Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

4T Motobi Sowa II - grzejący się przewód.

wiecho111 23 Mar 2014 20:28 1494 12
  • #1 23 Mar 2014 20:28
    wiecho111
    Poziom 2  

    Wiotam serdecznie, moim problemem jest jak to się mówi problem z rozruchem, amianowicie chodzi mi o to, że jeśli włączam starter rozrusznik słabo kręci i do tego nie wiadomo z jakich powodów kabel się grzeje, a mianowicie chodzi mi o kabel zielony który wychiodzi z iskrownika. On jest odpowiedzialny za masę i dl atego się zastanawiam dla czego kabel się przegrzewa w momencie włączenia startera. Z kopniaka odpala z pierwszego. Siwiatła kierunki, sygnał stop działa bez zarzutów, tylko z prawej strony jak wciskam stop hamulec to się stop nie włącza, nieraz tam załapywał. Właściwie wszystko działa bez zarzutów tylko mnie martwi ten kabel zielony i słabe przy tym kręcenie rozrusznika. Jaka może być przyczyna tegoż faktu. może ktoś miał podobny problem.

    0 12
  • #5 23 Mar 2014 21:26
    wiecho111
    Poziom 2  

    Jutro zerknę na ten kabel czarny oczywiście w kostce są trzy kable Żółty,. biały i ten zielony. Do tego jest kabelk od impulsatora, no i wysokiego napięcia iskra. Czarno czerwony. jest to iskrownik z dwiema cewkami zaizolowanymi i sześć świetlnych. a standardowo mocowanie powinno być między tymi cewkami zaizolowanymi, ale przysłano mi iskrowniki z mocowaniami w innej pozycji niz standardowo,, a może to jest problem, chociaż jak wspomniałem wszystko działa ok. tylko przy próbie rozruchu kabel się grzeje ten zielony. no i nie ma w ten sposób mocy kręcić akumulator.

    0
  • #7 23 Mar 2014 21:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolor głównej masy silnika nie jest istotny. To po prostu kawałek grubego przewodu łączący ramę z karterem silnika. Często dokręcona w pobliżu rozrusznika. Do sprawdzenia. Dokładnego. Może być urwana, lub jej wcale nie być. Może być luźna lub skorodowana. Nawet pod końcówkami oczkowymi. Najlepiej położyć nową i po sprawie. Przewód około 6 - 10 mm^2.

    Generalnie ja zwyczajowo robię jakiś jeden główny punkt masowy, do którego podłączam masę z akumulatora i wyprowadzam masy do kolejny odbiorników (regulator, oświetlenie, silnik...). Jakoś nie ufam tej oryginalnej masie, którą jest z reguły wielokrotnie rozwidlający się zielony przewód o stałym przekroju aż 1 mm^2. A tym bardziej ramie.

    0
  • #8 23 Mar 2014 21:59
    7936
    Poziom 18  

    Jeden gruby czarny kabel, idący od masy akumulatora do kartera silnika. Po drodze jest śrubka na ramie pod podłogą, ale da się ją zobaczyć ,ba nawet wymacać bo można zajrzeć z boku od strony wiatraka stratora , patrząc w pod podłogę . Jak ten przewód masz odłączny, lub urwany to nawet możesz popalić inne przewody masowe. Jak ci się urwał, to dorobić oczkowy konektor i przykręcić byle gdzie do kartera silnika.

    0
  • #9 23 Mar 2014 22:07
    jack63
    Poziom 42  

    Błażej napisał:
    Generalnie ja zwyczajowo robię jakiś jeden główny punkt masowy, do którego podłączam masę z akumulatora i wyprowadzam masy do kolejny odbiorników (regulator, oświetlenie, silnik...). Jakoś nie ufam tej oryginalnej masie, którą jest z reguły wielokrotnie rozwidlający się zielony przewód o stałym przekroju aż 1 mm^2. A tym bardziej ramie.

    Panie. Jesteś pan mistrzem masy! :D Tylko nie radzę tego, dla mnie oczywistego, sposobu sprzedawać Jawerom. Dla nich oryginał bez 1 cm kabla masy jest super. Rama wystarczy. Przecież działało 30 lat, więc co się czepiasz...

    0
  • #10 23 Mar 2014 22:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Taaa... Szczególnie jak ktoś łapie masę żarówki reflektora z przedniego zawieszenia, czyli sprzed główki ramy (przewodu łączącego rama - półka oczywiście brak). Luźnej zazwyczaj :D A w tych chińskich tworach, gdzie zdarzają się jakieś ramy pomocnicze, dodatkowe metalowe wzmocnienia nie połączone jednak z ramą właściwą i podobne kwiatki, to ja jednak wolę położyć masę od nowa. Zwłaszcza, że w oryginale i tak leci, tyle tylko, że przewodem 1 mm, który rozdziela się na wiele odnóg.

    0
  • #11 23 Mar 2014 22:42
    jack63
    Poziom 42  

    Błażej napisał:
    w oryginale i tak leci, tyle tylko, że przewodem 1 mm,

    1 mm2 jeżeli już, bo 1mm srednicy daje ok 0.75mm2.
    I znowy się Pan czepiasz. :D Kabel jest? Jest Masa jest? Jest . Księgowy zaoszczędził? Tak. A spadki napięć zostaną dla użytkownika.... Nie też coś z tego ma. :D

    0
  • #12 23 Mar 2014 22:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jack63 napisał:
    1 mm2 jeżeli już, bo 1mm srednicy daje ok 0.75mm2.

    Masz rację. Użyłem skrótu, wtajemniczeni zrozumieli, ale trzeba być konkretnym. Mea culpa.

    No kurcze. No czepiam się, bo jak idzie sobie taki 1mm^2, a na nim lecąc np od tyłu pojazdu - stop, pozycja, kierunki, dochodzi to do masy regulatora, po drodze rozwidlając się na masę cewek i masę cewki zapłonowej, i dalej jest to 1 mm^2, to jakoś mi nie pasuje. A potem z tego samego przewodu jest podana masa na żarówkę reflektora... Wprawdzie pewnie jakby policzyć, to obciążenie nie będzie przekraczać dopuszczalnego, ale mogą się pojawiać np zmiany intensywności jasności świecenia żarówek w zależności od tego ile się ich zapali.

    0
  • #13 24 Mar 2014 08:22
    jack63
    Poziom 42  

    Nie masz się co kajać. Też wiedzialem o co chodzi. Jednak sa tacy co nie wiedzą i to było dla nich. Nie ma tematu.

    Tak sobie pokpiwam, ale też mnie nosi. Pan prezes weźmie swoje miliony. Księgowy premię. A klientowi zostaną mrugające światła lub instalacja do poprawki. Oczywiście na własny koszt! :cry:
    W zasadzie każdy nowo kupiony skuter/itp. ma instalację do poprawki. Pytanie jest: Czy robic to od razu. Czy czekac aż korozja i inne czynniki zwiększą spadki napięć do wartości niedopuszczalnych.

    0
  Szukaj w 5mln produktów