Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl K750, spalona prądnica

23 Mar 2014 21:23 4062 20
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu K750 z silnikiem Ural na prądnicę 65W.
    Spaliły się 3 nowe wirniki i nowa prądnica wszystko po około 300km max. Przepala styki przy komutatorze.
    Co może być przyczyną?
    Dodam, że były zmieniane regulatory i manualne zostały zastąpione elektronicznym.
    Stacyjka jest nowa, łączne obciążenia oświetlenia to 30W więc 35W zostaje na ładowanie i zapłon.
    Proszę o pomoc.
    Poszło wiele pieniędzy, czasu a jak nie było czym jechać tak i nie ma. ;/
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiesz, na początek pomiary. Pomiar napięcia na wyjściu prądnicy, pomiar napięcia na wzbudzeniu, pomiar prądu... Stojany też wymieniane?
  • Poziom 7  
    W piątek została wstawiona nowa prądnica, dzisiaj po zrobieniu 90 km spaliło wirnik po raz 3. Poprzednia prądnica spaliła 2 wirniki stojany po sprawdzeniu były uszkodzone na koniec już. Wszystko było dobrze ładownie było normalne 7V przed wyjazdem, przy dodawaniu gazu światło się lepiej świeciło. W czym może być problem?
  • Moderator Samochody
    Skoro pali wirniki, to pewnie z powodu przeciążenia załóż nowy po raz kolejny i zmierz pobierany z prądnicy prąd. Skąd komu wiedzieć co za rzeźba tam jest, tym bardziej z nieoryginalnym akumulatorem. Regulator odłącza wogóle prądnicę od instalacji na zgaszonym silniku?
  • Poziom 7  
    Powiem tak, prądnica była sprawdzana u fachowców, akumulator też, regulator również. Aktualnie jest wstawiony elektroniczny na którym wszystko się poprawiło ładowanie, kontrolka normalnie gaśnie, z przodu jest wstawiona żarówka 25W, tył zrobiony na ledach kierunki również. Pobór mocy ma mniejszy niż jest podane w książce przy czym jest to solówka bez kosza.
  • Poziom 31  
    Wpadnij do Leszka do warsztatu elektrycznego na Ciasnej, powinien to ogarnąć.
  • Poziom 7  
    Mogę dopiero jutro ponieważ w stanie silnego zdenerwowanie nie było już ochoty na to patrzeć i cokolwiek robić...
  • Moderator Samochody
    Upewnij się, że stosujesz właściwy regulator do posiadanej wersji prądnicy, nie wiem jak w K750 ale np. w IŻu-49 były stosowane dwie różne prądnice, które miały odmiennie podłączone i wyprowadzone uzwojenia.
  • Poziom 7  
    Silnik jest od Urala i prądnica pod model. Regulator jest taki jak powinien być kupiony na forum bo ktoś robi do tych prądnic. Posiadam regulator od Iża, nowy od urala też nie chodził jak należy. Dodam, że walka z ładowaniem trwa od poprzedniego właściciela i rok w moich rękach. Może to być wina przewodów instalacji elektrycznej?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli masz tam jakieś zwarcie lub inne błędne połączenia i prądnica jest nadmiernie obciążona, bo ile razy wymienisz, tyle razy się zepsuje. Więc elektryka do przeglądu. To jest prosty układ i nie ma tam cudów. Schematy ogólnie dostępne.
    PS. Może przejdź na prądnicę z malucha? to tylko kwestia niewielkiego podtoczenia. A skończą się problemy z prądem (pod warunkiem, że reszta elektryki sprawna).
  • Poziom 7  
    Ma zostać w oryginale tyle lat działały to i teraz musi chodzić na oryginalnej. Wszystko podłączone wg schematów, Posiadam całą dokumentacje do tego modelu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko, że wtedy wymagania i przepisy były inne. Jak te motocykle schodziły z taśm produkcyjnych, to w oświetlonych miastach, nawet w nocy, można się było poruszać na światłach pozycyjnych (stąd na przykład trzecia, górna pozycja w przełącznikach świateł pierwszych dużych fiatów - taka ciekawostka), nie było obowiązku całodziennej jazdy na światłach... W tej chwili wymagania są znacznie większe i najczęściej stare elektryki im nie są w stanie sprostać. Dlatego też montuje się np lampki diodowe (gwałt na oryginale), by zaoszczędzić te kilka wat, przerabia na wydajniejsze źródła... Akurat prądnica z malucha, to przeróbka odwracalna i nie trzeba wiele zmian w elektryce (raptem prądnica, regulator akumulator, odbiorniki, instalacja bez zmian).
  • Moderator Samochody
    Mnie się wydaje co innego - skoro upala uzwojenie od komutatora, to prawdopodobnie źle podłączone do regulatora - nie odcina prądnicy od instalacji i zmuszą ją do pracy silnikowej.
  • Poziom 7  
    Zgada, ale przy regulacji gaźników przy wyłączonych światłach ale gazowaniu do sprawdzana pracy silnika kontrolka gasla, a po chwili strzelila poprzednia prądnica w ten sam sposób. W wypadku złego podłączenia regulatra może następwać spalenie po takich przebiegach?
  • Poziom 39  
    A masz odpowiednio podłączony akumulator?
  • Poziom 7  
    Akumulator jest podłączony prawidłowo wg książki, 3 elektryków sprawdzało. Czy akumulator może robić zwarcie?
  • Poziom 39  
    Odwrotnie podłączony tak, miałem takie coś właśnie przy prądnicy.
  • Poziom 7  
    Bruns, mógłbyś podać namiary do Leszka z Ciasnej? Telefon albo dokładny adres. On się zajmuje motocyklami czy ogólnie elektryką?
  • Poziom 31  
    Leszek z Ciasnej ,warsztat elektromechaniczny na Wygodzie , wjazd od ulicy Półkowej , drewniana chata zaraz po prawej , jest szyld . Leszek jest również pasjonatem starej motoryzacji i motocyklistą , więc powinien temat ogarnąć . Adresu i numeru tel. nie pamietam bo mieszkamy dwie ulice od siebie . Jak coś trzeba to idziemy do siebie .
    Powiedz że polecił Marek z Sandomierskiej .
  • Poziom 7  
    Dzięki wielkie może jutro uda się skontaktować bo dzisiaj już za późno na wizyte.