Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podnośnik dwukolumnowy - synchronizacja

27 Mar 2014 02:44 11511 20
  • Poziom 24  
    Witam. Czy może ktoś mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa? Czytałem, że stosowane są jakieś łańcuchy lub potencjometry. Proszę o wytłumaczenie jak to działa.

    Dziękuje pozdrawiam.
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Warto by wiedzieć do jakiego modelu się odnosić. Generalnie to napęd jest sprzężony łańcuchem Galla.
  • Poziom 24  
    Jest to podnośnik marki Zippo. Dwa silniki asynchroniczne, po jednym na kolumnę.
    Czytałem o tym cięgnie Bowdena ale nie wiele z tego rozumiem. Jak się to ma w praktyce. Czy to wogóle jest konieczne na podnośniku gdzie są dwa silniki?
  • Poziom 17  
    Konieczna jest synchronizacja obu kolumn ponieważ w przypadku zmiany oporów na jednej z kolumn podnośnik przestanie być w poziomie - a wiadomo jak się to skończy...
  • Poziom 24  
    No bez przesady musiałaby być różnica kilkunastu cm. Ktoś może mi to wytłumaczyć jak to działa ta synchronizacja?
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wbrew pozorom całkiem niewielka różnica w poziomie nakrętek na kolumnach (dla podnośnika śrubowego, wielokolumnowego) zablokuje napęd. Dalej brak szczegółów o podnośniku. Ale można zakładać , że chodzi o śrubowy, lecz nie wiadomo z jednym silnikiem, czy z dwoma. Dla jednego silnika będzie zapewne połączenie łańcuchem Galla napędu śrub. Dla dwóch już można stosować cięgła linowe lub synchronizację elektryczną. A synchronizacja działa tak, że każdy ruch w jednej kolumnie wymusza równy ruch na drugiej kolumnie. Sprowadza się to do tego , że dla dwóch silników/siłowników następuje ich praca równoległa (w pełni równa ilość obrotów).

    Istotnie nie doczytałem a dokładniej musiałem oderwać się od pisania i zapomniałem. Ale i tak musisz obejrzeć rzecz materialną. Coraz częściej stosuje się regulatory procesorowe i nie znajdziesz tam cięgieł. Odbywa się to przez naliczanie obrotów śruby i oddziaływanie na zasilanie silnika. Odnośnie zasady synchronizacji cięgnami masz wytłumaczone na rysunku. Wyłączniki krańcowe tylko jako zabezpieczenia przekroczenia parametru podnoszenia/opuszczania.
  • Poziom 24  
    mczapski post #4. Dwa silniki na po jednym na kolumnę. Każda kolumna ma w sobie śrubę na całej długości. Sam nie wiem jaki to podnośnik bo tabliczki nie ma, wiem tylko, że marki ZIPPO. Jutro przedzwonię i się dowiem bo dzisiaj nie ma nikogo tam w domu.
    Ja sobie myślałem z tym cięgnem tak: Jedno cięgno do jednego ramienia a drugi koniec do drugiego cięgna. Całe cięgno na górze prowadzić w jakimś pancerzu.
    Każde cięgno ma swoją krańcówkę, jak jedno jedzie wolniej cięgno się napina i po pewnym momencie załącza się krancówka która powoduje, że silnik jeden się zatrzymuje a drugi dojeżdza do poziomu.
    Dobrze to rozumiem?
  • Poziom 11  
    Jeżeli dwa silniki bez żadnych linek (podnośnik na srubę )to zobacz czy przy srubie nie ma czujników lub jakiegoś potencjometru. Spotkałem się z takim rozwiązaniem i gdy jedna kolumna była wyżej to blokowało podnoszenie i można było tylko na dół,
  • Poziom 9  
    czy ma może ktoś DTRkę do podnośnika dwukolumnowego synchronicznego WERTERA 244 S 4
  • Poziom 11  
    Zippo serii 173x mają synchronizacje elektroniczną na mini pasku zębatym i potencjometrze nim napędzanym. Działa to też jako zabezpieczenie po zerwaniu gwintu nakrętki.
  • Poziom 1  
    Koledzy również potrzebuje DTR lub jakiś schemat do podłączenia linki synchronizacji podnosnika śrubowego dwukolumnowego (dwa silniki, po jednym na kolumne) marki Slift 2.30. Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    ma ktoś dokumentacje do dwukolumnowego słupowego podpodłogowego bo chyba taki chce ale musze troche poczytac
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.
    Pozwolę sobie odświeżyć temat odnośnie synchronizacji podnośnika dwukolumnowego dwu silnikowego.
    Zakupiłem taki podnośnik dokładnie Hoffmann duolift MTE 3000 ,niestety bez dokumentacji technicznej i bez jakiej kolwiek instrukcje obsługi.
    Niestety nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji obsługi i synchronizacji obu kolumn.
    Synchronizacja w tym podnośniku jest na potencjometrach zamontowanych przy kole pasowym.

    Moje pytanie brzmi czy ma ktoś może dostęp do takich informacji lub jakieś możliwości zdobyć instrukcje obsługi?
    Lub
    Drugie pytanie,bo wpadłem na pomysł (Z tym że nie wiem czy to dobry pomysł) czy możnaby postawić ten podnośnik na ramie(posiadam taką z bliźniaczy podnośnika CONSUL-kolumny są identyczne -tyle że Consul do 2500kg A Hoffmann do 3000kg.),i synchronizację sprzężyć łańcuchem Galla ,a silniki połączyć do jednego stycznika równolegle omijając centralne sterowanie elektroniczne ?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Przepraszam za błędy .
  • Poziom 43  
    Rafał A.(antek) napisał:
    Zippo serii 173x mają synchronizacje elektroniczną na mini pasku zębatym i potencjometrze nim napędzanym. Działa to też jako zabezpieczenie po zerwaniu gwintu nakrętki.
    Raczej enkoderze.
    pablo0610 napisał:
    Synchronizacja w tym podnośniku jest na potencjometrach zamontowanych przy kole pasowym.
    jak wyżej :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    pablo0610 napisał:
    ramie(posiadam taką z bliźniaczy podnośnika CONSUL-kolumny są identyczne -tyle że Consul do 2500kg A Hoffmann do 3000kg.),i synchronizację sprzężyć łańcuchem Galla ,a silniki połączyć do jednego stycznika równolegle omijając centralne sterowanie elektroniczne ?
    A co ze skokiem śrub ? Jest identyczny ?
  • Poziom 10  
    Skok śrub w obu kolumnach jest identyczny, bo są to 2 kolumny z kompletu.
    Z tym ze Hoffmann dwusilnikowy fabrycznie jest bez ramy.(3000kg)
    CONSUL natomiast na ramie z jednym silnikiem sprzężony łańcuchem.(2500kg)
    Chcę załóżyć Hoffmanna na ramę i sprzężyć łańcuchem.
    Pytanie czy jeśli oba silniki będą pracować poprawnie jeśli będą spięte łańcuchem.

    Czy ma znaczenie że odległość między silnik 1 a stcznik ok 2m kabla, natomiast między silnik 2 a stycznik ok 7-8m?
    Czy nic nie będzie szło na siłę?
    Wydaje mi się to najprostszym i najsensowniejszym pomysłem.
  • Poziom 43  
    pablo0610 napisał:
    Pytanie czy jeśli oba silniki będą pracować poprawnie jeśli będą spięte łańcuchem.

    Jeżeli silniki są identyczne, to tak. Osobiście zastosował bym po jednym czujniku indukcyjnym, wykorzystując zliczanie zębów koła łańcuchowego przy śrubie i zastosował najprostszy przekaźnik programowalny np. LOGO! do wyłączenia układu w przypadku desynchronizacji. Zresztą kiedyś zrobiłem taki układ.
    pablo0610 napisał:
    Czy ma znaczenie że odległość między silnik 1 a stcznik ok 2m kabla, natomiast między silnik 2 a stycznik ok 7-8m?
    To jest bez znaczenia.
  • Poziom 9  
    Posiadam podnośnik Consul H213 jest on na 2 silnikach może ktoś z was ma dokumentację albo wie jak go zsynchronizowac. Szukałem u producenta i w necie niestety nic nie znalazłem. Rok produkcji 1997 tej maszyny. Sterowany jest elektronicznie na obu motorach ma czujniki obrotów założone
  • Poziom 9  
    wojtassk91 sprawdzałeś czujniki indukcyjne do kontroli obrotów czy dają sygnał, bo przy tych podnośnikach sterowanie jest minusem czujniki są NPN
  • Poziom 1  
    Witam.
    Kupiłem używany podnośnik dwukolumnowy ZIPPO model hobby2500 niestety bez żadnej dokumentacji. Może ktoś posiada i mógłby udostępnić mi jakieś dokumenty na temat tego urządzenia.
  • Spec od Falowników
    Podnośnik dwukolumnowy - synchronizacja Podnośnik dwukolumnowy - synchronizacja Z łapy na jednej kolumnie, przez bloczek przy podstawie tej kolumny, do łapy drugiej kolumny przez pancerz przeciągnięta jest linka. Przy współbieżnym ruchu łap linka przewija się przez rolkę nie zmieniając jej położenia (rolka naciągana jest sprężyną). Rolka ma wypusty, które mogą nacisnąć dźwignie wyłączników krańcowych. W pozycji neutralnej - podnośnik wypoziomowany - żadna krańcówka nie jest naciśnięta. Gdy jedna łapa porusza się szybciej - rolka naciska krańcówkę i odpowiedni silnik jest wyłączany do momentu wyrównania. Jeśli odchylenie mimo to wzrośnie, naciskana jest też druga krańcówka i podnośnik jest blokowany. To opis do zdjęcia czarnego. Krańcówki są zasłonięte w głębi, a ta widoczna to jest do czego innego - wyłącza w najniższym położeniu.
    Na zdjęciu niebieskim jest inne rozwiązanie mechaniczne - krańcówki z rolkami i krzywka z dwoma przeciwbieżnymi stożkami i walcowymi zderzakami na obu krajach. Przy lekkiej odchyłce stożek naciska krańcówkę (jakby pod włos) i zatrzymuje silnik szybszej kolumny, przy dużym wychyle walcowy zderzak uderzy w drugą rolkę (tym razem we właściwym kierunku) i zatrzyma drugi silnik. Rysunek poglądowy jest na pokrywce (do góry nogami).

    Podnośnik dwukolumnowy - synchronizacja Podnośnik dwukolumnowy - synchronizacja