Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

focus mk1 1,6 - Focus psuje sie sprzegło!

25 Mar 2014 21:57 10242 22
  • Poziom 9  
    Mam kłopot z moim Focusem. Tematów na temat sprzęgła jest sporo, ale mojego problemu nie znalazłem. Wiec proszę o pomoc!!!
    Mojego focusa kupiłem ok 3 lata temu. Pojeździłem pół roku i sprzęgło zaczęło się ślizgać-więc wymieniłem (na LUK-a). Niestety po około roku znów zaczęło się ślizgać. Pojeździłem parę miesięcy i znów musiałem wymienić.
    Przypuszczam że przyczyną dewastacji jest ciągle podnoszący się pedał sprzęgła. Mam na myśli to że po wymianie sprzęgło bierze dokładnie po środku. Ale gdy przejadę ok 2000 km to pedał sprzęgła jest tak wysoko że naciskam pedał ok 2do3 cm i już jest rozprzęgane. (Myślę że to niszczy docisk). Gdy spuszczę trochę płynu odpowietrznikiem to bierze śliczne,lecz pojeżdżę miesiąc lub dwa i znów pedał bardzo wysoko.Na razie spuszczam trochę płynu i jeżdżę.
    I tu moje pytanie co może być przyczyną ciągłego przybywania płynu w tym układzie, lub inne sposoby rozwiązania mojego problemu.
    Jak macie pomysł poruszcie, bo brak pomysłów.
    PS. pompkę przy pedale też już wymieniłem i znów to samo.
  • Poziom 13  
    Pompka sprzęgła. ;)
  • Poziom 9  
    Już wymieniłem i znów to samo
  • Poziom 13  
    Na nową czy używaną?
  • Poziom 28  
    Źle ustawiony luz na popychaczu pompy, ustaw ok.1mm i już...
  • Poziom 9  
    na używaną z rozbitego auta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Web69 a mógł byś chociaż krótko opisać jak to zrobić bo nie kojaże tam nic do regulacji może coś przegapiłem
  • Poziom 13  
    Jeśli nie pomoże regulacja pompy to wymiana na nową. Myśle ze autor zostawił jakiś tam luz podczas montażu .
  • Poziom 12  
    Po dłuższym postoju też jest tak samo wysoko?
  • Poziom 9  
    Niestety dłuższy czas postoju nic nie zmienia -pedał też jest wysoko.


    A co do luzu to jak to rozumieć mam-"że można go ustawić"?
    Bo pompka ma swoje miejsce zarówno na pedale sprzęgła tak i na obudowie (jak dla mnie pedału hamulca) jak wyregulować taki luz?
  • Poziom 12  
    Sprawdź drożność przewodów pompka>wysprzęglik. Wymieniałeś go razem ze sprzęgłem?
  • Poziom 13  
    Da sie w jakiś sposób odsunąć pompę od podału sprzęgła?
    Moze nie maluzu pomiedzy pompa a pedałem

    Dodano po 17 [minuty]:

    Tam jest czujnik sprzęgła może on jest źle założony i ogranicza to sprzęgło
    czy pedały są na równej wysokości?
  • Poziom 9  
    Cichy117 Nie, pompki nie wymieniałem razem ze sprzęgłem, dopiero po drugiej wymianie sprzęgła stwierdziłem że to nie przypadek i zacząłem szukać przyczyn na poważnie. Więc wymieniłem pompkę - bez poprawy.
    Zapchany przewód to raczej wykluczam bo płyn przepływa do odpowietrznika.

    Robert 1,5 co do czujnika to nie wiem jutro sprawdzę czy nie wadzi on.

    Jak ktoś ma jakieś pomysły-to piszcie :cry: :cry: :cry:
    Bo nie mam ochoty po raz kolejny za pół roku znów myśleć o wymianie sprzęgła!!!!!
  • Poziom 39  
    Albo tylko pompka, albo brak luzu między pompką a pedałem (tłoczek w pompie ma się cofać do końca przy puszczonym pedale) albo w wężyku jest jakiś farfocel który działa jak zawór zwrotny.
  • Poziom 12  
    Trochę źle napisałem. Chodziło o wymianę wysprzęglika. Moim zdaniem przyczyna nie leży w luzie pod pedałem ponieważ w tym przypadku pedał miałby tylko krótszy skok ale ilość płynu wciśnięta do układu podczas wciskania sprzęgła byłaby taka sama jak ilość powracająca podczas puszczania. Wygląda to tak jak by coś blokowało przepływ płynu gdzieś na odcinku za tłoczkiem pompki na wysprzęgliku kończąc. Jest to jak najbardziej możliwe bo ciśnienie płynu podczas wciskania jest znacznie wyższe niż podczas powrotu. Możliwe jest też że wysprzęglik blokuje się mechanicznie np. w połowie swojego odcinka pracy co nie pozwala na odpłynięcie płynu i pełne złączenie sprzęgła
  • Poziom 13  
    Wtedy nie powstawało by to ciśnienie po którego opuszczeniu z odpowietrznika pedał jest ok.
  • Poziom 12  
    Faktycznie. W tej sytuacji droga kończy się na odpowietrzniki idąc od pompki
  • Poziom 9  
    Dziś zainteresowałem się luzem na pompce a pedałem(dzięki waszym propozycją).
    Nie mając wiele możliwości wypieliłem i zdemontowałem czujnik przy sprzęgle.
    Pedał poszedł trochę w górę, tak jak by go tłoczek jeszcze wypchnął w górę.


    Tylko że teraz się zastanawiam czy można jeździć bez tego czujnika. Bo silnik pracuje tak samo, a w czasie zmiany biegów i wciskania sprzęgła nie widzę negatywnych skutków braku tego czujnika.
    A chciał bym pojeździć tak z większą ilością tego luzu na pompce.

    Ma ktoś może wiedze po co on jest, i czy można trochę pojeździć bez tego czujnika???????
    Abym mógł sprawdzić wasz pomysł.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Odpowiedz dla Cichego117 wyprzęglik wymieniłem poprzednim razem, teraz nie wymieniałem. A co do farfocla czy śmiecia to wydaje mi się że by zszedł do odpowietrznika jak spuszczam płyn aby obniżyć wysokość pedału lub w czasie odpowietrzania układu po wymianie pompki.
  • Poziom 12  
    Ja miałem kiedyś przypadek że przewód hamulcowy gumowy zapadł się wewnątrz co powodowało że tłoczek normalnie rozpierał szczęki ale płyn już nie wracał. U ciebie może być coś podobnego. Ten czujnik jest od tempomatu i można bez niego jeździć. Służy do tego że kiedy jedziesz na tempomacie to po dotknięciu sprzęgła jest rozłączany. Nie wiem jak dokładnie wygląda to w twoim samochodzie ale nie masz możliwości jego regulacji? Czasem reguluje się go przez wkręcanie/wykręcanie a czasem przez gięcie blachy w którym jest zamontowany
  • Poziom 13  
    Ten czujnik nie jest tylko panowie od tempomatu. Z pewnych względów jest zamontowany. Jeśli go zdemontujesz bedą odczuwalne różnice, zauważysz napewno.. Aczkolwiek nie bedzie to wpływało na jazdę znacząco. ;)
  • Poziom 13  
    Teoria Cichy117 jest rownież bardzo prawdopodobna, spotkałem sie kilka razy z tym, co prawda w przewodach hamulcowych.
  • Poziom 12  
    jareczek1992 napisał:
    Ten czujnik nie jest tylko panowie od tempomatu. Z pewnych względów jest zamontowany. Jeśli go zdemontujesz bedą odczuwalne różnice, zauważysz napewno.. Aczkolwiek nie bedzie to wpływało na jazdę znacząco. ;)


    A tak trochę konkretniej?
  • Poziom 9  
    Dla wszystkich zainteresowanych podobnym problemem, ROZWIĄZAŁEM PROBLEM
    W moim przypadku problem polegał na zbyt dużym luzie na pedale sprzęgła. Przez co najprawdopodobniej (tak myślę) pompka miała za duży luz i zaciągała płyn zwiększając jego ilość w układzie.