Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.9 TD - Różnica między filtrem paliwa pionowym ze spustem a poziomym

natan1985bytom 24 Mar 2014 13:41 2400 16
  • #1 24 Mar 2014 13:41
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Witam, jako ze moja bravura miala problemy z zapowietrzajacym sie oryginalnym filtrem w obudowie w ktorym byl wlot/wylot/czyjnik/spust/odpowietrznik/podgrzewanie...moim zdaniem 3/4 niepotrzebnych rzeczy (pewnie ktos sie i tak przyczepi ze potrzebne) postanowilem usunac oryginal i zamontowalem w jego miejsce filtr z obrazka Fiat Bravo 1.9 TD - Różnica między filtrem paliwa pionowym ze spustem a poziomym
    I teraz moje pytanie: stary oryginalny filtr byl montowany pionowo i wlot oraz wylot byl na gorze, nowy filtr jest zamontowany poziomo w taki sposob --IIIIII-- a jak wiadomo nie kazdy filtr zalewany jest do pelna (np.te przezroczyste maja tylko 3/4 zalania i juz podaja) stad mam mala obawe ze bedzie zasysal powietrze...czy moje podejzenie jest sluszne? z tego co widze te lezace filtry montowano glownie przy PB gdzie jest pompka wysokocisnieniowa

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Mar 2014 14:09
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Witam jesteś w bardzo dużym błędzie nie zamieniaj filtra na ten z rysunku.Ttylko zamontuj oryginała.

    0
  • #3 24 Mar 2014 14:21
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Mógłbyś rozwinąć trochę odpowiedz dlaczego jestem w bledzie?

    0
  • #4 24 Mar 2014 15:04
    2384218
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #5 24 Mar 2014 15:50
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak już przerabiasz możesz wsadzić pompkę niskociśnieniową np. corsa b na monowtrysku w zbiornik .Ale najpewniejszy sposób to powrót do NOWEGO filtra z obudową w orginale ma funkcje podgrzania oleju napędowego itd. Wkład filtrujący od diesla też jest inny.Oczywiście przewody opaski ,złączki ,oringi i inne podejrzane elementy jak występują też nowe.

    0
  • #6 24 Mar 2014 20:07
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Filtr paliwa w benzynie a w ON są to dwie różne sprawy.W benzynie filtr można wymieniać na inny aby jego "przepustowość" paliwa była podobna. W dieslu filtr spełnia kilka funkcji po pierwsze filtruje paliwo , miesza paliwo z przelewu jednocześnie dogrzewając paliwo płynące na zasilaniu pompy, czasem ma dogrzewanie paliwa aby jego gęstość była jednakowa (zimne paliwo jest gęste a ciepłe bardziej rzadkie) usuwa wodę z paliwa.W pompie masz miedzy innymi czujnik temperatury paliwa od którego też zależy dawka paliwa.Tak starałem się najprościej jak można przybliżyć temat filtru paliwa.A więc filtr oryginalny i do sprawdzenia układ paliwowy którędy dostaje się powietrze można zastosować przewody igelitowe przezroczyste aby zobaczyć w którym miejscu układu dostaje się powietrze do paliwa. I pamiętaj że w zbiorniku nie masz pompy paliwa . Niektórzy mechanicy stosują zawór jednokierunkowy na zasilaniu filtra aby zapobiegać cofaniu paliwa do zbiornika podczas postoju.

    0
  • #7 25 Mar 2014 11:20
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Ja również zamontowalem zawór jednokierunkowy ale dziala ze pozal sie boze, lekko ale puszcza(kupilem dwa i oba puszczaja). Wymieniłem przelewy(trzeci lał na silnik) wszystkie weze pod maska, wlozylem przezroczysty filterek i od kilku dni jest spokoj, ale mam obawy co do starego filtra z obudowa

    Dodano po 54 [minuty]:

    Troche odbiegamy od tematu, ok Panowie proste pytanie: czy ten samochod bedzie normalnie jezdzil z tym zwyklym filtrem?

    0
  • #8 25 Mar 2014 11:28
    2384218
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 25 Mar 2014 14:56
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Pojezdze tak do zimy i potem wloze stary filtr z obudowa, i tak nie mam wtyczki z podgrzewania bo jakis madrala przede mna ja poprostu odcial :!: masakra z tymi ludzmi

    0
  • #10 25 Mar 2014 21:41
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Takie szybkie pytanko z innej beczki...wymienilem cale przewody paliwowe pod maska, filtr, wezyki przeplywu, zamontowalem zaworek zwrotny miedzy filtrem a pompa, wymienilem zawor powrotny w pompie i nadal lekko paliwo sie cofa, dodam ze po zdjeciu weza z pompy i probie zassania paliwa ustami nie ma szans pociagnac paliwa... mam tez narazie zamontowany(w celach podgladowych) maly przezroczysty filterek, ktory zalany jest do okolo 50%, po nocy jest troszke mniej ok.30%, a gdy odpale pali chwile jak na trzy garki i po paru sec. jest ok ale filterek wtedy znow napelnia sie na 50%. Jakies sugestie Panowie?

    0
  • Pomocny post
    #11 26 Mar 2014 09:00
    2384218
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 26 Mar 2014 09:01
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Plastikowy nie napełni się w 100%. Jak ci chwilę kołysze na 1 cyl. to moźe świeca/wtrysk??

    1
  • #13 26 Mar 2014 09:54
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Sitko w baku wyczyszczone, bak tez, ewidentnie lekko sie zapowietrza bo jak odpali to chwile sie zajaknie i potem jest ok. Świece sprawdzone. A z zaworkiem chodzi o to ze kupilem dwa i oba puszczaja w obie strony

    0
  • #14 26 Mar 2014 12:33
    2384218
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 26 Mar 2014 13:48
    andrzej20001
    Poziom 43  

    A jak pali na "kroplówce"?

    0
  • #16 26 Mar 2014 21:44
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    To napewno zaworek zwrotny :D problem w tym ze one sie zawieszaja raz trzymaja a raz nie, a na kroplowce :D pali niby ok z tym ze ucieka lekko paliwo z niej do baku a juz wszystko uszczelnione. Dzis wjechalem na pochyly kanal na jakies 5/6h i po tym czasie odpalil nierowno ale od razu, zjechalem i zgasl i nie szlo juz odpalic...wypalil poprostu to co bylo w filtrze a dalej bylo pusto i musialem zasysac i odpowietrzyc pompe. Jest mozliwe ze pompa puszcza? jest to lucas.

    0
  • #17 27 Mar 2014 16:07
    natan1985bytom
    Poziom 12  

    Panowie zauwazylem dzis ze pompa przy lekkin nagrzaniu silnika piszczy...czy to oznaka zatarcia? moze przez to cofie sie paliwo badz odwrotnie zatarta przez cofanie ON?

    0