Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 112 CDI - EDC P1187, P1221 - gaśnie podczas jazdy

24 Mar 2014 19:04 12474 24
  • Poziom 28  
    Witam
    Problem dotyczy mercedesa Vito 638 2.2 CDI z 98r
    Od jakiegoś czasu auto gaśnie jak sie wyprzedza czy go trochę pociśnie powyżej 110-120km Zapala sie wtedy EDC i jest spory problem z uruchomieniem.
    CarSoft 7,4 pokazał mi P1187, P1221 i P1482
    Czy P1187 ma bezpośredni związek z gaśnięciem czy jeszcze coś może być innego?
    Filtr paliwa nowy
    Odczyt na wtryskach na silniku gorącym:
    0,8
    0,3
    0,2
    0,2
    Przy zimnym wartości były ok 2 razy wyższe

    Czy zaworek na listwie wystarczy wyczyścić, ewentualnie zmienić oringi czy tylko wymiana?
    Co możne oznaczać P1221 - (odczyt na pinie 4)
    pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 53 [minuty]:

    Rozrobi jeszcze test przelewowy przy temp ok 50 st. Wyszło przez 4min:
    1 - 44ml
    2 - 54ml
    3 - 32ml
    4 - 64ml

    Ropa z powrotów ze wszystkich wtrysków szla z powietrzem - tak powinno być?
    Zawor regulacji ciśnienia wyczyściłem - byl oblepiony jakimś brudem, ale nic to nie zmieniło - dalej przy ok 120 km gaśnie motor i zapala EDC
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Po pierwsze napisz co oznaczają te błędy, które podałeś, bo nie wszystkim chce sie szukać, by Ci pomóc i nie wszystko wszyscy mają w głowie. Drugi i czwarty wtrysk do sprawdzenia (na przelew pod obciazeniem lub od razu na stół)

    Jeśli filtr paliwa jest nowy i układ jest na 100% szczelny, to jest kilka możliwości powodujących gaśnięcie auta, począwszy od zaworków/zaworka przelewowego któregoś wtryskiwacza, przez regulator cisnienia (ten na 2 śrubki), czujnik ciśnienia na listwie, po pompe wysokiego cisnienia.

    Jednak doświadczenie podpowiada mi, że może to być awaria pompy, polegająca na niewydolności osiągnięcia odpowiednio wysokiego ciśnienia paliwa. W późniejszych egzemplarzach pompy mają zawór uruchamiający elementy tworzące najwyższe wartości ciśnienia paliwa tylko w razie potrzeby (na podstawie odczytu z potencjometru pedału gazu), a nie tak, jak w pierwszych medelach cdi, gdzie elementy pompy odpowiedzialne za wytwarzanie najwyższego ciśnienia pracują cały czas, co negatywnie wpływa na ich zużycie.

    Jeśli masz tylko carsofta (tzn. jeśli nie masz pod ręką takiego sprzętu, który by pokazał parametry rzeczywiste i rządane przez ECU), to dowiedz się jakie powinno być ciśnienie na listwie przy tej prędkości, przy której Ci auto gaśnie, potem przejedź się z podpiętym carsoftem obserwując live data ciśnienie na listwie. Napisz jak wyglądały odczyty, to pomożemy wyciągnąć wnioski.
  • Poziom 28  
    Takie znalazłem opisy na necie:
    P1482 - Glow output stage (N14 / 2) ( prawdopodobnie usterka na odcinku złącza do świecy żarowej
    p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr
    P1221 dotyczy szyny CAN między silnikiem, a ETS
    Nie jestem pewien czy ten ostatni to dobry opis

    Dodano po 2 [minuty]:

    Auto jest ubogo wyposażone, nie ma abs, ets, klimy.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Jeśli to nie drugi lub czwarty wtrysk, to brak cisnienia lub przekłamanie w odczycie ciśnienia na listwie.
  • Poziom 28  
    a czy wtryski w tym vito 98r sa kodowane? Jaki przelew powinien być dla sprawnego wtrysku?
  • Poziom 14  
    Popraw połączenia wtyków wtryskiwaczy
  • Poziom 28  
    kontakt wtrysków jest ok, wszystkie sprawdzałem, prysnę je jeszcze kontaktem dla pewności, ale to raczej nie to. Poza tym gdyby były przerwy na wtryskach to byłby błąd wtrysku, a tego nie bylo
  • Poziom 13  
    Wtryski nie kodowane. P1187 ma bezpośredni wpływ na gaśnięcie. zostały Ci jedna rzecz do zweryfikowania i jest ona przyczyna w tym przypadku, powinieneś się domyślić. Temat przerabiany setki razy. Spójrz w parametry i będziesz mądrzejszy. :)
  • Poziom 28  
    carsost nie pokazuje za wiele, nie ma nawet ciśnienia na listwie, wiec nie bardzo mam w co spojrzeć. Chyba ze mówisz o przelewach 2 i 4 wtrysku. W niedziele jeszcze będę miał możliwość chwile podłubać przy aucie, podmienię zawór wysokiego ciśnienia i czujnik ciśnienia. Może akurat to będzie to.
  • Poziom 13  
    Napisałem ci pw co jest uszkodzone,Podjedź do kogoś na normalny komp nie musi być starka, ważne żeby odczyty ciśnienia były i tyle.
  • Poziom 28  
    może i rzeczywiste pompa siada, ale stało sie to nagle, auto rwało jak jak sie deplo az nagle stracono moc i zaczęło gasnac. Poza tym zaniżone ciśnienie nie musi oznaczać pompe - możne być zawór czujnik lub przelew wtrysku
  • Poziom 13  
    Tak się dzieje musisz wykluczyć regulator oczywiście, a ciężko coś do końca wywnioskować z twoich postów. Podejdź na konkretną diagnostykę i wszystko będziesz widział.
  • Poziom 28  
    W niedziele podmienię regulator i czujnik, jak nie pomoże to będę myślał dalej. Wiesz może jareczek1992 do ile dochodzi przelew przy sprawnych wtryskach tym aucie na ciepłym silniku?
  • Poziom 2  
    Witam
    3lata temu miałem podobne objawy jak autor postu, tzn jak się mocno "depnęło", auto rwało do przodu do momentu nagłego (coś jakby mocnego zerwania) wygaśnięcia auta... też sugerowano mi pompę/wtryski... faktycznie, jeden lał, ale nie on był bezpośrednim problemem... to, że lał powodowało wytwarzanie się i osadzanie szadzi/smoły na ściankach kolektorów i w ukladzie wydechowym. Gdy układ kolektórów został wymontowany, okazało się, że prześwit jest taki, że palca nie można było wsadzić - wszystko trzeba było czyścić z tej smoły. Potem problem ustał. Być może taka wskazówka pomoże - w moim przypadku, po czyszczeniu całego układu wydechu, pomogło.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    dzięki za podpowiedz trebor0201

    Dodano po 14 [minuty]:

    trebor0201 u ciebie była ta różnica ze auto szlo na początku, a w moim przypadku juz od dolu brak mu mocy. Chociaż katalizator może rzeczywiście jest zapchany bo po przygazowaniu na postoju ziemie robi sie czarna od spalin,wiec pewnie syf w wydechu tez jest
  • Poziom 28  
    dziś miałem chwile i możliwość to wyciągnąłem 4 wtrysk, rozebrałem go na części pierwsze, wymyłem i poskładałem. Może trochę korekta jest lepsza niż przed czyszczeniem na 4 cylindrze, ale nic więcej to nie dało. Zaślepiłem tez egr, auto jest trochę żwawsze ale ciągłe gaśnie. Podmieniłem czujnik na listwie- bez rezultatu. Zawor tez zmieniłem, ale chyba ktos mi wysłał bubla bo na nim auto przejechało 1km i sie skończyło, po zgaszeniu nie odpalił więcej na tym zaworze
  • Poziom 28  
    Zamieniłem już ze 3 zawory, dziś bylem u gościa i twierdzi ze jest zawór na 100% sprawny, ale mimo to auto podczas gazowania gaśnie. Wnioskuje z tego ze to nie zawór jest problemem. Wymieniłem czwarty wtrysk, ten już tak nie leje, ale auto dalej gaśnie.
    Co może być jeszcze nie tak? Zamówiłem jeszcze 1 wtrysk i pompę niskiego ciśnienia - może to ona powoduje te problemy?
  • Poziom 13  
    Nici Ci z wtrysków pisałem o pompie i finał . ;)
  • Poziom 28  
    No tak pisałeś o pompie CR, ale tak się zastanawiając to gdyby CR była walnięta to na ciepłym miałby problem z odpaleniem albo chociaż usterka na gorącym silniku była by bardziej odczuwalna, a tu czy zimny czy ciepły odpala od strzała i i gaśnie w tym samym momencie. Dlatego teraz obstawiam pompę wstepna
  • Poziom 28  
    Wymiana kolejnego wtrysku i pompy niskiego ciśnienia dalej nic nie pomogła.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy w vito 638 z99r byl stosowany elektrozawór miedzy pompa niskiego ciśnienia w pompa CR ? Na schemacie w książce sam naprawiam niby jest ale w aucie nic takiego nie znalazłem. Myślałem ze może on jeszcze jest winny ale skoro go nie ma to pozostaje juz chyba tylko pompa CR. Jutro sprawdzę ciśnieni a właściwie napięcie na czujniku ciśnienia i zobaczę przy jakiej wartości auto gaśnie

    Dodano po 44 [sekundy]:

    jareczek1992 chyba miałeś od początku racje :)
  • Poziom 28  
    sprawdziłem ciśnienie, na biegu jałowym jest ok 1,35V na czujniku wiec ciśnienie ok 300 Barow, a gaśnie przy napięciu ok 2,8-3,2V czyli cos kolo 1000Barow. Czy po tym można wnioskować ze to pompa CR?
  • Poziom 13  
    Jeśli nie bedzie osiągał zadanego ciśnienia to zgaśnie. Powinno być więcej nie pamietam dokładnie ile bo to jedna z pierwszych generacji. Ale w parametrach to widać.
  • Poziom 28  
    Winny okazał się wtrysk nr 3. Chciałem go wyciągnąć i wymienić uszczelniacz na zaworku i okazało się ze rozpylacz był bardzo lekko przykręcony. Nie wychodziło to ani na korektach ani na przelewie. Widocznie poszczał przy max ciśnieniu. Zresztą nakrętka i iglica była cala mokra. Po poskładaniu wszystkiego wszystko wróciło do normy - auto znów lata jak rakieta. Dzięki za pomoc
    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    No popatrz, nie spotkałem sie z czymś takim, ale jak wrzucałbym wtryski do sprawdzenia to by od razu wyszło.
  • Poziom 28  
    sugerowałem sie korektami i przelewami, 3 wtrysk był praktycznie idealny a własnie on stwarzał problem. Mało tego - ropa nie pokazywała się na pokrywie, widocznie nakrętka iglicy trzymała do 1000 barów a powyżej puszczała i ciśnienie gwałtownie spadało i silnik gasł, dlatego tej ropy było wokoło nakrętki nie dużo i nie wychodziła na pokrywę. Jak by sie udało jechać na wyższym ciśnieniu, kiedy nakrętka poszczała to pewnie by na pokrywie pokazał sie ropa i by było wiadomo, a tu nic takiego nie było. Dzięki chłopaki za pomoc