Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 świece żarowe - założenie amperomierza

24 Mar 2014 20:35 1491 11
  • Poziom 2  
    Witam

    Jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za jakieś nieprawidłowości.

    Mam samochód audi 80 B4 1,9TDI 1992r zawsze zimą mam mały problem z odpalaniem i zawsze zastanawiam się czy na pewno wszystkie świece grzeją i przyszedł mi do głowy pomysł żeby założyć sobie amperomierz na obwód świec i po odczycie z amperomierza mógł bym stwierdzić czy wszystko jest w porządku. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w elektryce samochodowej więc nie wiem jak się za to zabrać jaki amperomierz kupić z wbudowanym bocznikiem czy może osobno z jakim zakresem pomiaru bo nie wiem ile wszystkie świece pobierają prądu i wo gule jak się do tego zabrać.


    Proszę o jakąś odpowiedź
  • Poziom 2  
    Jak już kupię taki amperomierz to jak to najlepiej podłączyć za przekaźnikiem czy może przed
  • Poziom 38  
    Kolego, prąd podany przeze mnie jest pobierany przez jedną świecę, czyli potrzebowałbyś amperomierz o zakresie 80-100A. Nie znając dokładnie poboru przez świecę nie wiesz czy trzy świece żreją po 20A, czy cztery po 15. Wykręć je po prostu, weź grubszy przewód i sprawdź bezpośrednio na akumulatorze. W ciągu kilku sekund czubek świecy ma się zrobić jednolicie pomarańczowy. Jeśli upierasz się przy pomiarze prądu kup bocznik np 100A, będzie łatwiejszy w montażu. Miejsce nie ma większego znaczenia, zrób tak, żeby się auto nie spaliło.
  • Moderator Samochody
    Tego typu prądy to najlepiej mierzyć cęgami... tylko taniej Cię wyjdzie komplet nowych świec niż takie cęgi.
  • Poziom 29  
    mj58bad2009 napisał:
    Jak już kupię taki amperomierz to jak to najlepiej podłączyć za przekaźnikiem czy może przed


    Kolego nic nie zakładaj, nie masz najmniejszego pojęcia o tym, spalisz samochód.
  • Poziom 43  
    Sprawdzenie świec to 10 min. roboty. Po co takie cuda?? Jak nie odpala sprawdź wymień i po sprawie.
  • Poziom 16  
    Ale rzeźba, gdyby kolego potrzebny byłby taki układ to producent by go zrobił. Na cholerę Ci to, a po drugie już to widzę, jak wsiadasz do auta i jak pilot wpierw sprawdzasz check listę i dopiero odpalasz. Za bardzo się wczuwasz i przeżywasz, to nie samolot, gdy coś będzie nie tak z paleniem to sobie sprawdzisz świece. Miernik cegowy nie jest taki drogi, unit dość tanio można kupićo
  • Poziom 32  
    Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia.
    Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód.
    Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
  • Poziom 43  
    O taki patent by się sprawdził.Przekaźnik np. z 190D. Ale gra niewarta świeczki nota bene :)