seweryn7701 wrote: uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok
seweryn7701 wrote: A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie tam.
Zaprzeczasz sam sobie ?
seweryn7701 wrote: Przykład który podałeś to zdezelowany silnik a na pewno kiepsko ustawiony z paliwem dopalającym się w wydechu a nie silniku. Na pewno nie ma to wpływu na jego temperaturę.
Deutz z filmu miał uszkodzone końcówki wtryskiwaczy. Po naprawie, motor pracował bez tego efektu, mimo że pompa wtryskowa była w tragicznym stanie. Niestety, nie wiadomo jaka była temperatura motoru, bo nie był wyposażony w czujniki.
Ale jednak coś powodowało podgrzewanie kolektora do czerwonego koloru. Temperatura brała się z nieodpowiedniego przebiegu spalania, a nie z kolektora wydechowego. Kolektor sam temperatury sobie nie dodaje. Po zdjęciu kolektora miałbyś spore płomienie z cylindra.
http://www.youtube.com/watch?v=eGme9m2aH90 tu są
http://www.youtube.com/watch?v=4BSXRrFrnc8 tu nie ma
http://www.youtube.com/watch?v=QQEgu9sLZzA tu nie ma
http://www.youtube.com/watch?v=iM5Q3JETgsg tu są
Gdzieś był film ,w którym paliły się poszczególne cylindry.
seweryn7701 wrote: Silnik ze zbyt wczesnym kątem wtrysku szybciej nabiera temperatury.
" Ustawienie początku tłoczenia w silniku wysokoprężnym ma wpływ na głośność spalania, moc silnika, zużycie paliwa oraz czystość spalin. J
eśli początek tłoczenia jest za wczesny, silnik reaguje na to twardym hałasem spalania, małym zużyciem paliwa, ale dużą emisją tlenków azotu. Przy ekstremalnie wczesnym początku tłoczenia wzrasta emisja sadzy, ponieważ wskutek niskiej temperatury sprężania wydłuża się zwłoka zapłonu. Strome narastanie ciśnienia spalania może doprowadzić do uszkodzeń mechanizmu tłokowo-korbowego, a zwłaszcza tłoków. Na zbyt późny początek tłoczenia silnik reaguje spadkiem mocy, zwiększonym zużyciem paliwa oraz dużym zadymieniem.
Wskutek późnego końca spalania wzrasta temperatura spalin, a tym samym ryzyko uszkodzenia zaworów wylotowych oraz turbosprężarki."
Cytat z książki "Diagnozowanie silników wysokoprężnych" - Hubertus Gunther .
Musiałem zacytować, inaczej nie potrafię tłumaczyć stale o tym samym bez efektu przemyślenia i zrozumienia z drugiej strony.
Dodano po 17 [minuty]:
Strumien swiadomosci swia wrote:
jasiek1122 napisał:
tam po bloku spływa olej
To sobie dorób węża 16mm aż poza dolny obrys silnika.
Wtedy olej i spaliny z odmy nie będą syfić od góry do dołu silnika.
Polecam ogrodowy. Zdaje egzamin, opaski nie metalowe cybanty, tylko trytyczki.
Autor mógł wcześniej wspomnieć o tym... Jednak polecam dokładne sprawdzenie wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej oraz początku tłoczenia!