Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mozilla Thunderbird - Nie działa poczta Thunderbird

26 Mar 2014 09:02 11961 9
  • Poziom 13  
    Witam
    Założyłem nowy post bo doczepiając do poprzedniego może nie mieć odzewu bo temat dotyczy innego kontekstu.
    Więc tak:

    Klient poczty: Mozilla Thuderbird.
    Występuje u mnie problem z komunkatem: "Za mało miejsca na dysku, aby pobrać nowe wiadomości. Spróbuj usunąć starą pocztę, opróżniając Kosz, a następnie uporządkuj foldery poczty i spróbuj jeszcze raz pobrać nowe wiadomości. " W efekcie nie ściąga poczty.

    Występuje sukcesywnie i to na kilku komputerach, i zwyczajnie nie wiem jak się z tym uporać bo chociaż u mnie jest to częste to jednak w internecie nie ma jakichś gotowych rozwiązań.

    Proszę o instruktaż jak sie pozbyć tego problemu(z wyłączeniem zamiany klienta poczty na innego bo w końcu się tego chwycę jak nic nie wskóram). Otóż jest tak:
    Pojawia się to co jakiś czas, usunięcie maili na krótko pomaga.ło, teraz już nie pomaga. Ostatnio tj. w listopadzie pojawił sie ten problem znowu, po czym zarchiwizowałem pocztę i usunąłem całą pocztę do końca czerwca 2013r. - jakiś rok zebranych wcześniej maili, czyli pewnie z 3000 wiadomości. NIC NIE POMOGŁO.
    Potrzebuję mieć wgląd w maile, więc usuwanie młodszej poczty nie jest dla mnie satysfakcjonujące, przy czym pomimo tego usunięcia nic nie zaczęło działać więc pozbycie się kolejnych wiadomości na nic nie wpłynie. Wolnego miejsca na dysku jest 828GB.
    Usunąłem ostatnio kolejny miesiąc, jakieś 800 wiadomości i nic nie dało.

    Proszę o propozycje rozwiązania w/w problemu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Warunkowo odblokowany
    marwint napisał:
    Klient poczty: Mozilla Thuderbird.

    to bardzo awaryjny i denerwujący program, cały czas myślę o tym by go zmienić na inny aczkolwiek nigdy nie miałem podobnego problemu.
    Rozumiem, że masz odpowiednio ustawione jeśli chodzi o zarezerwowane miejsce na dysku na przechowywanie wiadomości.
  • Poziom 13  
    leonov napisał:
    Co u ciebie jest w tych ustawieniach ?

    Mozilla Thunderbird - Nie działa poczta Thunderbird


    Jest dokładnie tak samo, to zapewne ustawienia domyślne. W każdym razie zmiany w tych opcjach sa nieskuteczne.

    Po reinstalacji Thuderbird zaczął pobierać pocztę, można przyjąć że na tę chwilę problem jest rozwiązany, jednak spodziewam się ze z czasem to powróci bo zdarzało się wielorotnie, więc jak ktoś ma pomysł to proszę o jego podanie.
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam prośbę o kontynuację tematu.
    Czy udało się rozwiązać problem z TB?
    Proszę o rozwiązania....

    Dzięki
  • Warunkowo odblokowany
    marwint napisał:
    Jest dokładnie tak samo, to zapewne ustawienia domyślne. W każdym razie zmiany w tych opcjach sa nieskuteczne.

    Po reinstalacji Thuderbird zaczął pobierać pocztę, można przyjąć że na tę chwilę problem jest rozwiązany, jednak spodziewam się ze z czasem to powróci bo zdarzało się wielorotnie, więc jak ktoś ma pomysł to proszę o jego podanie.

    netdarek napisał:
    Witam
    Mam prośbę o kontynuację tematu.
    Czy udało się rozwiązać problem z TB?
    Proszę o rozwiązania....

    Jedyne pewne rozwiązanie to usunięcie dziada (TB) z twardego dysku i instalacja innego klienta.
    Nawet jak rozwiążecie ten problem to w jego miejsce pojawi się 10 innych problemów, błędów i zawiasów jak np samowolne kasowanie wiadomości.
    Pierwsza i podstawowa zasada obsługi komputera :
    Właściciel komputera ma 100% władzy nad komputerem,
    a jeśli jakikolwiek program czy inna pierdoła się temu sprzeciwia,
    to nie ma prawa istnienia ani tym bardziej decydowania o czymkolwiek w komputerze.
  • Poziom 42  
    Pozostaje taki sposób, zrób kopię aktualnego profilu i go usuń, niech TB utworzy nowy i później przywróć pliki z kopii poprzedniego, czasami pomaga.
  • Poziom 10  
    Przepraszam, że odkopuje temat, ale znalazłem rozwiązanie dla potomnych:

    Wyczytałem, że Thunderbird posiada ograniczenie do 4GB miejsca dysku. Można to "naprawić" zaznaczając wiadomości z poprzednich lat (w moim przypadku 2010/2011) i po zaznaczeniu użyć przycisku "a".

    Wiadomości trafią do archiwum odpowiednio do folderów 2010 i 2011 (w moim przypadku).

    Po przeniesieniu wiadomości do archiwum trzeba jeszcze uporządkować folder "Odebrane" - PPM -> Porządkuj. Po wykonaniu wszystkich kroków, program powinien pobierać nowe wiadomości bez problemu.
  • Poziom 12  
    koledzy właśnie odkryłem dlaczego Thunderbird nie odbiera poczty przez serwer IMAP.

    Trzeba zalogować się na konto przez przeglądarkę i wyłączyć sortowanie poczty do folderów typu "oferty" , "społeczności" itp
  • Poziom 10  
    Witam właśnie spotkałem się z identycznym problemem ale jak wcześniej wspomnieliście nic nie pomagało. Postanowiłem więc pogrzać samodzielnie i udało się rozwiązać problem.

    Posiadam jedno konto m.xxxx@.......pl

    1. Utworzyłem zatem nowe konto w Thunderbirdzie o jakiejś tam nazwie test@.....pl (nie usuwałem nic jak wcześniej wspominano oraz nie kasowałem konta i nie reinstalowałem thunderbirda)
    2. Po utworzeniu konta prawym klawiszem myszy nacisnąłem we właściwości Wysyłane (już na tym nowo utworzonym koncie test@.....pl)
    3. We właściwościach Położenie jest adres tego folderu u mnie to wyglądąło tak : mail box :/// C:/ Users/[nazwa uzytkownika]/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/………/[nazwa.hosta]/Sent
    4. Skopiowałem całość od litery dysku C aż do nazwy hosta wykreślając Sent i wkleiłem do Eksploratora Windows lub otworzycie jakikolwiek plik [folder] i skopiujecie w.w. adres
    5. Skopiowałem 2 pliki Sent oraz Sent.msf
    6. Następnie wszedłem we właściwości Wysłanych i analogicznie wszedłem do folderu na koncie głównym [m.xxxx@.......pl]
    7.Wykasowałem wszystkie pliki Sent, Sent.msf oraz miałem jakimś dziwnym trafem utworzone pliki Wysyłane , je także skasowałem
    8. Wkleiłem skopiowane pliki z drugiego utworzonego konta test@.....pl takie jak Sent i Sent.msf
    9 Po restarcie przeglądarki i komputera problem zniknął , nie pojawia się już błąd podczas wysyłania.
    10 Oczywiście po wszystkim skasowałem jeszcze to nowo utworzone konto [ test@.....pl ]

    Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem