Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z netii (numer stacjonarny) do voipa

tobiatowski 24 Mar 2014 09:53 2616 9
  • #1 24 Mar 2014 09:53
    tobiatowski
    Poziom 13  

    Witam,
    Niedługo mam zamiar przenieść swój numer stacjonarny do jednych z operatorów voip
    Po mojej obserwacji zainteresowany jestem 3 operatorami:
    -halonet.pl
    -freeconet.pl
    -ipfon.pl

    Moje pytanie do osób, które już miał z nimi lub innymi styczność brzmi:

    1.Możecie opisać mi swój przebieg przenoszenia numeru, czy napotkaliście jakies problemy ze strony netii, na co mam zwrócić szczególna uwage aby nie nadziac sie na różne kruczki, które ciężko wychwycić.

    2.Czy mieliście tak że w netii posiadaliście Telefon + Internet jak to robiliście? pismo o rezygnację z internetu a później dyspozycja do operatora któregoś z voip o przeniesienie numeru? Jak to najlepiej zrobić

    3.Który według was jest najtańszy i najlepszy na obecnym rynku z operatorow voip

    4.Czy w razie jak jakis z operatorow voip mi sie nie spodoba to moge migrować wraz z przeniesieniem numeru pomiedzy innyi operatorami? czy sa jakies ograniczenia


    Nadmienie że 4 lata temu byłem w tpsa obecnie orange

    0 9
  • #2 24 Mar 2014 21:53
    Qbutnik
    Poziom 11  

    Hej,

    Tak się składa że mam linie i w freeco, i w ipfonie; aczkolwiek obawiam się że o ile mogę podzielić się doświadczeniami z oboma w.w. operatorami, o tyle odpowiedzieć na nurtujące Cię wypunktowane wątpliwości będzie ciężej, gdyż:

    1. Nie przenosiłem numeru, wziąłem 2 nowe (telefony w firmie, służą wyłącznie do dzwonienia za granicę / odbierania j.w.).

    2. Nie wiem, ale sprawdź w regulaminie świadczenia usług Netii jak wygląda z ich strony przenoszenie numeru, powinno być.

    3. Tanio a dobrze - tak dobrze to nie ma. ;)

    Ipfon jest droższy (czasem istotnie droższy, dzwoniąc na zagraniczne komórki), ale też jakość połączeń też istotnie lepsza, tzn. jakość jest stale dobra - b.dobra, podczas gdy we freeco bywa różnie, czasem po prostu perfekcyjnie, czasem (aczkolwiek rzadko) jak przez CB radio.

    Do tego, freeco ma wysoce nieintuicyjny system konfiguracji linii (z poziomu przeglądarki), czasem wręcz kontr-intuicyjny. Ale jak już poustawiasz, np. wdzwanianie się ze wskazanego numeru komórki żeby po voipie za granicę dzwonić (najlepsze jest to, że usługa jest "przezroczysta", tzn. po drugiej stronie pokazuje się numer Twojej komórki, a nie linii voip), z autoryzacją przez CLIP, albo przekierowania połączeń przychodzących na komórkę, przydatne gdy jesteś na wyjeździe a potrzebujesz móc odebrać - działa jak złoto. :)

    4. To już zależy od opa od którego będziesz migrował, napisz / zadzwoń do nich, będzie najprościej wypytać o wszystko.

    0
  • #3 24 Mar 2014 22:13
    tobiatowski
    Poziom 13  

    Dzięki za włączenie się w dyskusje.

    Wiesz zadzwonić i zapytać się hello czy jak mi się nie spodoba to oddacie mi mój numer i powrócę np. do netii lub tepsy nie sądzę że ktokolwiek udzieli mi informacji rzetelnych dlatego pytam się tutaj gdzie bardziej ufam forum, każdy może dorzucić pare groszy i do kupy jakoś da się to poskładać.

    Numer chce przenieść ale nikt by z niego nie dzwonił chodzi tylko o utrzymanie numeru i tyle.

    0
  • #4 24 Mar 2014 22:30
    Qbutnik
    Poziom 11  

    Hej,

    Wiesz, z zasady to operator bodaj musi udzielić odpowiedzi na pytanie o warunki na jakich świadczy usługę. ;) Niech Ci wskażą regulamin, tam wszystko powinno być.

    Jeśli chcesz tylko utrzymać numer, to w zasadzie możesz sobie nawet centralki voip nie podłączać - ustaw tylko przekierowanie połączeń przychodzących na komórkę i masz numer "utrzymany".

    0
  • #5 25 Mar 2014 09:07
    tobiatowski
    Poziom 13  

    Nawet nie wiedziałem, że można tak zrobić w systemie, że przekierowanie robi.
    Np. jeśli już przeniosę numer to w systemie danego operatora voip ustawie by było przekierowanie na mój numer telefonu komórkowego bym tylko odbierał połączenia.

    Dziękuje ci za taką wiadomość myślałem, że muszę mieć bramkę.

    Umowa dopiero kończy mi się za pół roku ale zapewne jakieś 2 miesiące przed końcem umowy powinienem złożyć takie wypowiedzenia tzn jeśli chodzi o numer telefonu to składa to mój operator voip, a mam jeszcze internet i pewnie sam będę składał takie wypowiedzenie.
    Dlatego napisałem tego posta czy ktoś już miał do czynienia z taką sytuacja że posiada telefon i internet i chce przenieść numer do voipa a z internetu zrezygnować.
    Abym się nie pomylił i mi kary nie wlepili.

    0
  • #6 25 Mar 2014 10:38
    podpowiedz_netia
    Poziom 10  

    Szanowny Państwo,

    Bardzo chcielibyśmy rozwiązać Państwa wątpliwości związane rezygnacją z usług. W związku z powyższym bardzo prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta:

    np. Infonetią, tel. 801 802 803, (22) 711 11 11.

    Dostępne również z telefonów komórkowych. Od pon. do piątku w godz. 22:00 - 08:00 oraz w sob. po godz. 20:00 i niedziele dostępni są jedynie konsultanci techniczni (koszt połączenia wg stawek operatora, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych).

    Inne możliwe sposoby kontaktu z nami:
    Gigawolność, tani internet, Telewizja Osobista™, telefon - Netia SA

    Nasi konsultanci z pewnością udzielą rzetelnej informacji.

    Pozdrawiamy,
    Netia

    0
  • #7 25 Mar 2014 11:06
    Qbutnik
    Poziom 11  

    tobiatowski napisał:
    Nawet nie wiedziałem, że można tak zrobić w systemie, że przekierowanie robi.
    Np. jeśli już przeniosę numer to w systemie danego operatora voip ustawie by było przekierowanie na mój numer telefonu komórkowego bym tylko odbierał połączenia

    Dziękuje ci za taką wiadomość myślałem, że muszę mieć bramkę.


    Można, można, tylko musisz pamiętać, że za każde połączenie przekierowane na komórkę zapłacisz jakbyś sam na komórkę dzwonił. Plus skonfigurowana usługa kosztuje, jakąś złotówkę miesięcznie czy coś.

    Cytat:
    Umowa dopiero kończy mi się za pół roku ale zapewne jakieś 2 miesiące przed końcem umowy powinienem złożyć takie wypowiedzenia tzn jeśli chodzi o numer telefonu to składa to mój operator voip, a mam jeszcze internet i pewnie sam będę składał takie wypowiedzenie.


    Dokładnie tak, z wyprzedzeniem złóż wymówienie "z dniem" zakończenia umowy.

    Cytat:
    Dlatego napisałem tego posta czy ktoś już miał do czynienia z taką sytuacja że posiada telefon i internet i chce przenieść numer do voipa a z internetu zrezygnować.
    Abym się nie pomylił i mi kary nie wlepili.


    Jeśli rozwiążesz umowę na czas określony po jej zakończeniu, nie mają podstaw.

    0
  • #8 25 Mar 2014 12:59
    freeconet
    Poziom 1  

    Witam,
    poniżej kilka informacji – jak wygląda to z naszej FreecoNet-owej perspektywy:

    1. Proces przeniesienia numeru standardowo u wszystkich operatów trwa około dwóch miesięcy. Pierwszy miesiąc to realizacja procesu na linii Klient - FreecoNet, drugi przeznaczony jest na wypowiedzenie umowy u dotychczasowego operatora (oczywiście wszelkimi formalnościami zajmuje się FreecoNet). Standardowy tryb wypowiedzenia wynosi 30 dni ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.

    Realizacja procesu przeniesienia od Netii odbywa się bez przeszkód ze strony operatora.


    2. W pierwszej kolejności najlepiej skonsultować procedurę z operatorem Netia. Jeśli umowa zawarta jest na internet i telefon oraz nie ma możliwości wypowiedzenia tylko jednej usługi, konieczne jest potwierdzenie ze strony operatora, że przesłane zlecenie na przeniesienie numeru będzie równoznaczne z zakończeniem umowy na telefon i internet.


    3. Rozwiązania FreecoNet sprawdzają się zarówno w domu, jak i w firmie. W zależności od potrzeb, użytkownik ma do wyboru:
    - ofertę z doładowaniem (2 zł/mc za konto oraz numer, 7 gr/min na numery stacjonarne, od 3 gr/min na numery zagraniczne).
    - ofertę abonamentową (od 16,90zł netto z pakietem minut oraz usług dodatkowych).

    Z FreecoNet można korzystać także w smartfonie dzięki darmowej aplikacji mobilnej.


    4. Numery przeniesione do FreecoNet można przenieść dalej do dowolnie wybranego operatora. Umowa zawarta jest na czas nieokreślony. W związku z tym FreecoNet nie naraża Klienta na dodatkowe opłaty związane z okresem lojalnościowym.


    Jeśli ma Pan jeszcze jakieś pytania odnośnie przenoszenia numerów lub oferty, zapraszamy do kontaktu - mail: sales(malpa)freeconet.pl, tel. 22 10 10 100.


    Pozdrawiam,
    Michał z FreecoNet



    tobiatowski napisał:
    Witam,
    Niedługo mam zamiar przenieść swój numer stacjonarny do jednych z operatorów voip
    Po mojej obserwacji zainteresowany jestem 3 operatorami:
    -halonet.pl
    -freeconet.pl
    -ipfon.pl

    Moje pytanie do osób, które już miał z nimi lub innymi styczność brzmi:

    1.Możecie opisać mi swój przebieg przenoszenia numeru, czy napotkaliście jakies problemy ze strony netii, na co mam zwrócić szczególna uwage aby nie nadziac sie na różne kruczki, które ciężko wychwycić.

    2.Czy mieliście tak że w netii posiadaliście Telefon + Internet jak to robiliście? pismo o rezygnację z internetu a później dyspozycja do operatora któregoś z voip o przeniesienie numeru? Jak to najlepiej zrobić

    3.Który według was jest najtańszy i najlepszy na obecnym rynku z operatorow voip

    4.Czy w razie jak jakis z operatorow voip mi sie nie spodoba to moge migrować wraz z przeniesieniem numeru pomiedzy innyi operatorami? czy sa jakies ograniczenia


    Nadmienie że 4 lata temu byłem w tpsa obecnie orange

    0
  • #9 26 Mar 2014 08:06
    tobiatowski
    Poziom 13  

    @Qbutnik

    Czyli jeśli ustawie w panelu voip na stronie aby przekierowywane było połączenie na moją komórkę to wtedy ja płacę za to połączenie z konta voip? myślałem że tylko płaci za to osoba która do mnie dzwoni a system przekierowuje hmm..

    0
  • #10 26 Mar 2014 08:27
    22053
    Użytkownik usunął konto