Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

omega b 2.5 td - Silnik się grzeje i brak ogrzewania

25 Mar 2014 17:06 7125 34
  • Poziom 8  
    Witam panowie mam następujący problem. Ostatnio kupiłam Omege wszystko było sprawne tylko płyn chłodniczy wywalało przez korek i węże, które były nie podokręcane. Oczywiście wymieniłam korek węże zostały dokręcone i problem znikł. Ale w niedziele wieczorem przyjechałam do domu silnik się zagrzał (wskazówka była na czerwonym polu) a z nawiewu lodowate powietrze zaczeło dmuchać. Po otworzeniu maski płynu w zbiorniku nie było, dopiero po odkręceniu korka się pojawił. Poczytałam trochę postanowiłam wymienić termostat. Po wymianie problem nie znikł choć wczoraj temperatura trzymała się w granicy 100 stopni przy maksymalnych obrotach do 2000. Chłodnica grzała się nie równo więc i ją wykręciłam choć w jest nowa z tego co mówił właściciel i z tego co widać, przepłukałam ją i zaczeła równo grzać ale problem dalej istnieje. Wymieniłam również pompke obiegu wody (tą pod zbiornikiem wyrównawczym) wymieniłam dwa bezpieczniki jeden pod maską drugi w kokpicie. Pompka najprawdopodobniej nie dostaje prądu ale nie jestem w 100 % pewna. Cały czas silnik się grzeje i brak ciepłego powietrza z nadmuchu. Ktoś miał podobny problem? Pomocy, co może być przyczyną?
  • Poziom 42  
    Uszczelka pod głowicą, dla pewności dobrze jest pojechać do warsztatu i zrobić test obecności spalin w układzie chłodzenia.
  • Poziom 8  
    Czyli jednak uszczelka. Innej przyczyny nie może być?
  • Poziom 13  
    Chłodnica jest gorąca jak ma to 100 stopni ?
    ja bym spróbował co sie dzieję bez termostatu.
    I sprawdzil czy dobrze jest odpowietrzony układ
  • Poziom 30  
    Powstawanie korków gazowych i wywalanie płynu jest ewidentną przyczyną uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub jej pęknięciem .Zrób tak jak radzi Kol. Milejow pojedż do warsztatu , ew niech jeszcze sprawdzą ciśnienie w cylindrach .
    Żadne wyciąganie termostatu i płukanie chłodnicy nic tu nie pomoże .
  • Poziom 8  
    chłodnica przy 100 stopniach nie jest gorąca, auto jest bez termostatu i dalej to samo. A jak się dobrze odpowietrza układ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale w tym momencie nie wywala płynu, tylko czasami trzeba otworzyć zbiornik aby płyn powrócił do zbiornika
  • Poziom 13  
    A co sie dzieje dalej?jak temperatura rośnie?dojdzie do czerwonego?
  • Poziom 35  
    Zbadaj jeszcze dokładnie działanie pompy cieczy chłodzącej np., gdy silnik jest jeszcze zimny, odkręć nakrętkę naczynia wyrównawczego i sprawdź, czy w naczyniu tym przelewa się ciecz chłodząca (obecne pompki mają wirniki wykonane z tworzywa i uszkadzają się). Poziom płynu musi być w przedziale pomiędzy min. a max. Jeśli chodzi o grzanie wewnątrz auta, to jeśli płynu ciągle ubywa, to i nagrzewnica będzie zapowietrzona. Sprawdź jednocześnie, czy podczas pracy silnika nie "buzuje" płyn chłodniczy w naczyniu wyrównawczym. Przelewanie się płynu do naczynia zbiorczego (wpływ z boku naczynia) następuje, gdy pompa jest sprawna, natomiast "buzowanie" płynu od spodu naczynia wyrównawczego plus zapach spalin świadczy o uszkodzeniu uszczelki głowicy.
  • Poziom 8  
    Jak temperatura jest za wysoka to wyłączam silnik i daje mu odpocząć.

    Jeśli chodzi o ciecz w zbiorniku to jak był pusty i odkręciło się korek to woda buzowała powracając, a dzisiaj jak odkręciło się korek to bardzo szybko powracała ciecz wężem powrotu. Grzebałam dość dużo w internecie i tez czytałam o pompie wody (tej co wymienia się z rozrządem) i zastanawiam się czy ona nie jest winna całej sytuacji.
  • Poziom 13  
    Dalej nie wiemy co sie dzieje po 100 stopniach? Temeratura rośnie a chlodnica jest zimna?czy wszystko grzeje sie równo???
  • Poziom 8  
    na początku chłodnica grzała się w połowie ale po jej płukaniu zaczeła się grzać cała

    Dodano po 2 [minuty]:

    do czerwonego pola dochodzi ale po wymianie termostatu trzymało 100 stopni jedynie gdy obroty nie były wyższe niż 2000 a jak się przygazowało to w tedy temeratura skakała momentalnie w góre aż do czerwonego pola
  • Poziom 13  
    I co wyrzuca teraz płyn?bo nie wiemy dokladnie
    objawy uszczelki pod głowica są takie ..silnik sie grzeja dojdzie nawet do czerwonego a chlodnica jest o polowe chlodniejsza. ? Czy problem jest tylko z tą chłodnica że nie grzeje
  • Poziom 8  
    Chłodnica tylko w połowie jest ciepła tzn. od strony akumulatora jest ciepła a od strony zbiornika jest zimna. Płynu nie wywala ale zasysa go i dopiero po odkręceniu korka płyn powraca.
  • Poziom 43  
    De facto te auta sa za grosze i każdy sprzedający cieszy sie ja sprzeda to cudo.Tam pomaga raczej tylko kompleksowa naprawa głowicy(spawanie) ale to koszta nie do przełknięcia w stosunku do ceny zakupu całego auta. Ostatecznie sprawdź czy pompa wody w bloku podaje. Odłącz węże idące do nagrzewnicy i odpal silnik czy zacznie wyrzucać płyn (zalej wodą będzie taniej). Jak nie będzie efektu może być pompa,jak płyn jest wyrzucany to raczej uszczelka/głowica.
  • Poziom 13  
    Ile go zasysa?bo ogólnie to normalne

    Dodano po 12 [minuty]:

    Włącza sie wentylator chlodnicy czy wskazówka na desce wchodzi na czerwone pole?
    Może zesilnikiem jest ok wszystko
    a wina jest w nagrzenicy jest zapowietrzona lub zawór sie nie otwiera
  • Poziom 8  
    Zasysa mniej więcej cały zbiornik, a wskazówka wchodzi na czerwone pole. Obawiam się, że jednak jest to ta uszczelka ale jutro spróbuje odłączyć węże na pracującym silniku i w tedy będę wiedziała więcej. Defakto jestto dla mnie dziwne bo wszystko działało i nagle przestało.
  • Poziom 13  
    Co sie dzieje z chłodnica jak jest na czerwonym?
    Jest cała gorąca?
  • Poziom 8  
    Tylko połowa jest goraca
  • Poziom 13  
    To niestety jak pompa podaje zostaje tylko uszczelką
    No chyba że mamy gdzies zatkane przewody ale to raczej watpiaca sprawa
  • Poziom 8  
    A jak wymienić tą uszczelke bez oddawania do mechanika?
  • Poziom 13  
    Ciężka sprawa ja niemasz podstaw mechaniki to się nawet nie bierz
  • Poziom 8  
    Proste to na pewno nie jest, z tego zdaję sobie sprawe. Sama nie dam rady ale zawsze może ktoś mi pomóc.
  • Poziom 13  
    Daj na gumtrre ogłoszenie
    zlecę naprawę napewno sie ktoś odezwie
  • Poziom 8  
    A jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie znajduje się ta pompa wody i jak się do niej dostać, aby ją wymienić. (Tyle, że znajduje się w silniku to wiem)
  • Poziom 13  
    Masz przy silniku wentylator i on jest przykręcony do pompy

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak chcesz sprawdzić pome to z ciąg powrót ze zbiornika plynu i zobacz czy plyn leci
  • Poziom 14  
    Ja jestem za pompą wody!!! Skoro nie wyrzuca płynu przez korek, gdy jeszcze jest zimny i nie czuć spalin?
  • Poziom 8  
    Spalin nie czuć woda powraca jedynie po odkręceniu korka lub zgaszeniu silnika i to z wielkimi oporami. Wczoraj zamówiłam pompe dzisiaj będe wymieniać. Także wszystko się okaże.

    Dodano po 5 [godziny] 41 [minuty]:

    Jak odkręcić wisko?
  • Poziom 42  
    Szkoda Twojej kasy i czasu na wymianę pompy Paulinko, i tak się skończy na zrzuceniu czapki z silnika.
  • Poziom 30  
    Sugerowałem już kilka pięter wyżej , aby sprawdziła szczelość głowicy i zrobiła test na obecność spalin w płynie chlodzącym aby wyeliminować uszkodzenie uszczelki , zamiast brnąć w koszty i dodawać sobie niepotrzebnej roboty i wymiany części .
    Ale Paulinka jest twardzielem i będzie wymieniała wszystko po kolei aż wyeliminuje usterkę ( albo się podda i powie że usterka ją przerosła )
    Swoją drogą imponuje mi i podziwiam dziewczynę za chęć dłubania przy samochodach .