Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium dxi 450 - zawory i pompowtryskiwacze, regulacja

wrrw00 25 Mar 2014 12:11 3957 6
  • #1 25 Mar 2014 12:11
    wrrw00
    Poziom 12  

    Witam.
    Planuję przeregulować zawory i pompo-wtryskiwacze w Renault Premium 450 Dxi euro 5 2008 r. Możecie koledzy podać wartości regulacji ?

    1 6
  • Pomocny post
    #2 25 Mar 2014 20:30
    arti1987
    Poziom 17  

    Kolego to zależy od tego czy masz retarder czy vepa . Jeśli masz auto wyposażone w vepa to, zawór ssący regulujesz na 0,2 mm wydech na 1,6 mm a pompę do dotknięcia i dokręcasz pół obrotu . A jeśli masz retarder, to zawór wydechowy regulujesz na 0,5 mm.

    2
  • #3 25 Mar 2014 22:21
    cielak1989
    Poziom 12  

    a jak masz veba + to wydech na 0,8 mm

    0
  • #4 26 Mar 2014 16:39
    wrrw00
    Poziom 12  

    Akurat ten ma VEBa to jak wydech na 0,8 czy na 1,6 ??

    0
  • #5 26 Mar 2014 20:12
    arti1987
    Poziom 17  

    wydech regulujesz na 1.6 mm

    0
  • #6 06 Lip 2015 21:28
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Panowie, również szukam info na temat regulacji zaworów i pompek w silniku DXI 11 450-ECO06BVEB w Premium DXI 450 E5.

    Pomierzyłem dzisiaj mikromierzem podkładki regulacyjne i zakupiłem brakujące sztuki w Volvo. Info na temat silnika znalazłem gdzieś w sieci ale zastanawia mnie co tam ustawia się/sprawdza za pomocą czujnika zegarowego z podstawką magnetyczną??

    Z tego co zdążyłem się zorientować to ssące ustawiać na 0,2, wydechy z VEB na 1,6 a pompki na 180 - 240° zaraz po dotknięciu rolki do krzywki wałka rozrządu.
    Podpowiedzcie proszę bo pierwszy raz to robię.

    2
  • #7 06 Lip 2015 22:33
    cielak1989
    Poziom 12  

    Za pomocą czujnika zegarowego ustawiasz napięcie wstępne sprężyny pompowtryskiwacza które powinno dokładnie wynosic 0,75 mm i do tego jest ci potrzebny czujnik zegarowy z przystawką magnetyczną .

    2