Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C W203 - Jak nie dać się korozji ?

nioop 25 Mar 2014 20:11 8493 15
  • #1 25 Mar 2014 20:11
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam..

    Jestem w trakcie poszukiwań samochodu.. Rozważam różne opcje i w oko wpadł mi mercedes klasy C modelowo W203.
    Autko pięknie, w miare dobre mechanicznie aczkolwiek trapiące go problemy z korozją mnie troche straszą..
    Chciałem się zapytać bardziej doświadczonych ludzi czy te auto można dobrze zabezpieczyć tak by uniknąc korozji ?
    Wiadomo ze progi podłoga to bez problemu można zabezpieczyć.. Ale drzwi ? Czy zabezpieczenie ich wewnątrz powstrzyma korozję gdy jej jeszcze nie ma?
    Czytałem też na forum iż komuś nawet rdzewiały słupki - Jak to mozna zabezpieczyć?
    No i pytanie najważniejsze - Czy w tym modelu sensem jest wogóle zabezpieczenie karoserii ? Czy to taka walka z wiatrakami ?

    2 15
  • #2 25 Mar 2014 20:48
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    W innym temacie chcesz audi, bo nie rdzewieje, a teraz szukasz jednegoo z najbardziej nieudanych mercow? Moja rada jest taka : odrzuć wszystkie niemieckie i poszukaj auta zadbanego blachowo i z dobrymi opiniami. Szybciej i pewniej kupisz dobry samochód za roządne pieniądze.

    0
  • #3 25 Mar 2014 21:05
    nioop

    Specjalista AGD

    Ale Fiat i Peugeot nie mają dobrych opinii..
    Z fiatem osobiście miałem do czynienia i wiem ze są warte tyle ile ważą razy 60gr :)
    Peugeota 206 miał mój dobry kolega.. Auto się sypało i rdzewiało , również nie moge dobrego zdania powiedziec..
    Każdy wie ze audi , mercedes i BMW to klasa sama w sobie, pomimo wad (które auta są idealne) i poza dolegliwościami naprawde odczuwa się róznice jadąc fiatem a mercedesem - owszem , nie wątpie ze 50% forumowiczów stwierdzi ze fiat jest o niebo lepszy od Audi i BMW razem wziętych :] Ale proszę.. Najpierw trzeba się przejechać czymś innym niz Fiatem..

    0
  • #4 25 Mar 2014 21:28
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Nie patrz na marki tyko na poszczególne modele. Podaj swój budżet to coś poradzimy i podam Ci model dobry i niedrogi i w ocynku, bo inaczej to gadanie po próżnicy. 206 nie miał odpowiednika w audi ani BMW, wiec nie porównuj dolara do rubla białoruskiego. Za taka kasę zrobili by co najwyżej trabanta.

    2
  • #5 25 Mar 2014 22:03
    nioop

    Specjalista AGD

    20 tys zł .
    Auto w ocynku najlepiej , zapewniające bardzo dobry komfort jazdy w trasie przy tym nie wygladające jak fiat 500


    Peugeot 206 to nie odpowiednik Audi A3 ? BMW serii 1 ?

    0
  • #6 25 Mar 2014 22:38
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Wszystkie Fiaty miały ocynk, kupuj śmiało, na pewno lepszy pomysł niż rdzewiejące truchło Mercedesa.
    Miałem jednego Fiata, fajny był. Teraz mam BMW, też jest fajne. Jak dbasz tak masz.

    0
  • #7 25 Mar 2014 23:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    206 był produkowanym, gdy nie było serii 1, a A3 to klasa średnia , czyli o klasę wyżej.
    Mój typ sonata IV generacji. Silnik 2,0 lub 2,4 16V. Poczytaj opinie, choć chyba nie jest ocynkowana karoseria. Jedno z najbardziej niezawodnych aut w klasie. Mam kontakt z tym autem - jest takie w rodzinie. za 20 tys kupisz 2005-6. Auto klasy śrdniej, ale wygląda i jedzie sie jak w klasie wyższej
    Alfa 166 III , choć nie ma "małych" silników, to dla ciebie tylko 2,0 twin spark, ale tanio nie będzie... A najlepszy to poszukiwany 3,2 240KM.
    Alfa 159 z silnikiem 1,8 140KM.
    Fiat ( ???tak fiat)Croma z silnikiem 1,8 140KM lub 2,2 147KM. Da się zagazować i mało palą. Silniki opla. za 20 tys rocznik 2007-8 nawet z gazem.
    KIA carens III, magentis II za 20tys 2007-9. Z normalnymi przebiegami , serwisowane w kraju z prawdziwa historią.
    Nawet scenic, z silnikiem 2,0 16 v do dobry samochód, dobrze działa z gazem , buda w ocynku.

    0
  • #8 25 Mar 2014 23:08
    nioop

    Specjalista AGD

    Echh.. echh..
    A to jaki Fiat do 20 tys zł będzie wygodny na trasy ? Zapewniający dobry komfort jazdy..
    Scenic w ocynku ? Nie, nie.. A3 to klasa średnia ? A A4 to juz klasa wyższa ? :]
    Fiat Croma - Budżetowa odmiana Fiata Punto.
    KIA - Sama cena jak wyżej wspomniana mówi sama za siebie.. Auto kosztowało 80 tys a za 3 lata warte jest 30 tys zł a to juz o czymś świadczy.. Dodatkowo KIA wyjezdzając z fabryki ma tak spasowane elementy ze podczas jazdy zagłuszają silnik :]

    Ale Sonata, owszem.. Wyglada ciekawie.. Napewno tym się zainteresuje..

    1
  • #9 26 Mar 2014 06:42
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Dobre z tą budżetową Cromą, zwłaszcza że nowa potrafiła kosztować więcej niż Passat. No ale sam przyznajesz:

    nioop napisał:
    Najpierw trzeba się przejechać czymś


    Z "Fiatów" wygodna może być Alfa Romeo 156/159, przy czym bagażnik do największych nie należy. Co ciekawe sedany mają większy niż sportwagony.

    A3 to Golf w innej budzie, za te pieniądze to albo diesel z przebiegiem 500k, albo benzyna, oprócz 1.8T słaba, przestarzała i paliwożerna. Choć jeśli najbardziej ci zależy na możliwie najmniejszej utracie wartości, to najlepiej coś z VAGa. Cieszą się dużą popularnością, nawet w opłakanym stanie technicznym znajdą w końcu nabywcę.

    0
  • #10 26 Mar 2014 08:21
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    nioop napisał:
    Fiat Croma - Budżetowa odmiana Fiata Punto.

    Widzę, że nawet nie widziałes tego auta i wyraźnie żyjesz stereotypami sprzed lat.
    nioop napisał:
    A3 to klasa średnia ? A A4 to juz klasa wyższa ? :]

    A gdzie to wyczytałeś? A3 to średnia niższa czyli kompakt, a A4 klasa średnia.
    nioop napisał:
    KIA - Sama cena jak wyżej wspomniana mówi sama za siebie.. Auto kosztowało 80 tys a za 3 lata warte jest 30 tys zł a to juz o czymś świadczy..

    Carens i magentis to niezłe auta i nie w najnizszej klasie, które rzeczywiście trzeszczą.
    O sonacie 10 lat temu ludzie mówili to samo, a za oceanem ( u nas też) auto bije niezawodnością 2x droższe audi merce i bmw.
    Chcesz wygodne i klasy wyższej to kup vel satisa z silnikiem 2,0 T. Ale chyba sie nie odważysz...Choć auto oszczędne i rewelacyjnie wygodne i całkiem niezawodne jak na swoje wyposażenie. 2 x tansze od niemieckiej konkurencji, choc ja przewyższa w wielu aspaktach. Dlaczego ? Za wygląd?
    Kolejne przyzwoite auto w klasi średniej w ocynku i z dobrymi silnikami benzynowymi to cytryna C5 po lifcie. Nie takie straszne , jak pierwszy nieudany model.

    0
  • #11 16 Kwi 2014 15:49
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Akurat mam model 203 i nigdy bym się nie zgodził z opinią, że jest to najgorszy model. Jeżeli ktoś tak twierdzi, to chyba za dużo czyta głupich czasopism motoryzacyjnych, a takie auto widział tylko z daleka na ulicy. Mam egzemplarz przedliftingowy (bez ocynku) i jakoś dopiero się zaczynają niewielkie ogniska korozji (13 lat). W siódmym roku od daty produkcji dostałem gratisowo zabezpieczenie antykorozyjne drzwi - z wewnątrz i pod listwami na zewnątrz (akcja serwisowa). Jak na razie drzwi nie bierze nic.
    Egzemplarze późniejsze otrzymały ocynk i zabezpieczenie antykorozyjne było dużo lepsze. Pomyliło ci się chyba kolego z modelem 210 (okularnik) - tego to faktycznie żarło...

    1
  • #12 16 Kwi 2014 21:40
    nioop

    Specjalista AGD

    A obiło mi się o uszy w trakcie poszukiwań ze ocynk wcale nie jest zależny do liftingu..
    Podobno jeżeli mercedes ten posiada w oznaczeniu lakieru na początku litere "C" to oznacza, że jest w ocynku , nawet model przed liftu..
    Czy ktoś jest w stanie mi to potwierdzić ?

    0
  • #13 16 Kwi 2014 22:33
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Zajrzyj na forum 203 - było to poruszane.

    1
  • #14 17 Kwi 2014 22:27
    nioop

    Specjalista AGD

    Chodzi o szkolenia pedagogiczne? :] 203.pl :]
    A nie prościej by było napisać : prawda-fałsz ?

    0
  • #15 17 Kwi 2014 23:45
    tzok
    Moderator Samochody

    nioop napisał:
    naprawde odczuwa się róznice jadąc fiatem a mercedesem (...) Najpierw trzeba się przejechać czymś innym niz Fiatem.
    Więc i Ty najpierw przejedź się Alfą 159, Fiatem Cromą albo chociaż Lancią Lybrą...

    nioop napisał:
    Peugeot 206 to nie odpowiednik Audi A3 ?
    Nie, odpowiednikiem Audi A3/VW Golfa (segment C) jest Peugeot 306/307. Odpowiednikiem Peugeota 206 (segment B) jest VW Polo.

    nioop napisał:
    Fiat Croma - Budżetowa odmiana Fiata Punto.
    Nic z Puntem (poza stylistyką nadwozia) wspólnego nie ma, Croma to bardziej praktyczna wersja Opla Vectry/Saaba 9-3, czyli dwa segmenty wyżej (segment D). Bardzo duże i praktyczne auto, dobrze wyposażone, wygodne i nie rdzewiejące. Widać nawet z bliska nie widziałeś, nie mówiąc o siedzeniu w środku czy przejażdżce. Dzięki oryginalnej stylistyce wygląda na dużo mniejsze auto niż w rzeczywistości jest (w przeciwieństwie do tego paskudztwa /Dodge Journey aka. Fiat Freemont/ którym ją Fiat zastąpił). Idealnie pasuje do niego 150KM silnik 1.9JTDm, który pod każdym względem przewyższa 1.9TDI-PD koncernu VAG.

    0