Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

focus 1.6 blokada - 1.6 16v zmienne fazy rozrzadu

26 Mar 2014 21:24 24984 9
  • Poziom 11  
    Panowie potrzebuje dlugosc blokady walu korbowego do:
    Silniki Ford 1.6 Ti-VCT ze zmiennymi fazami rozrządu

    kody silników: HXDA, HXJA, PNBA, RHBA

    Modele :

    Fiesta (2008-09)

    Focus (2004-09)

    Focus C-Max (2003-07)

    Mondeo (2007-09)
    moze ktos podrzucic, bo musze dorobic pilnie, a nie dam rady jutro kupic

    http://allegro.pl/kpl-blokad-rozrzadu-ford-1-6-16v-qs10305-gratis-i4056108677.html
  • Poziom 10  
    Ja dorobiłem sprawdzając bezpośrednio na samochodzie mierząc i sprawdzając z odpowiednio długiej i odp. średnicy śruby przed rozpięciem rozrządu. Sprawdż najpierw cienkim długim trzpieniem przez otwór do blokady w momencie gdy 1 cyl . jest GMP I WTEDY BĘDZIESZ MIAŁ DŁUGOŚĆ. Uwaga na kółeczko na wale ,o ile pamiętam jest bezklinowe obowiązkowo trzeba blokować.
  • Poziom 11  
    wszystko sie zgadza...podaj mi wymiar tego co dorobiles
  • Poziom 10  
    Tego teraz nie pamiętam ,nie jestem w warsztacie ,poczekaj do jutra ,podam ci wszystkie szczegóły i dok wymiary.
  • Poziom 11  
    dlugosc 38,5mm, gwint 10 jakby ktos potrzebowal, na walkach znaczymy i gra...
  • Poziom 2  
    Witam, mam pytanie odnośnie tego silnika. Kupiłem autko w którym ktoś zmieniał rozrząd i niestety wyrzuca błąd brak korelacji miedzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Pytanie moje co z czym musi sie zgadzać żeby rozrząd był dobrze ustawiony. Na wał jest blokada w postaci trzpienia, na wałkach pod pokrywom zaworów w ich połowie można postawić płaskownik i przypuszczam że musi on dolegać na wałkach równo i być równoległy do płaszczyzny głowicy i tak mniej wiecej to wygląda ale czy ze względu na koła od zmiennych faz mimo tych dwóch znaków pasujacych można źle ustawić rozrząd bo koła od regulacji faz muszą być względem siebie też jakoś specjalnie ustawione??
  • Poziom 11  
    kolo ZFR ma prowadzenie lub klin (nie pamietam), a jezeli nie ma nic tylko stozek, to nie ma znaczenia jak zalozysz
  • Poziom 15  
    mierzycie glebokosc sruba wał? po co te komplikacje narobili...
  • Poziom 13  
    paweloli007 napisał:
    Witam, mam pytanie odnośnie tego silnika. Kupiłem autko w którym ktoś zmieniał rozrząd i niestety wyrzuca błąd brak korelacji miedzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Pytanie moje co z czym musi sie zgadzać żeby rozrząd był dobrze ustawiony.


    Kolego żeby nie pojawiał ci się błąd w/w musisz użyć blokady na wałki o zmiennych fazach. Tzw. pajączka fotka poniżej.

    Oczywiście potrzebne są pozostałe blokady, aby prawidłowo ustawić taki rozrząd.

    Co do blokady na wał ja posiadam dorobioną podobnie jak kolega "luki911" z małą różnicą - dł. 34mm powiedzmy że w tym przedziale nie będzie problemów lecz dostępne są też dłuższe w sprzedaży ale one już nie będą pasować mimo że ich opis pasuje również do tych silników, ale blokada nie.
  • Poziom 25  
    W takim razie jaka jest prawidłowa długość blokady do tego silnika? 38,5mm czy 34mm? Czy blokada wału nie jest ta sama co do tych starych 16-zaworowych silników ?