Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toshiba a300 15D - Wyłącza się w grach wymagających grafiki

24 Mar 2014 08:49 2421 21
  • Level 8  
    Witam serdecznie.

Jestem nowym użytkownikiem forum, z zamiłowania jestem informatykiem, nie z zawodu. Więc powiem co leży mi na sercu.

Mniej więcej rok roku, przy grze po prostu coś strzeliło i lapek się wyłączył. Po rozebraniu, nie widziałem nic, co by się usmażyło, nic przyczernionego, nic nabrzmiałego. Po złożeniu, przez kilkanaście minut nie chciał się w ogóle włączyć, żadna dioda nie świeciła. Potem nagle obudził się lapek, diody lekko migały, dioda power na czerwono, reszta jak poprzednio na biało. Lapek ruszył i działał do tej pory mniej więcej.

Na dzień dzisiejszy lapek ma ok 5 lat.
    Parę dni temu, zauważyłem, że bez akumulatora włożonego, lapek nie rusza, dioda podłączenia kabla zasilającego oraz dioda power lekko migają i zmieniają natężenie światła (takie skojarzenie i wygląd), w górnej części po lewej stronie (przy przycisku power oraz w okolicach miejsca konektora dc in) cicho pika co ok 2 sekundy. Po podłączeniu akumulatora, lapek rusza, ale nie z przycisku power on, bo on przestał działać, tylko z przycisków dotykowych uruchamiających media.

Przeprowadziłem kilka testów.
    1. AIDA i testy stresowe, wszystko działa, lapek się nie wyłącza. stres 45minut
    2. W grach typu Democracy 3, i podobnych, czyli nie wymagających dużego napięcia oraz za dużo grafiki, nic się nie dzieje, wszystko działa sprawnie, lapek się nie wyłącza.
    3. W grach wymagających dużego napięcia i wysokiej wydajności grafiki, słyszę przez kilkanaście sekund wysokie obroty wentylatora (jeszcze nawet wszystko się dobrze nie nagrzało przecież, więc po co wentylator?) i lapek się wyłącza.