Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto 2 1.2 - Dziwne wycieki p³ynu ch³odniczego

ijch 25 Mar 2014 20:39 7848 15
  • #1
    ijch
    Level 9  
    Witam,

    Mam uci±¿liwy problem z Punciakiem 2.
    Wycieka mi p³yn ch³odniczy, dok³adnie ok 20-30ml na 1 podró¿. Nie ma znaczenia czy pokonuje 10 km, czy 300km (testowa³em). W momencie kiedy wy³±czê silnik, ostygnie silnik, pod samochodem widoczny jest niedu¿y wyciek p³ynu ch³odniczego. Doszed³em do tego ¿e wyciek znajduje siê w okolicy czujnika temperatury p³ynu ch³odniczego / króæca. Nie wiem jak fachowo to siê nazywa. Generalnie chodzi o plastikow± czê¶æ ³±cz±c± blok silnika z wê¿em nagrzewnicy z ty³u silnika. Nie rozumiem jednak dlaczego cieknie kiedy silnik jest ch³odny (w zimie wydawa³o mi siê ze wycieki by³y wiêksze, jednak wtedy nie widzia³em plam na ulicy).



    Jak wciskam palce pod "króciec", tam jest pó³ka i zbiera siê tam trochê p³ynu ch³odniczego trochê t³ustego.
    Poza tym nie czuæ ¿adnych niepokoj±cych objawów. Auto "ci±gnie", ch³odzi, uk³ad odpowietrzony, nagrzewnica nagrzewa.

    W pa¼dzierniku wymienia³em w warsztacie UPG. Wydaje siê ¿e zaraz potem pojawi³ siê ten problem.

    W lutym wymieniony zosta³ termostat, nic nie pomog³o.
    Zmieniona zosta³a te¿ opaska na wê¿u przy króæcu, dalej nic. Mo¿na oszaleæ sprawdzaj±c przed ka¿d± podró¿± poziom p³ynu w zbiorniku.
    Odwiedzi³em dwóch ró¿nych mechaników ( z polecenia), jeden wymieni³ termostat, drugi opaskê. Problem nie jest jasny, poniewa¿ p³yn szybko paruje i pewnie jak mechanicy podnosz± maskê to ju¿ nic nie widaæ i celuj± w ciemno.

    Mo¿e komu¶ te¿ przytrafi³ siê taki "drobiazg"
  • #2
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    Tak.

    Wymieñ czujnik temperatury, który jest obudowany. Sprawd¼, czy nie masz pêkniêtej obudowy.
    Koszt?
    100z³ + klucz z przed³u¿k±. Ciê¿ko jest go samemu odkrêciæ, ale da siê to zrobiæ.

    Pytanie pomocnicze. Masz prawy w±¿ ch³odniejszy, ni¿ lewy?

    Sprawd¼ na zimnym silniku, czy jak po-pompujesz wê¿ami, bêdzie s³ychaæ "sykanie" pod czujnikiem temperatury.

    U mnie to by³o to. Po wymianie. Jak rêk± odj±³.
  • #3
    ijch
    Level 9  
    "maca³em" ten czujnik z ka¿dej strony wydaje siê suchy, ale jest tam na tyle trudny dostêp ¿e ciê¿ko jednoznacznie stwierdziæ. w ka¿dym razie pod palcami nic nie da siê wyczuæ; pêknieæ, dziur itp.

    Jutro sprawdzê na zimnym silniku przyciskanie wê¿y, mo¿e co¶ siê wyja¶ni :-) sprawdzê te¿ ciep³o wê¿y, który z nich jest ch³odniejszy itp.
    Póki co dziêkujê za odpowied¼.
  • #4
    ijch
    Level 9  
    Witam,

    By³em u kolejnego mechanika, pozmienia³ wê¿e, opaski. Dalej cieknie. Ewidentnie z okolic tego króæca z boku. Mechanik twierdzi ¿e aby go zmieniæ nale¿y wymieniæ kolektor ss±cy. Uwa¿a ¿e ten króciec jest integralny z kolektorem.
    Czy tak jest rzeczywi¶cie? No rêce opadaj± poprostu. Czy mo¿liwe jest ¿eby ciek³o spod kolektora?
    My¶lê ¿e sam móg³bym spróbowaæ odkrêciæ ten króciec, ale boje siê ¿eby ¶rub nie zerwaæ, po drugie czy mechanik ma racje z tym ¿e jest to czê¶æ kolektora. W sumie widzia³em na aukcjach kolektor z t± czê¶ci± i bez.

    Masakra jaka¶......:-)
  • #6
    ijch
    Level 9  
    Tak, przyciska³em, wydaje siê ¿e lewy jest ch³odniejszy

    Dodano po 1 [minuty]:

    pozatym ¿adnych objawów syczenia itp. Mo¿e naciskanie spowodowa³o trochê wiêkszy ni¿ zwykle wyciek
  • #7
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    ijch wrote:
    Jutro sprawdzê na zimnym silniku przyciskanie wê¿y


    Nie wiem, czy rozumiesz. Spróbuj pompowaæ wê¿em i s³uchaj, gdzie tak na prawdê "syczy". Na zimnym ze wzglêdów bezpieczeñstwa.

    ijch wrote:
    Mo¿e naciskanie spowodowa³o trochê wiêkszy ni¿ zwykle wyciek


    Nie pod czujnikiem?
    Odkrêci³ go?
  • #9
    ijch
    Level 9  
    mo¿e w momencie kiedy silnik siê ostudzi, wyleje siê te 50ml p³ynu, to p³ynu ju¿ tam nie bêdzie, wtedy gdy bêdê pompowa³ powinno zacz±æ syczeæ.....

    Ale wydaje mi siê ¿e gdy tak robi³em, to znowu siê troche wyla³o.

    Dodano po 25 [sekundy]:

    Mechanik go nie odkrêci³

    Dodano po 1 [minuty]:

    On uwa¿a ¿e jest to czê¶æ z kolektorem,

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro podjadê i umówiê siê z innym mechanikiem na przysz³y tydzieñ, a sam w weekend spróbuje odkrêciæ ten króciec.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Pozdrawiam póki co :-)

    p.s.
    Kocham moj± w³osk± my¶l techniczn± i mechaników ;-)
  • #10
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    ijch wrote:
    Kocham moj± w³osk± my¶l techniczn± i mechaników


    Nie jest tak ¼le. Masz szczê¶cie, bo w nowych modelach, zlokalizowanie tak prostej awarii, wi±za³oby siê w do¶æ du¿ymi kosztami. Pod wzglêdem napraw i u¿ytkowania Twój Kropek, nale¿y do jednych z najlepszych, dlatego do dzi¶ dnia cieszy siê do¶æ du¿± popularno¶ci±. Swoim MK2 zroi³em ponad 40.000km, czase z lekkimi problemami, ale nawet w trasie, przy do¶æ du¿ych problemach, usuniêcie awarii i doprowadzenie do u¿ywalno¶ci pojazdu, trwa³o bardzo krótko, a trasy pokonywa³em dalekie.

    Sprawd¼ szczelno¶æ sam. To jest na prawdê proste. Zajmie Ci to góra pó³ godziny z zej¶ciem do samochodu. Pompuj wê¿ami i s³uchaj. Staraj siê, by zewnêtrzny ha³as Ci nie przeszkadza³.

    Co mechanik, to lepszy, a znale¼æ porz±dnego - bardzo trudno. Je¶li ju¿ znajdziesz, to albo tylko zajmuje siê mechanik±, albo elektryk±, albo LPG. W swojej karierze, mój Kropek, odwiedzi³ z 15 warsztatów i ¿aden nie by³ kompetentny. Dopiero dobry znajomy, maj±cy pojêcie o samochodach, potrafi³ przy mojej wspó³pracy dokonaæ prawid³owej diagnozy. Takich ludzi ze ¶wiec± szukaæ... Trochê siê rozpisa³em, ale to tylko po to, by¶ wiedzia³, komu oddaæ samochód.

    Warto samemu trochê poczytaæ.

    Pozdrawiam
  • #11
    ijch
    Level 9  
    Uczê siê, naiwnie wierzê ¿e "mechanik" to z nazwy kto¶ kto potrafi :-)
    Okazuje siê ¿e nie :-DDDD

    Mo¿e sam za³o¿e warsztat? Mam idealne wykszta³cenie do tego :-DDDDD

    Poinformujê o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników ;-)
  • Helpful post
    #12
    swiercm
    Moderator on vacation ...
    ijch wrote:
    Uczê siê, naiwnie wierzê ¿e "mechanik" to z nazwy kto¶ kto potrafi
    Okazuje siê ¿e nie :-DDDD

    Mo¿e sam za³o¿e warsztat? Mam idealne wykszta³cenie do tego :-DDDDD

    Poinformujê o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników


    Posz³o PW.
  • #13
    ijch
    Level 9  
    Witam,

    Wzi±³em sprawy w swoje rêce. W sobote, niezale¿nie od rezultatu postanowi³em rozkrêciæ. W opinii mechaników, trzeba by³o wymieniæ kolektor ss±cy - brzmi powa¿nie, ale desperacja sprawi³a ¿e nic mnie ju¿ nie mog³o powstrzymaæ.
    Zacz±³em od króæca, nie by³o ³atwo, dostêp fatalny, ¶ruby p³ytkie. W koñcu siê uda³o.
    I tutaj szok. Króciec ¶ci±ga siê bez kolektora. Tutaj szacuneczek dla trzech krakowskich mechaników którzy zgodnie orzekli ¿e tego siê nie da samego ¶ci±gn±æ.
    ¦ci±gn±³em czujnik, wyci±gn±³em czê¶æ. I awaria zlokalizowana!!!!!!!
    Pan mechanik, wymieniaj±cy mi uszczelkê pod g³owic±, podczas sk³adania nie za³o¿y³ uszczelki w ¶rodku króæca, i st±d ciekniêcie. Króciec uszczelni³em narazie silikonem wysokotemperaturowym. Poprawa jest kolosalna, ale jaka¶ kropla jeszcze spadnie. Muszê znale¼æ gdzie¶ pasuj±c± uszczelkê termoodporn±.

    Reasumuj±c:
    od pa¼dziernika "buja³em siê" z wyciekaj±cym p³ynem, w opinii specjalistów naprawa mia³a kosztowaæ kilka dobrych stów.
    Kosztowa³a 10 z³ (tyle kosztowa³ litr p³ynu ch³odniczego na dolewkê, silikon ju¿ mia³em)
    Bez komentarza :-)

    swiercm - dziêkujê za pomoc

    pozdrawiam
  • #15
    ijch
    Level 9  
    W³a¶nie wróci³em, i widzê ¿e silikon nie wytrzyma³ :-) Ale jestem ju¿ spokojny ;-)
    Muszê skombinowaæ uszczelkê. Zastanawiam siê tylko czy znajdê uniwersaln± w sklepie motoryzacyjnym ( bo nie s±dzê ¿eby mieli tak± formê), popytam. Chyba ¿e co¶ polecasz?