Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi S8/A8 D2 - Cat - wypadanie zapłonów

s8 rafi 26 Mar 2014 12:05 4455 8
  • #1 26 Mar 2014 12:05
    s8 rafi
    Poziom 8  

    Mam nadzieje ze tu uzyskam odpowiedź bo nie chce oddawac autka "fachowcom" którzy wymiienią mi pół auta metodą prób i błędów
    po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98)
    nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni
    wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca

    zaczęło sie (tak obstawiam) od zatkanych odpływów wody z podszybia
    efekt to zawilgotniały sterownik silnika i mokry sterownik skrzyni biegów (wskoczyła w tryb awaryjny) , problemy z odpaleniem auta ale tu pomogło zalanie baku paliwem w 3/4 objetosci i kontrolka CAT

    po wymianie sterownika skrzyni i usunięciu vagiem błedów z obu sterowników skrzynia chodzi normalnie ale autem trzesie i po 30 sekundach od odpalenia pojawia sie CAT i na vagu wyskakuje 16689 - wypadanie zapłonu na 5 cylindrze

    -swiece zmieniłem na nowe wg. producenta
    -po 5 minutach zamieniałem je miejscami (gdyby akurat nowa okazała sie walnieta)
    -zamieniałem miejscami cewki
    -zamieniałem miejscami moduły zapłonu

    i nadal pokazuje 5 cylinder
    dodam że po wkręceniu nowych świec ta z 5-tego przy zamianie (dla sprawdzenia) wygladała jak nowa w porównaniu z innymi
    Tzn. nie była zalana paliwem , nie była przykopcona , nie była wypalona

    dzisiaj chce jeszcze zamienic miejscami wtryskiwacze (ten z 5 cyl. z innym)
    Czy on może byc przyczyną błedu "wypadanie zapłonu" ?
    po odpięciu na chwile wtyczki z 5 cyl. nie ma róznicy w zachowaniu silnika , chodzi identycznie (nierówno i trzęsie) jakby na 7 garów

    zostaje jeszcze wiązka dla 5 cylindra i sterownik silnika

    i tu pytania do Was czy mozna jakos sprawdzic miernikiem czy we wtyczce pojawia sie odpowiedni sygnał dla wtryskiwacza (prosze o dokładną instrukcje bo miernik mam ale jestem totalnym laikiem w tej kwesti)

    i czy jest mozliwe żeby sterownik był walniety tylko w tej jednej kwesti ?

    Bardzo prosze o pomoc

    0 8
  • #2 26 Mar 2014 12:47
    jareczek1992
    Poziom 13  

    Oczywiście moze być to uszkodzony sterownik, instalacja, wtrysk. Na jednym pinie musi być zasilanie 12v na drugim kluczowanie masą. Do sprawdzenia diodą.

    0
  • #4 26 Mar 2014 16:26
    s8 rafi
    Poziom 8  

    wtryskiwacz zamieniony i nadal pokazuje 5 cylinder
    wtyczka odpięta i sprawdzana diodą przez 20/30 sekund miga a następnie gasnie
    ale dzieje sie też tak na innych wtyczkach (cylindrach)

    wychodzi na to ze to sterownik... bo nic innego nie przychodzi mi juz do głowy
    musi byc o identycznych numerach ?
    i czy nie bedzie problemów z IMO jak bym dostał sterownik o tych samych numerach

    0
  • #5 26 Mar 2014 23:40
    elektronikia666
    Poziom 11  

    fachowcy wymienia ci pół auta a ty co robisz, jedz do fachowca nie do kowala

    1
  • #6 27 Mar 2014 00:01
    sigwa18
    Poziom 28  

    Zostało już do sprawdzenia czy jest sygnał otwarcia wtryskiwacza czy wtryskiwacz dostaje paliwo i kompresja na 5 cylindrze. Błąd 16689 mówi iż sterownik silnika nie wykrył przyspieszenia wału które powinno nastąpić po odpaleniu cylindra.

    1
  • #7 27 Mar 2014 10:11
    s8 rafi
    Poziom 8  

    elektronikia666 napisał:
    fachowcy wymienia ci pół auta a ty co robisz, jedz do fachowca nie do kowala


    moze najpierw przeczytaj ze zrozumieniem tekst a potem sie odzywaj
    narazie wymieniłem świece które sa podstawą i sterownik skrzyni który był uszkodzony, reszta była tylko zamieniana miejscami żeby wykluczyc awarie poszczególnych elementów

    0
  • #8 27 Mar 2014 23:58
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli błądzisz i szukasz po omacku.
    A ja już wiem z opisu, co go boli. Ale pewnie i sam dojdziesz do tego.

    0
  • #9 28 Mar 2014 09:17
    s8 rafi
    Poziom 8  

    szogun0 napisał:
    Czyli błądzisz i szukasz po omacku.
    A ja już wiem z opisu, co go boli. Ale pewnie i sam dojdziesz do tego.


    no nie do końca , bo eliminowałem wszystkie potencialne usterki nie wymieniając wszystkiego na nowe jak to zazwyczaj robią "fachowcy" tylko zamieniałem miejscami
    nie jednokrotnie koledzy z ósemek (bo bład ten czesto występuje w V8) ponosili koszty po kilka tysięcy
    a wczoraj znalazłem przyczynę , pewnie pomógł mi Twój post wnoszący do tego tematu niesamowitą wiedze...
    Skoro wiesz, napisz co to było, bo "wiem ale nie powiem" to mi syn przedszkolak mówił w garazu
    Poczekam co odpowiesz i napisze co go bolało, może komuś to pomoże w przyszłości

    4