony do gazu..
    Więc w moim przypadku kluczową sprawą jest utrzymanie auta niż "jakość" podróżowania..
    A ze jeżdze na trasie po naprawde wyjątkowo ładnych drogach myślę ze zawieszenie przetrwa spory czas..
    Czy się mylę ?

    0
  • #7 24 Mar 2014 21:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    nioop napisał:
    Więc w moim przypadku kluczową sprawą jest utrzymanie auta niż "jakość" podróżowania..

    To zmień klase na niższą i pojemnośc 1,2-1,4
    Jak się trochę poszuka to można połączyć komfort, ekonomię i brak korozji
    Nadal nie wiemy o jakim budżecie tu mowa..

    0
  • #8 24 Mar 2014 21:30
    nioop

    Specjalista AGD

    Ale jak wspomniałem wyżej - Podrózuje w trasie.. A auta typu Seicento raczej juz wogóle się do tego nie nadają.. To iż nie mam zapędów do szybkiej jazdy nie oznacza iż chciałbym katować mały silniczek przy 80km/h.
    Pozatym uzytkowniku andrzeju - Proszę czytać posty ze zrozumieniem..
    Bo z tego co pamiętam , nigdzie nie wspomniałem ze szukam auta a jedynie proszę o opinie na temat A4 :)
    Pozatym przy silniku 1.2 nie mozna połączyć komfortu i ekonomii na trasie.. Chyba ze w jakimś wysilonym FSI 1.2 osiągającym 180KM i wytrzymującym 50tys km bez remontu, który jest nieopłacalny :)

    3
  • #9 24 Mar 2014 21:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Opinii na temat A4 jest mnóstwo. Choc nadal nie wiem o jakim modelu tu mowa. Moja opinia o B5 i B6 jest nastepująca: Przeciętny samochód z w miarę dobrym wykonaniem z dobra blachą, kiepskawymi silnikami benzynowymi za nieprzeciętnie wysoką cenę w stosunku do jakości- marzenie większości rodaków robi swoje. Ja znam auta lepsze i tańsze w zakupie i utrzymaniu.

    1
  • #10 24 Mar 2014 21:52
    nioop

    Specjalista AGD

    A o jakich autach myślisz ?

    To że A4 jest przecenione w naszym kraju to jestem świadom.. Gdyż podobne auta z tego rocznika można niekiedy kupić za połowe średnich cen audi..
    Jednakże w przypadku audi najwazniejszą rolę dla mnie odgrywa ochrona antykorozyjna.. Konkurencja tego nie oferuje.. A przynajmiej nic o tym nie wiem..

    0
  • #11 24 Mar 2014 22:15
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jest wiele aut , które nie korodują. Audi nie koroduje jak nie było walone. A takie auto jest drogie. uważaj na okazje, bo audi ludzie kupią nawet jak będzie miało więcej szpachli niż lakieru. Kilka razy widziałem jak ludzie kupują audi wieczorem na stacji paliwowej...

    0
  • #12 24 Mar 2014 22:24
    nioop

    Specjalista AGD

    Z tego co wiem Audi i Volvo nie koroduje.. Cała reszta rdzewieje z końcówki lat 90tych..

    1
  • #13 25 Mar 2014 09:31
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Fiaty z wyższej półki ( lancia też), peugeoty, cytryny, toyoty i wiele innych.
    Kokurencją dla B5 wg mnie jest 406. Auto tej samej klasy ( wg mnie ładniejsze) dużo tańsze , chyba lepiej wyciszone, nie leci zawieszenie, przyjemniejsze w środku. Silniki 16v w aluminiowym bloku bezawaryjne i dobrze znosza gaz i szybko sie nagrzewają. Mam auto z tym silnikiem i wiem co piszę: przy -10st.C jadę na LPG już po kilometrze -temp zał LPG 35st.C.Silnik 18 20V 125KM, wcale nie jest taki oszczędny (co dało te 5 zaworów na gar?), a za bardzo nie chce jechać, a 1 6 to totalna porażka jak na auto przecież klasy średniej.
    Audi A4 np. 2002 rok kosztyje zadbany ok 20 tys, a 406 ok 10 tys. Wiem, że to inna generacja. Zamontuj gaz za 2,5 tys i masz 7,5 na wakacje na 2 lata. Za 3 lata audi bedzie warte 12 tys , a peugeot 7 tys. Sam sobie przelicz.
    Chyba lepsza opcją jest zakup z silnikiem 1,9 TDI, ale trafić dobry ( z przebiegiem poniżej 300 tys) i to jeszcze w audi to bedzie wyzwanie. Ja diesli unikam póki jest mozliwośc jazdy na LPG i tak ju z od 19 lat jeżdżę na tym paliwie. Mam vana ( tak właśnie francuskiego) , który w obiektywnych opiniach jest lepszy od niemieckich i tańszy w zakupie i utrzymaniu i ma wiecej mijsca w środku, Ale ludzie nie mając swojego rozumu i zdania i tak bedą kupować to co "uchodzi" za dobre. Bo jak dużo kosztuje i inni kupują, to musi być dobre. Efekt tłumu: tysiąc głów - jeden rozum.
    Mam też busa w wysokiej budzie ( też francuskiego boxera, a nie 2x droższe T5, czy LT) i na LPG pali 13-16l. Diesel musiałby palić max 7-8l ropy a busy palą od 9 w górę ( realnie 10,11) i przy mrozie panika_ zapali czy nie. Ja mam teraz baterię 45Ah ( !) w 2-litrowym silniku i palił na dotyk w mróz -16 st.C. Jak na razie konsekwentnie unikam niemieckich cudów techniki i bardzo dobrze na tym wychodzę.

    1
  • #14 01 Cze 2014 14:42
    aaapablo
    Poziom 2  

    Silniki o których mowa audi ma akurat bardzo dobre. Nie wiem skąd tu tyle gadania o kiepskości. Jeśli ma być w benzynie to bezapelacyjnie 1.8 lub 1.8T, nawet nie myśl o 1,6 i do tego zakładaniu gazu. A jeśli zdecydowałbyś się na diesla to oczywiście jedyny słuszny 1.9 - tu problem będzie właśnie z przebiegiem, auto z zachodu z tym silnikiem będzie miało nalatane, a oczywiście okazyjne zakupy będą kusiły dużo mniejszym przebiegiem. Jeśli chcesz zakupić perełkę w dobrym stanie to zaloguj się na "audi a4 klub polska", a tam często pasjonaci wystawiają naprawdę piękne i zadbane sztuki (oczywiście ceny nieco wyższe od średnich z allegro czy otomoto). Pzdr.

    0
  • #15 01 Cze 2014 18:45
    saa204
    Poziom 15  

    nioop napisał:
    A o jakich autach myślisz ?

    To że A4 jest przecenione w naszym kraju to jestem świadom.. Gdyż podobne auta z tego rocznika można niekiedy kupić za połowe średnich cen audi..
    Jednakże w przypadku audi najwazniejszą rolę dla mnie odgrywa ochrona antykorozyjna.. Konkurencja tego nie oferuje.. A przynajmiej nic o tym nie wiem..
    Ja tam polecam koledze model volvo s40 /v40
    też chciałem a4 ale jednak zdecydowałem sie na volvo i jestem zadowolony.
    Jak kolega doprze poszuka to kupi T4 1,9T 200KM i zagazuje, odradzam diesle.
    Jedynie benzyny. A ja polecam mój silniczek 1,8 16V 115km lub ew. 2,0 140KM, wyższe są z turbiną 160 2l oraz 200km 1,9l.

    2