Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-330 - Grzeje sie, wymienione prawie wszystko

domino1300 25 Mar 2014 19:04 13764 63
  • #1 25 Mar 2014 19:04
    domino1300
    Poziom 12  

    Witam, ostatnio sąsiad poprosił mnie o poradę, grzeje mu sie c-330, dokladnie to c-328, po prostu zapnie brony,plugi mocniej przygazuje w polu od razu wode gotuje. Wyrzucony został juz termostat, nowa pompa wody, nowa chłodnica (juz 3-cia), oraz wentylator od wozka widlowego (4lopatki)zakladana inna głowica ze sprawnego ciagnika i dalej to samo. Pomysłow juz brak, jeszcze był blok zalewany gryzerem -srodek do odkamieniania i dalej nic, macie jakies pomysly? Cisnienie oleju i reszta jest ok, smarowanie jest ok, macie pomysly?

    1 29
  • #2 25 Mar 2014 19:56
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Wtryskiwacze do sprawdzenia ,pompa wtryskowa oraz jej początek tłoczenia.

    1
  • #3 25 Mar 2014 20:03
    piotrmach
    Poziom 9  

    Witam ,jak zatyka sie otwór po termostacie to zawsze zostawia sie mały otwór od strony węża (tego małego ok 10 cm,idacego do pompy) i jak zostawiliscie go za duży to sie będzie grzał ,sprawdź czy chłodnica dobrze odprowadza ciepło mimo to że jest nowa może być badziewiem.

    1
  • #4 25 Mar 2014 21:09
    domino1300
    Poziom 12  

    co do tego otworu to sprawdze, a chłodnica jest juz 3-cia to niemozliwe , do tego 4 lopatki na wentylatorze to ten ciagnik wcale nie powinien sie gotowac, w 30-stce ktora uzytkuje to czasem zagotuje wode na 2-lopatkach ale to juz ostro dostaje przez dluzsza chwile

    0
  • #5 25 Mar 2014 23:56
    pawelosada
    Poziom 10  

    Może warto też przeczyścić filtr powietrza? Przy osiemdziesiątce miałem wodę w filtrze zamiast oleju . Dławił się na wysokich obrotach i grzał bo brakowało mu powietrza. Jeżeli ciągnik był konkretnie zagotowany to warto sprawdzić stan tuleji, tłoków i pierścieni. To też ma wpływ na podwyższoną temperaturę. Jeżeli paliwo nie spala się pod odpowiednim ciśnieniem (gdyż tuleje mogą być podebrane przez za bardzo rozgrzanego tłoka) wówczas tworzy się za wysoka temperatura. To akurat wiem z lekcji fizyki.

    1
  • #6 26 Mar 2014 07:18
    lukkii
    Poziom 15  

    Tuleja (cylinder) w silniku może być pęknięta lub skorodowana. Częstko tak sie dzieje w ursusach.

    0
  • #7 26 Mar 2014 14:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Problem jest prosty, albo nie ma obiegu cieczy albo chłodnica nie daje rady wymienić temperatury.
    Bo nienormalne jest jeśli temp wchodzi na czerwone pole.
    No chyba że dajesz ostro po garach i pompa bez ograniczenia dawki.

    Inna spraw to taka że non stop może być otwarty mały obieg, a chłodnica zawsze stawia większy opór niż 5cm rury fi 6.

    0
  • #8 26 Mar 2014 14:54
    zetor6245
    Poziom 15  

    Może wydaje się ci ,że woda się gotuje.
    Przyczyną może być zły odczyt temperatury (woda się nie gotuje a zegar ci pokazuje) lub kompresje dmucha ci do wody przez co wydmuchuje wodę a ty myślisz ,że się gotuje ( wymiana uszczelki)

    0
  • #9 26 Mar 2014 18:17
    jasiek1122
    Poziom 20  

    Może być słaby obieg, płyn chłodniczy w bloku gorący a w chłodnicy będzie zimna woda, lub tak jak wyżej piszą czujnik temperatury szwankuje ( mało prawdopodobne).

    Cytat:
    Inna spraw to taka że non stop może być otwarty mały obieg, a chłodnica zawsze stawia większy opór niż 5cm rury fi 6.

    To to może być, woda nie jest w ogóole kierowana do chłodnicy, jest cały czas mały obieg pompa-blok-głowica-(termostat)- pompa i tak wkoło Macieju...
    Jak wyjmniemy termostat to nie mamy żadnego obiegu małego ani dużego tak pomiędzy.
    Wniosek ywalenie termostatu to kretynizm, woda chodi gdzie chce gdzie ma mniejszy opór. Z dwojga złego jeżeli nie chcesz termostatu to wytnij sobie z blachy taki walec aby ci spasował do obudowy i zakręć obudowę, może to ci pomoże. :D

    0
  • #10 26 Mar 2014 18:21
    kwok
    Poziom 39  

    Zrób tak jak ma być czyli nowy termostat i nowa obudowa. Zwykle stare obudowy są skorodowane wewnątrz i termostat nawet jak zamknięty to i tak przepuszcza.
    Jak się niby gotuje to wyrzuca wodę czy tylko wskaźnik na czerwonym?

    0
  • #11 26 Mar 2014 19:17
    piotrmach
    Poziom 9  

    Aha jeszcze sie mi przypomniało sprawdź jak ci sie faktycznie grzeje to po odwarciu maski z nad głowicy by ci sie kopciło jak sie nie kopci to sie nie grzeje , wskaźnik padnięty

    0
  • #12 26 Mar 2014 22:27
    domino1300
    Poziom 12  

    Panowie, zamiast termostatu jest władowany kawałek rurki tak jak kolega mówił walca, także obieg jest, a czy gotuje? pare razy juz sie sąsiedzi oparzyli i sam tego doswiadczylem takze jestem tego pewien, juz sie gubie bo kilka osób nad tym dumało i nikt nie moze dojsc czemu sie gotuje, obstawiam jeszcze zakamieniony blok no ale juz był gryzer i wgl, i dalej to samo,

    0
  • #13 26 Mar 2014 23:12
    rzemyk90
    Poziom 20  

    domino1300 napisał:
    Panowie, zamiast termostatu jest władowany kawałek rurki tak jak kolega mówił walca, także obieg jest, a czy gotuje? pare razy juz sie sąsiedzi oparzyli i sam tego doswiadczylem takze jestem tego pewien, juz sie gubie bo kilka osób nad tym dumało i nikt nie moze dojsc czemu sie gotuje, obstawiam jeszcze zakamieniony blok no ale juz był gryzer i wgl, i dalej to samo,


    Wtryskiwacze oraz pompa do sprawdzenia.

    Chyba że blok nie ma przepływu, sprawdź na zimnym motorze wlewając wodę do bloku bez przewodów gumowych, może jest tam niespodzianka.

    0
  • #14 27 Mar 2014 01:00
    gawlo235
    Poziom 19  

    Górna i dolna rura od chłodnicy tak samo gorąca?

    0
  • #15 27 Mar 2014 14:59
    domino1300
    Poziom 12  

    Nie bardzo moge rozkminic o co chodzi z wtryskami? Niedługo wyciągne sprawdze czy nie leją, teraz go nie ma akurat u sąsiada jest u innego machera ale gosc nie daje rady sobie poki co z nim,

    0
  • #16 27 Mar 2014 15:30
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Za małe ciśnienie wtrysku oraz nieodpowiedni kąt wyprzedzenia wtrysku często podwyższa temperature pracy silnika.

    1
  • #17 06 Kwi 2014 13:04
    cnc convex
    Poziom 9  

    Kolego jak sprawdzasz to przegrzewanie włóż termometr o 100 stopniach do chłodnicy i zobaczysz .Jeśli to jest wyganianie wody to ciśnienie z cylindrów idzie do wody szukać przyczyny:cylindry, głowica .

    0
  • #18 06 Kwi 2014 17:22
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Za małe ciśnienie wtrysku raczej nie. Temperatura spalin jest tym wyższa im więcej i dokładniej jest spalane paliwo w cylindrze. Przy małym ciśnieniu na wtryskiwaczach trzeba by się spodziewać raczej pogorszonego spalania. Początek wtrysku paliwa jak najbardziej ale tylko gdy jest za wczesny.

    0
  • #19 06 Kwi 2014 17:36
    mirdia
    Poziom 10  

    Sprawdzałeś kolego jak "kopci z tłumika rozgrzany lub jak wolisz "przegrzany". Inaczej jak depniesz w pedał długo utrzymuje się chmurka ciemnego dymu ?.
    Jeszcze jedno podczas pracy możesz ale ostrożnie odkręcić korek od chłodnicy i zobacz czy ci się płyn przelewa z górnego węża na chłodnice. Oczywiście obroty powyżej 1000
    Napisz coś na ten temat

    0
  • #20 06 Kwi 2014 23:31
    rzemyk90
    Poziom 20  

    seweryn7701 napisał:
    Za małe ciśnienie wtrysku raczej nie. Temperatura spalin jest tym wyższa im więcej i dokładniej jest spalane paliwo w cylindrze. Przy małym ciśnieniu na wtryskiwaczach trzeba by się spodziewać raczej pogorszonego spalania.Początek wtrysku paliwa jak najbardziej ale tylko gdy jest za wczesny.


    Zbyt małe ciśnienie wtrysku - utrudniony oraz opóźniony zapłon samoczynny, wynikąjący z źle rozpylonej porcji oleju napędowego. Powoduje to zwiększenie temperatury spalin. Przyczynia to się do opóźnionego zapłonu.

    Twierdzisz, że temperatura spalin jest wyższa wtedy, kiedy im więcej i dokładniej jest spalane paliwo w cylindrze.

    A jak się odniesiesz do np. wypalonego tłoka, który uszkodził się na wskutek lejącego wtryskiwacza, który mało precyzyjnie przygotowywał porcję dawki paliwa, często przy obniżonym ciśnieniu wtrysku ?

    0
  • #21 07 Kwi 2014 07:23
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko które w ogóle nie występuje w 30-ce.
    Jak może zagrzać silnik paliwo które nie jest spalone tylko wylatuje wydechem? Mniej ognia krótko mówiąc. Będziesz miał okazję odkręć kolektor np. w 60-ce jesli są w niej dobre i lejące wtryskiwacze porównaj ręką temp. spalin. Tam gdzie lały wtryskiwacze spaliny były chłodniejsze i czuć to nawet na dłoni. Sprawdź jak będziesz miał okazje.
    Druga sprawa silnik może się grzać gdy kąt wtrysku jest za wczesny a nie opóźniony.
    Paliwo jest wtryskiwane zbyt wcześnie i zbyt wcześnie przed GMP się zapala, podnosi się ciśnienie w cylindrze które zamiast pchać już tłok na dół jest jeszcze przez niego sprężane.
    Do tego dłuższy czas działania spalin na silnik i masz efekt. Przegrzewanie się.
    Gdy jest późny cały proces jest opóźniony, spaliny przebywają w silniku krócej i nie mówiąc o tym że są mniej efektywnie wykorzystane.
    Bawiłem się teraz ostatnio katem w swoim ciągniku i nawet przy zdrowiutkim motorze i zmianie kata wtrysku o 3 stopnie widać różnicę w rozgrzewaniu się silnika.

    0
  • #22 07 Kwi 2014 08:06
    mirdia
    Poziom 10  

    Ludziska nie rozbierać mu silnika. Za wcześnie. Takie usterki podnieśli na stół że tylko kapitalka go ratuje. Moźe
    coś innego jest. Przyczyną a bardziej prozaiczne a. Czekam a odpowiedź.

    0
  • #23 07 Kwi 2014 18:20
    jasiek1122
    Poziom 20  

    To jeszcze raz Seweryn wnioskujesz ,że za wczesny kąt wtrysku powoduje przegrzewanie się silnika, a jak wtedy ma się ciśnienie na tłoku, jest za duże i pcha kompresję przez chłodnicę i wydmuchuje wodę, co znowu, powoduje jeszcze bardziej przegrzewanie się silnika. Czy dobrze rozumiem, muszę to u siebie sprawdzić. A co jeszcze może być skutkiem zbyk wczesnego kątu wtrysku, odpalać powinien prawidłowo, słyszałem coś ,że może coś tam stukać (metaliczny stukot), jak tam ze spalinami (błękitny dymek), czy jakiś inny. :?:

    0
  • #24 07 Kwi 2014 22:40
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak przedmuchu. Nalot tłusty koło korka chłodnicy, ubywający płyn, duże wahania poziomu płynu, bąble w chłodnicy zlanej do pełna, charakterystyczny zapach.
    Co do koloru spalin przy źle ustawionym kacie jeśli mnie pamięć nie myli może występować biały lub szary kolor spalin, przy zbyt wczesnym stukanie w okolicy głowicy, spadek mocy na mniejszych obrotach, szybciej rozgrzewający się silnik. Przy opóźnionym mniejsza moc na wysokich obrotach i wyraźny spadek przyśpieszania obrotów w górnym zakresie... musiał bym poszperać co jeszcze. po prostu nie pamiętam.
    Kat wtrysku bym sprawdził bo to niewiele roboty a jest to ważne ustawienie. I sprawdź spaliny w chłodnicy.

    1
  • #25 07 Kwi 2014 22:49
    rzemyk90
    Poziom 20  

    seweryn7701 napisał:
    Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko które w ogóle nie występuje w 30-ce.


    Tylko szkoda, że większość wypalonych tłoków mają uszkodzenie centralnie na środku komory spalania.

    seweryn7701 napisał:
    Jak może zagrzać silnik paliwo które nie jest spalone tylko wylatuje wydechem?


    Zapomniałeś dodać , że te "niespalone paliwo" wydostaje się świeżo z komory spalania , nagrzewając jednocześnie tłok, cylinder oraz głowicę...

    Prosty przykład :

    http://www.youtube.com/watch?v=XcMirkfz1a0

    seweryn7701 napisał:
    Druga sprawa silnik może się grzać gdy kąt wtrysku jest za wczesny a nie opóźniony.
    Paliwo jest wtryskiwane zbyt wcześnie i zbyt wcześnie przed GMP się zapala, podnosi się ciśnienie w cylindrze które zamiast pchać już tłok na dół jest jeszcze przez niego sprężane.
    Do tego dłuższy czas działania spalin na silnik i masz efekt. Przegrzewanie się.
    Gdy jest późny cały proces jest opóźniony, spaliny przebywają w silniku krócej i nie mówiąc o tym że są mniej efektywnie wykorzystane.


    Od wcześniejszego początku tłoczenia szybciej motor zacznie metalicznie stukać niż się przegrzeje. To że porcja mieszanki wcześniej znajdzie się w komorze spalania, nie oznacza wyższej temperatury. Samozapłon i tak potrzebuje odpowiedniego ciśnienia , spaliny zdąża opuścić szybko komore spalania podczas odpowiedniego przebiegu procesu spalania.

    Pomiar temperatury spalin ręka nie jest miarodajne, tymbardziej że motor nie pracuje pod obciążeniem i z odpowiednią prędkością obrotową, wykorzystującą odpowiedni moment obrotowy, który jest korzystny podczas wykonywania danej pracy.


    Jeżeli układ chłodzenia został dokładnie sprawdzony(przepływ przez chłodnicę, blok, oraz inne przewody, stan pompy wody , termostatu oraz wewnętrzny nalot kamienia w bloku motoru) można dokonać pomiaru stopnia sprężania. Jak wygląda odpowietrzenie motoru? Paruje nadmiernie ? Zawory są ustawione prawidłowo? Szczelność głowicy ? Uszczelka głowicy? Zdejmij kolektor wydechowy, sprawdź czy strzela ogniem. Pompa wtryskowa sprawdzona? Olej wymieniony? Prawidłowy odczyt temperatury? Czujnik , wzkaźnik , połączenie przewodów ? (zaśniedziałe styki, masa) Korek chłodnicy szczelny? Cudów nie ma, coś musi być.

    http://www.youtube.com/watch?v=23sYAzF1o40

    0
  • #26 08 Kwi 2014 07:20
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    O matko. A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie tam.
    Niespalone paliwo nie może nic rozgrzać bo jest niespalone a jeśli się nie spali to się nie rozgrzeje poza temperatura którą pochłonie z otoczenia czyli tego co się na około spaliło.
    A jeśli już coś rozgrzeje to najwyżej kolektor.

    Przykład który podałeś to zdezelowany silnik a na pewno kiepsko ustawiony z paliwem dopalającym się w wydechu a nie silniku. Na pewno nie ma to wpływu na jego temperaturę.
    Tak się dzieje z kilku przyczyn gdy leje np. jeden lub dwa cylindry. Z tych cylindrów paliwo dostaje się do wydechy a tam zapala się od gorących spalin prawidłowo pracujących cylindrów. Nie wspominając o innych niedociągnięciach jak nieszczelne czy niedomykające się zawory, źle ustawiony silnik, zbyt późny kąt wtrysku itp. Sam silnik wewnątrz cylindrów na pewno żadnego szoku nie przeżywa. Tylko układ wydechowy.

    Silnik ze zbyt wczesnym kątem wtrysku szybciej nabiera temperatury. Jeśli do tego dołączysz niesprawny układ chłodzenia to może się przegrzać. Szczególnie zauważalne w silnikach chłodzonych powietrzem. Stukać nie musi. Zależy od kondycji silnika i ile jest przesadzone z ustawieniem. A grzeje się bo na każdy cykl spaliny są w silniku dłużej nie wspominając o tym że walczy z ciśnieniem zapalonego paliwa jeszcze przed GMP.
    Za wypuszczenie spalin jest odpowiedzialny rozrząd a on jest niezmienny bez względu na kat wtrysku paliwa. Więc jeśli zapali się ono wcześniej do tego nie pchają tłoka w dół tylko są jeszcze ugniatane zanim tłok przekroczy GMP to przez ten czas mają wpływ na nagrzewanie silnika. Nie musi gotować wody jeśli układ jest sprawny. To dwie różne sprawy.
    Oczywiście że taki pomiar temperatury nie jest miarodajny ale jeśli różnica w sytuacjach o których pisałem jest wyczuwalna dłonią to inny pomiar tylko to potwierdzi. Jeśli czuć to na wolnych obrotach to pod obciążeniem będzie jeszcze bardziej zauważalne.

    0
  • #27 08 Kwi 2014 18:02
    jasiek1122
    Poziom 20  

    Ja mam po prostu zbyt wczesny zapłon, trzeba go kiedyś będzie ustawić. :D
    Gdy jest za wczesny zapłon to paliwo się spala tak mam rozumieć tylko za wcześnie.
    Bo silnik trochę stuka, ale to może być już od wielu lat, na wolnych obrotach trochę go muli, ale na wyższych jest OK. Dzisiaj po zaoraniu około 2 morg dolewałem tak ze trzy razy stawałem, i woda trochę wystawała po te żeberka, jak dolałem to widać było ,że pompa wody pracuje, wypychało wodę. Wiem, że to nie zbyt rozsądne dolewanie wody narozgrzany silnik, ale chwilę odczekałemi wtedy dolałem.
    I jeszcze jak jest ciężej, na mokrej ziemi kiedy trzeba wbić 3, to wyjdzie strzałka lekko na czerwone, ale przystanę i po 30 s wracajuż nawet na białe, tak więc chłodzenie jest dobre. :D I jeszce jedno trochę dymi z odmy spalinami i chlapie olejem, ale nie dużo, trochę to denerwujekiedy wychylasz się patrzysz a tam po bloku spływa olej, ale to tak z 5ml, na hektar uprawy przy rozgrzanym silniku, jak jest ciepły to nic nie puści.
    Jak trochę to rozjaśniło to proszę odpisać czy tomoże być za wczesny kąt wtrysku.
    Bąbli, w chłodnicy, olejunie ma jest czyściutka woda, w silniku wody też nie ma. :D

    1
  • #29 09 Kwi 2014 00:36
    rzemyk90
    Poziom 20  

    seweryn7701 napisał:
    uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok


    seweryn7701 napisał:
    A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie tam.


    Zaprzeczasz sam sobie ?

    seweryn7701 napisał:
    Przykład który podałeś to zdezelowany silnik a na pewno kiepsko ustawiony z paliwem dopalającym się w wydechu a nie silniku. Na pewno nie ma to wpływu na jego temperaturę.


    Deutz z filmu miał uszkodzone końcówki wtryskiwaczy. Po naprawie, motor pracował bez tego efektu, mimo że pompa wtryskowa była w tragicznym stanie. Niestety, nie wiadomo jaka była temperatura motoru, bo nie był wyposażony w czujniki.

    Ale jednak coś powodowało podgrzewanie kolektora do czerwonego koloru. Temperatura brała się z nieodpowiedniego przebiegu spalania, a nie z kolektora wydechowego. Kolektor sam temperatury sobie nie dodaje. Po zdjęciu kolektora miałbyś spore płomienie z cylindra.

    http://www.youtube.com/watch?v=eGme9m2aH90 tu są
    http://www.youtube.com/watch?v=4BSXRrFrnc8 tu nie ma
    http://www.youtube.com/watch?v=QQEgu9sLZzA tu nie ma
    http://www.youtube.com/watch?v=iM5Q3JETgsg tu są

    Gdzieś był film ,w którym paliły się poszczególne cylindry.

    seweryn7701 napisał:
    Silnik ze zbyt wczesnym kątem wtrysku szybciej nabiera temperatury.


    " Ustawienie początku tłoczenia w silniku wysokoprężnym ma wpływ na głośność spalania, moc silnika, zużycie paliwa oraz czystość spalin. Jeśli początek tłoczenia jest za wczesny, silnik reaguje na to twardym hałasem spalania, małym zużyciem paliwa, ale dużą emisją tlenków azotu. Przy ekstremalnie wczesnym początku tłoczenia wzrasta emisja sadzy, ponieważ wskutek niskiej temperatury sprężania wydłuża się zwłoka zapłonu. Strome narastanie ciśnienia spalania może doprowadzić do uszkodzeń mechanizmu tłokowo-korbowego, a zwłaszcza tłoków. Na zbyt późny początek tłoczenia silnik reaguje spadkiem mocy, zwiększonym zużyciem paliwa oraz dużym zadymieniem. Wskutek późnego końca spalania wzrasta temperatura spalin, a tym samym ryzyko uszkodzenia zaworów wylotowych oraz turbosprężarki."

    Cytat z książki "Diagnozowanie silników wysokoprężnych" - Hubertus Gunther .

    Musiałem zacytować, inaczej nie potrafię tłumaczyć stale o tym samym bez efektu przemyślenia i zrozumienia z drugiej strony.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    jasiek1122 napisał:
    tam po bloku spływa olej

    To sobie dorób węża 16mm aż poza dolny obrys silnika.
    Wtedy olej i spaliny z odmy nie będą syfić od góry do dołu silnika.


    Polecam ogrodowy. Zdaje egzamin, opaski nie metalowe cybanty, tylko trytyczki.

    Autor mógł wcześniej wspomnieć o tym... Jednak polecam dokładne sprawdzenie wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej oraz początku tłoczenia!

    0
  • #30 09 Kwi 2014 07:36
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Łapiesz mnie za słowa. Może źle się wyraziłem. Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze nie silniku i na 100% nie było to jedyne niedomaganie. Jak może mieć wpływ na jego temperaturę. Kolektor pozbawiony chłodzenia nie trzeba wiele żeby zrobił się czerwony żeby paliwo spala się w nim a nie w silniku. Masz przykład... żeby było gorąco paliwo musi się spalać w silniku wtedy ma wpływ na jego temp. a nie niedopalone spalać się w kolektorze.
    Co do grzania się silnika z powodu złego kata wtrysku paliwa zwracam honor i przyznaję się do pomyłki. Ostatnim czasem bawiłem się w swoim ciągniku katem i akurat dziwnym trafem na wcześniejszym szybciej osiąga temp. Może się trochę zasugerowałem silnikiem benzynowym który wyjątkowo się grzeje na wczesnym. Szczególnie zauważalne przy chłodzonym powietrzem.
    Co do temp. spalin to zbyt duża ilość wtryskiwanego paliwa ma wpływ. W silniku diesla im więcej rozpylonego paliwa w stosunku do powietrza powoduje wzrost temp. spalania. Zwiększanie ilości powietrza w stosunku do paliwa powoduje wychładzanie 'silnika". Przeciwnie zresztą niż w silniku z zapłonem iskrowym. Lejące wtryski nie bardzo. Nie jest ono rozpylone, nie spełnia warunków do tego by się zapalić w ogóle. Chyba że w kolektorze. Zresztą widać to często gdy paliwo wycieka wydechem pod warunkiem że się nie zapali lub trafia do michy oleju.
    Dla tego zdarza się extremalnie że dopala się w wydechu. Przynajmniej na tyle gratów co się widzi do dzisiaj nie widziałem takiego co by się z tego powodu grzał. Czerwony kolektor i wystrzały z wydechu owszem.

    Co do tematu którędy leci olej odmą czy może z kolektora? Bo to dużo zmienia.
    Jakoś nie wydaje mi się żeby silnik mógł ochłonąć w 30 sekund no ale....
    Popatrz też pod kątem przedmuchu do układu chłodzenia.

    0