Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router TP-LINK TL-WR941N - Transfer spada do bardzo niskiego poziomu

ons1417 23 Mar 2014 22:04 1983 8
  • #1 23 Mar 2014 22:04
    ons1417
    Poziom 14  

    Witam!
    Posiadam od dłuższego czasu router TP-LINK TL-WR941N.
    Internet jest z Multimedia Polska, transfer 30 Mb (wg umowy, praktycznie max 20 Mb po kablu), modem Cisco podłączony kablem do routera, router rozsyła sygnał po domu.
    Od pewnego czasu zaczął się pojawiać uporczywy problem z transferem, tzn. jednego dnia wieczorem transfer jest ok i oscyluje w granicach 10-15 Mb, następnego 300-500 kb bez wyraźnego powodu (router nie był przeładowywany, komputer też nie, tylko uśpiony). Z reguły pomaga restart routera poprzez podłączenie się do panelu adm., choć niekiedy muszę go zrestartować dwa razy. Rzadko, ale też się zdarza, że nie mogę się połączyć nawet z panelem adm w routerze i wtedy pomaga reset poprzez odłączenie zasilania. Wszystkie te problemy znikają jak podłączę się do urządzenia kablem (czyli np. jest niski transfer przez wifi, bez żadnych resetów itp., podłączam się kablem do routera i jest ok).
    Dlatego wyeliminowałem w moim odczuciu następujące problemy: problem z modemem cisco z kablówki, problem z sygnałem w samym routerze i problem z komputerem (w sieci działają jeszcze dwa komputery z różnymi systemami operacyjnymi i problem jest ten sam).
    Próbowałem instalować od początku urządzenie za pomocą płyty i nic, firmware jest najnowszy ze strony producenta (może powinienem wrócić do poprzedniego?).
    Może to głupie ale mam wrażenie, że problem rozpoczął się gdy kupiłem nowy telefon (Nokia Lumia 520 z Windows Phone 8) i podłączyłem go do wifi. Jest możliwe, że to miało jakiś wpływ czy raczej to zbieg okoliczności?

    0 8
  • #2 23 Mar 2014 22:19
    rikardo67
    Poziom 21  

    No raczej telefon nie powinien zapchać łącza, ale zawsze możesz sprawdzić czy transfer wróci do normy po odłączeniu telefonu od sieci, sieć nasz dobrze zabezpieczoną? nikt ci się nie podłącza.

    0
  • #3 23 Mar 2014 22:36
    ons1417
    Poziom 14  

    Nie podłącza się, sprawdzam logi od czasu do czasu, telefon ma częściej wyłączone wifi niż włączone także to nie jest kwestia zapchanego łącza.

    0
  • #4 23 Mar 2014 22:44
    rikardo67
    Poziom 21  

    zainstaluj "inSSIDer" i sprawdź moc sygnału i czy na tym kanale nie ma za dużo innych. Jak eter zapchany na Twoim kanale, zmien kanał.

    0
  • #5 24 Mar 2014 00:01
    ons1417
    Poziom 14  

    Siłę sygnału wyświetla jako -25 dBm w odległości 30 cm od routera, w kolumnie CHANNEL mam 8+12 (nie wiem za bardzo co to znaczy), Co-Channel 0, Overlapping 9.

    Właśnie sprawdziłem przy opłakanym transferze, z wielkim trudem mogłem coś robić w panelu administracyjnym, po restarcie routera kanały zmieniły się na 11+7 a Co-Channel na 3 i teraz działa ok, może faktycznie coś z kanałami nie tak?

    0
  • #6 24 Mar 2014 15:29
    rikardo67
    Poziom 21  

    W "Wireles-->Wireless Settings" ustaw kanał, taki którego jest najmniej w okolicy.

    0
  • #7 24 Mar 2014 17:01
    ons1417
    Poziom 14  

    No właśnie na razie to ustawienie 11+7 wydaje się optymalnym, bo 11 i 7 kanał występuje najrzadziej (7 chyba nawet wcale), założyłem też na wszelki wypadek filtr na MAC w routerze. Na razie działa dobrze od rana, zobaczymy co dalej z tego będzie.

    0
  • #8 12 Lip 2014 13:20
    ons1417
    Poziom 14  

    Chciałbym odświeżyć temat. Niestety od ostatniej konfiguracji jakość zaczęła znów sukcesywnie spadać. W końcu doszło do tego, że nie pomagało kompletnie nic, przeładowanie routera, przejście przez Quick Setup, transfer był opłakany na wszystkich możliwych urządzeniach (właściwie podłączenie się po wifi uniemożliwia jakiekolwiek korzystanie z internetu) . Aktualnie jestem zmuszony jechać na kablach bo tylko w tym przypadku internet śmiga jak należy. Dzisiaj wgrałem nawet inny firmware ze strony producenta ale nic to nie dało. Stąd moje pytanie czy to wszystko oznacza, że po prostu moduł wifi w moim tp-linku odmówił posłuszeństwa i będę zmuszony zainwestować w nowy sprzęt?

    0
  • #9 06 Kwi 2015 22:42
    ons1417
    Poziom 14  

    Na ten moment zamykam temat, zmiana kanałów na najmniej używane w okolicy trzyma router w ryzach, niekiedy gubi sygnał i trzeba przeładowywać ale generalnie działa względnie ok.

    0