Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r 480 euro 4 - Scania r 480 euro 4 błąd EMS 5127 nr cześci 1874484

karol-87 24 Mar 2014 22:20 9708 12
  • #1
    karol-87
    Level 9  
    Witam Panowie.
    Proszę o interpretacje błędów w Scanii R 480 euro 4 EMS 5127 nr części 1874484 i EMS 11180/1874484.
    O tym błędzie już czytałem ale napisałem bo może ma to jakieś znaczenie, że są razem aktywne.
    Poza tym na wyświetlaczu pokazał się komunikat "Wysoki poziom emisji w spalinach".
    Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale stało się to po tym jak zaślepiłem przepływ spalin do zaworu EGR blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego.
    Wyjąłem także drugą turbinę - turbocompound (myślałem, że wzrośnie ciśnienie oleju).
    Gdy jeździłem samym ciągnikiem nic się nie wyświetlało, lecz gdy podpiąłem naczepę wyskoczył komunikat na wyświetlaczu.
    Być może to zbieg okoliczności.
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    boss130
    Level 18  
    Proszę
    EMS 5127
    Tytuł
    Objętość recyrkulowanych spalin
    Usterka

    Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu.
    Przyczyna

    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika sterującego albo nieszczelność wewnętrzna siłownika sterującego.
    • Zawór proporcjonalny może być uszkodzony.
    • Klapka zwężki regulacyjnej może być zablokowana w położeniu otwarcia.
    • Nieszczelność układu recyrkulacji gazów EGR.
    • Przepływomierz może wykazywać zbyt wysoką wartość, co jednostka sterująca odczytuje jako zbyt małą ilość gazów EGR w silniku.
    • Zaślepiony przepływ spalin do zaworu EGR blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego.
    Uwagi

    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z kontrolą emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź klapkę zaworu EGR, siłownik sterujący i zawór proporcjonalny, włączając je kolejno za pomocą SDP3.
    Sprawdź wpust zwężki regulacyjnej.
    Sprawdź, czy nie ma nieszczelności w układzie EGR.
    Sprawdź czujnik przepływomierza.
    Po usunięciu usterek dane EGR w jednostce sterującej trzeba zresetować za pomocą SDP3.
    Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    • Jedź pojazdem przez co najmniej 10 min, aby uruchomić układ EGR. Układ EGR musi zostać uruchomiony, aby jednostka sterująca mogła sprawdzić, czy usterka została usunięta.
    • Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    • Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.
    EMS 11180
    Tytuł
    Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć
    Usterka

    Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce.
    Przyczyna

    Kod usterki wskazuje kody usterek wykryte w pojeździe, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja ta jest wymagana w celu zapewnienia zgodności z przepisami dotyczącymi emisji NOx.
    Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR.
    Uwagi

    Kodu usterki nie można usunąć.
    Kod usterki zostanie automatycznie usunięty, jeśli był nieaktywny przez 400 dni.
    Czynności zaradcze

    Nie podejmuj żadnych czynności.
    Quote:
    Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale stało się to po tym jak zaślepiłem przepływ spalin do zaworu EGR blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego.

    Jak widać ma znaczenie :D
  • #3
    karol-87
    Level 9  
    witam. Dzięki wielkie za pomoc kolego boss130, tak jak myślałem ale nie byłem pewny, warto się upewnić. Trzeba udać się do specjalisty aby zmienił oprogramowanie i silnik niech oddycha świeżym powietrzem. Mam jeszcze jeden problem z tym autem a mianowicie podczas normalnej jazdy jest niedogrzana a jeśli trochę się jej przyciśnie szczególnie pod górkę wtedy grzeje się. Myślę, że to wina wiskozy, albo słyszałem jeszcze o katalizatorze czy o filtrze DPF, nie wiem od czego zacząć.
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Zmień termostat i wyczyść wszystkie chłodnice od zewnątrz.
  • #5
    karol-87
    Level 9  
    Witam Kolego Kwantor. Termostat wymienilem najpierw sam,zakupilem w sklepie Autos,ale po wymianie bylo to samo. Za jakis czas pojechalem do Serwisu, fachowcy z Bialegostoku stwierdzili
    ,że trzeba założyć oryginalny bo ten nowy,który ja założyłem to zamiennik i stwierdzili że działa nieprawidlowo. Po założeniu oryginalnego w serwisie problem się nie rozwiązał. Więcej u nich nie byłem, bo to nie ma sensu. Scania jak złapie temperatury to zaraz wyrzuca komunikat "zbyt niskie ciśnienie oleju", dlatego po przeczytaniu kliku wątków zdecydowalem się wymontować dodatkową turbinę turbocompound, że niby przez nią ciśnienie mialo spadać. Ale to też nic nie dalo. Gdyż na rozgrzanym dalej wskazuje 1.2 bara na wolnych obrotach. Auto nie ma siły, gaz do podlogi a ona słabo reaguje. Komunikatu o egr nie usuwałem, bo tj. rok 2007 więc ona jeszcze nie ma chyba ograniczenia mocy. Dużo pali, po za tym juz nie mam pojęcia co z nią zrobić, a sprzedać raz że szkoda po drugie kto kupi euro 4. Kiedyś zauważyłem, że strasznie ciężko jest kręcić wiencem, nawet mechanik w sochaczewie jak ustawial pompowtryski powiedział ,że jeszcze nigdy nie widział, żeby tak ciężko było zakręcić wałem. Ale jakby miała coś przytarte to już dawno by sie zatarła ale ona chodzi dalej i już ręce rozkładam. Jeśli macie jakieś rady to bede wdzieczny.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam, ze podczas normalnej jazdy jest tak pol kreski przed N, czyli jakby niedogrzana a potem gorka i pol kreskia nawet troszke wiecej za N. A z doswiadczenia wlasnego wiem ze w scani czy seri 3 czy 4 jak doszlo do 80 stopni to nigdy nie drgnela wskazowka chyba ze o grubosc kreski za 80 ale to normalne przeciez.
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Po pierwsze- takie ciśnienie, to dramat, musi byc 4,5- trzeba wkręcić normalny manometr dla pewności i misa w dół, bo za chwilę obróci panewkę i nawet urwie wał.
    Odkręcaj panewki, oglądaj pompę oleju ( wstaw zdjęcia jej wnętrza- przylgni dekli i trybów) sprawdź, czy nie zaciął się zaworek przelewowy w jej korpusie.
    Co sie zebrało na korku spustowym ( magnesie?)
    Silnik ulega zarzynaniu i zjawisko zacierania powoduje wzrost temperatury i nie wolno tak jeździć.
    Denki tłoka nie są należycie chłodzone tryskaczami oleju, tak po prawdzie, to tuleje są już pewno "ugotowane"
    Kupcy znajdują się nawet na trzynastki- spokojnie.
    Zapraszam do "mojej" (nie mojej) firmy- specjalizujemy się w uzdrawianiu takich "łupów", co prawda nie jest najtaniej, ale połowę mniej niż w ASO.
    Inna opcja, to wymiana silnika.
    Powodzenia.
  • #7
    karol-87
    Level 9  
    Witam ponownie
    Błędy powstały dlatego ,że pisałem z telefonu, ale to moja wina, poprawione i tyle.
    Ale nie zniosę jak kolega Kwantor pisze takie głupoty. Pokaz mi taką scanie co na rozgrzanym trzyma 4,5 bar. Najlepiej napisać, że silnik się zażyna. "Silnik ulega zarzynaniu i zjawisko zacierania powoduje wzrost temperatury i nie wolno tak jeździć"- a co z tym, że podczas jazdy nie trzyma temperatury?
    Jakbyś tak choć trochę się znał, to wiedziałbyś że Scanie 113 to dajesz ogłoszenie 2 lub 3 odebrane telefony i już będzie sprzedana. Twoja wypowiedz trochę jest jak dla mnie sprzeczna z realiami- "Kupcy znajdują się nawet na trzynastki- spokojnie". Jakbym miał 113 to nigdy bym jej nie sprzedał chyba, że wał już by się nie nadawał. A dla Twojego zdziwienia 113 nawet z zatartym silnikiem kupują handlarze. A z Twojego warsztatu na pewno nie skorzystam. Bo i tak zapewne nie jest Twój.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    karol-87 wrote:
    Ale nie zniosę jak kolega Kwantor pisze takie głupoty. Pokaz mi taką scanie co na rozgrzanym trzyma 4,5 bar. Najlepiej napisać, że silnik się zażyna. "Silnik ulega zarzynaniu i zjawisko zacierania powoduje wzrost temperatury i nie wolno tak jeździć"- a co z tym, że podczas jazdy nie trzyma temperatury?
    Jakbyś tak choć trochę się znał, to wiedziałbyś że Scanie 113 to dajesz ogłoszenie 2 lub 3 odebrane telefony i już będzie sprzedana. Twoja wypowiedz trochę jest jak dla mnie sprzeczna z realiami- "Kupcy znajdują się nawet na trzynastki- spokojnie". Jakbym miał 113 to nigdy bym jej nie sprzedał chyba, że wał już by się nie nadawał. A dla Twojego zdziwienia 113 nawet z zatartym silnikiem kupują handlarze. A z Twojego warsztatu na pewno nie skorzystam.

    Najbardziej się cieszę, że nie skorzystasz z mojego nie mojego warsztatu- ale gdybyś zmienił zdanie, to już propozycja dla Ciebie jest nie aktualna.
    Tylko w jednym przypadku kolego sobie trafiłeś- bo nie zrozumiałem, że na wolnych obrotach.. Jednak 1,2 bara jest bardzo niskie dla tego motoru.

    Mnie interesują obroty nominalne i tak samo komputer.
    Nie dogrzanie silnika sugeruje wadliwy termostat (trochę wiskoza) i nawet się na tym nie skupiam, ale nie zapomnij, że pod obciążeniem łapie szybko temp. pomimo prawdopodobnie otwartego termostatu o czym pisałeś, jak i to, że mechanik nie mógł ukręcić wałem i jeszcze nie spotkał takiego egzemplarza. Ja jestem daleko od Twojego auta, ale wiem już wszystko. Musisz kolego jeszcze wiele się nauczyć a już najbardziej odrobiny pokory. Tak samo wypada wiedzieć, czego tu oczekujesz: pomocy, czy też daniu upustu emocjom.

    (Jakbym miał 113 to nigdy bym jej nie sprzedał) To świadczy o właścicielu, który nie wie, że auto, to nie ikona, czy relikwia i nie wie, że tam wewnątrz pracować ma człowiek- często właśnie w takim modelu fotel pozbawiony tapicerki, podparty pustakiem żużlowym i tak wozi materiały na budowie autostrady.. na własne oczy widziałem :D Czas 13 tek już minął ( dzień dobry) chyba, że ktoś ma sentyment, bo to były rzeczywiście relatywnie udane auta, ale tylko relatywnie.


    Tak że nie wezmę rozpędu i nie walnę sobie głową o beton w poczuciu swojej ciemnej beznadziejności.
  • #9
    karol-87
    Level 9  
    Witam
    Nie chce nikogo oceniać i się sprzeczać, chciałem tylko porady. Też stawiam na wiskozę, ale nie wiem jak to sprawdzić. Fakty są takie, że 113 to tylko pod wywrotką u nas jeździły, ale już ich era minęła, każdy wie ,że to najlepszy egzemplarz, tylko, że komfort już nie na te czasy.
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Zamiast wyciągać compound, było odkręcić misę i sprawdzić co pisałem.
    Może jeszcze wał będzie się do czegoś nadawał..
  • #11
    szaman108
    Level 31  
    Witam
    Pierwsze co to misa w dół sprawdź o-ringi na laczniku pompa smok i zaworek w pompie pękają sprężynki.
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    karol-87 wrote:
    Też stawiam na wiskozę, ale nie wiem jak to sprawdzić.


    Bardzo prosto- przecież wyjący wiatrak słychać nawet przy zamkniętych szybach.
    Rano na zimnym i po odpaleniu jakiś czas to normalne, potem ma ucichnąć.
  • #13
    sansiu
    Level 11  
    Witam. Podepnę sie pod temat bo mam bardzo podobny problem. Pali mi czujniki, najpierw poszedł czujnik doładowania, pózniej cz. Paliwa. Kazano mi wymienić wiskoze bo podobno tak jest ze z wadliwego wisko idzie 24v na czujniki co mogą 5v dostać, ale od samego początku mam błąd 5123 plus 11180 i 5126. Jeśli ktoś ma możliwość proszę o podanie co znaczą błędy 5123 i 5126