Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 - Bicie i trzęsienie kierownicą oraz całym samochodem

Sztuk21 25 Mar 2014 17:02 3303 21
  • #1 25 Mar 2014 17:02
    Sztuk21
    Poziom 9  

    Witam

    Mam taki problem. Chodzi o drżenie,bicie kierownicy i całego samochodu podczas hamowania. Większość forumowiczów napisze że tarcze i klocki ale niestety to nie to.jesienią 2013 zaczeło mi telepać podczas hamowania. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe wentylowane.miałek opony zimowe. Bicie nie ustało, całe zawieszenie było robione pare miesięcy wcześniej.Mechanik powiedział że możę przez opony zimowe bo mam nalewki. Wczoraj zajechałem i kupiłem nowe opony letnie dobrej firmy i dalej to samo. Odrazu zajechałem do mechanik zbadaliśmy zawieszenie i niby luz na drążku kierowniczym który dziś wymieniliśmy i dalej to samo. Zamówił tylne tulejki bo możę już po prostu zużycie materiału choć gumy są w b.dobrym stanie. Zamówił także poduszkę od skrzyni oraz tarcze i klocki i będziemy podstawiać. Co to może jeszcze być? Nie wiem czy to abs ale jak jadę wolno i delikatnie hamuję to pulsuje całę auto.. przy większych prędkościach bije kierownicą.
    Proszę o pomoc bo nie ma już się do czego przyczepić.

    1 21
  • #2 25 Mar 2014 17:26
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    Rozumie ze opony są nowe i wyważone? Po co wymieniać tarcze ? Wystarczy zmierzyć czujnikiem zegarowym.najlepiej tarcze a później piasty bez tarczy i wszystko wyjdzie

    0
  • #3 25 Mar 2014 17:30
    Sztuk21
    Poziom 9  

    Tak nowiutkie i wyważone ale jeszcze dziś na podnośniku zauważyliśmy że felga z przodu jest delikatnie krzywa wiec przezuciliśmy na tył i dalej to samo. Mogło być tak że krzywa felga z przodu i podczas hamowania nie równo hamowało i zrobiły się fale na tarczy? na same tarcze poszło mi prawie ponad 600zł tył i przód. nie chce tego powtarzać. Mam znajomego mechanika i podstawi nowe tarcze i jak będzie to samo to z powrotem będzie przerzutka.

    Ps: ale w sumie na zimówkach felgi wszystkie proste... ;/ to raczej nie od tego.

    0
  • #4 25 Mar 2014 17:42
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    Nie wyważł by kół jakby byly krzywe.
    Nie ma takiej mozliwosci źeby pokrzywiło
    to źe nowe tarczę to nie znaczy ze dobre.jakiej firmy były?
    Może ktos nie wyczyścić pomiedzy Piastą a tarczą

    0
  • #5 25 Mar 2014 18:06
    Staszek49
    Poziom 33  

    Sprawdź, czy przeguby nie są zużyte, bo też mogą przyczynić się do "bicia" kierownicą. Może przeguby pracują bez smaru i mają uszkodzone osłony (mieszki).

    0
  • #7 25 Mar 2014 18:35
    2293657
    Usunięty  
  • #8 25 Mar 2014 18:50
    Sztuk21
    Poziom 9  

    to o czym piszecie wszystko zostało wymienione. Wszystkie cześci z górnej półki. Co oznacza że poprzeciągane piasty kół? jak to sprawdzić? Co do przegubów to by stukało przy skręcaniu chyba? Tarcze i klocki z boscha.

    0
  • #9 25 Mar 2014 19:01
    2293657
    Usunięty  
  • #10 25 Mar 2014 19:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Stabilizator może być wogóle urwany i trzepało nie będzie. A krzywo osadzone koła na piastach jak najbardziej. Szczególnie jak koła były x-razy dokręcane kluczem pneumatycznym z momentem ustawionym na ciężarówkę.

    0
  • #11 25 Mar 2014 19:26
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć
    jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy
    Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna

    0
  • #12 25 Mar 2014 19:28
    2293657
    Usunięty  
  • #13 25 Mar 2014 19:56
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    Pisał zezawieszenie ok
    reczej mechanik nie przegapił by urwnego łącznika

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wystarczy ze zmieniał kola a tarczy nie ma przykreconej do piasty
    poruszyła sie tarcza coś podeszlo pomiedzy piaste a tarczę i sie zaczęło
    jak by gumy na wahaczach były zle to by go ściągał przy hamowniu stukało na dziurach lub krzywa kierownica

    0
  • #14 25 Mar 2014 20:04
    Sztuk21
    Poziom 9  

    Dokładnie Panowie. Jak jadę wszystko jest idealnie i płynnie. Zero ściągnia i tłuczenia czy czegokolwiek. Bajka zaczyna się przy hamowaniu. Dzięki za pomoc. Będziemy próbować wymienić tulejki na tylnej belce i weźmiemy się za zdjęcie tarcz mozę tam będzie gdzieś przyczyny.

    0
  • #15 25 Mar 2014 20:11
    wopor
    Poziom 32  

    Wyglada mnie to na skrzywione prowadzenie zacisku hamulcowego.

    0
  • #16 25 Mar 2014 21:24
    robokop
    Moderator Samochody

    non e vero italiano napisał:
    Robku, przy złej pracy stabilizatora rzucać będzie, zauważ że stabilizator tam też pełni poniekąd rolę drążka reakcyjnego.

    A gdzie tam. Zawieszenie to samo co w Golfie 4 i octavii - drązek wisi od góry, działa tylko pionowo, przez dośc długie łaczniki. Przy urwanym czy wybitym tylko stuka, no i auto inaczej się prowadzi, jako że zawieszenie zaczyna być niezależne.
    Cytat:

    Bicie felg będzie odczuwał i bez hamowania. Zresztą z tym bicie felg to taka trochę przesada, większy ambaras się robi jak najdzie rdzy pomiędzy tarcze a piastę.

    Ale przy normalnej jeździe może być tłumione, wyczuwalne dopiero przy hamowaniu, kiedy gumy zawieszenia przestają tłumić, bo sa skompresowane siłami ciągnącymi wahacze w tył. Zgadzam się że rdza między paistą a tarczą tez nabruździ. Luzów na łożyskach kół nie ma?

    0
  • #17 25 Mar 2014 21:39
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    A dlaczego robicie belke z tyłu?

    0
  • #18 25 Mar 2014 22:10
    jareczek1992
    Poziom 13  

    Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko było idealnie ale po kilku tys km znów to samo bijące tarcze podczas hamowania. Wymieniłem System hamowania na większy (tarcze zaciski piasty jarzma) i już 3 lata jeździ bez żadnych problemów, mogą być 288mm 312mm.

    0
  • #19 26 Mar 2014 16:49
    Sztuk21
    Poziom 9  

    Dziękuje i przepraszam za zawracanie głowy Panowie. Niestety jednak standard okazał się być przyczyną. Wymienione tarcze i klocki na przodzie i problem znikną.. Zobaczymy na jak długo. 400zł jestem chudszy ale komfort jazdy na nowych oponach i nie bijącej kierownicy jest super. Miałem jedno bardzo ostre hamowanie żeby uniknąć kolizji i prawdopodobnie przegrzało tarcze. Na starych tarczach nic kompletnie się nie wyczuje ani nie zobaczy.
    Dziękuje jeszcze raz wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany. Mozę temat pomoże innym forumowiczom niedowierzającym że to nie moga być tarcze które przejechały kilka tyś kilometrów.

    0
  • #20 26 Mar 2014 21:00
    jareczek1992
    Poziom 13  

    Co z tego ze było ostre dohamiwanie, po to są hamulce w samochodzie! Chyba ze tarcze były założone z harta itp. Albo było wjechane w kałuże na rozgrznych tarczach, podejrzewam ze usunięte zostały tylko skutki... Pozdrawiam ;)

    0
  • #21 26 Mar 2014 21:16
    robert1.5 dci
    Poziom 13  

    Tarcza jest do hamowania a najlepiej robić tak
    układ Ate to takie tarczę itp

    0
  • #22 26 Mar 2014 21:33
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sztuk21 napisał:
    Większość forumowiczów napisze że tarcze i klocki ale niestety to nie to.jesienią 2013 zaczeło mi telepać podczas hamowania. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe wentylowane.miałek opony zimowe. Bicie nie ustało,




    Sztuk21 napisał:
    Wymienione tarcze i klocki na przodzie i problem znikną..

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo