Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 114 380 - Brak mocy

27 Mar 2014 19:38 3471 21
  • Poziom 13  
    Witam mam problem ze scania 114 380 a mianowicie auto kreci do 1700 obr i brakuje jej mocy. W serwisie wyregulowali pompowtryski i zawory sprawdzili cisnienie jakie daje pompka paliwowa i powiedzieli ze daje 5 bar oraz wymienili czujnik doładowania a auto jak kreciło na luzie do 1500 tak kreci 1700 obr czy to mała czy duza skrzynia.

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Wczesniej kreciła do 2100 obr/min
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Coś słaba ta diagnoza. Musi być jakaś przyczyna braku maksymalnych obrotów i mocy. Jakieś błędy są w EDC?
  • Poziom 13  
    Błędów w EDC nie ma i mocy też nie ma. I dalej pomysłów jak na razie brak.
  • Poziom 21  
    Trzeba podłączyć do komputera sprawdzić potencjometr gazu. Jeśli nie będzie obrotów to mocy tez nie będzie. Może ma włączone ograniczenie obrotów po włączeniu przystawki i dlatego się nie wkręca???
  • Poziom 13  
    W serwisie sprawdzali i wszystko reszte było ok.Za robote skasowali prawie 1100 zl.
  • Poziom 13  
    No efekt to jest bo jak kręciła do 1500 tak teraz kreci 1700 a wcześniej było do 2100 obr/min. I ta moc było czuć a teraz jedzie bo jedzie tak jakbym pod naczepę ESA podpiął i jechał.
  • Poziom 21  
    To jeszcze dwa razy pojedziesz i będzie 2100:) A tak poważnie to powinieneś jaka radzi kolega serwisantscani1 jechać z reklamacją.Wiesz co zrobili ze ma 200 obr więcej??
  • Poziom 13  
    Z tego co mi powiedzieli to regulowali pompowtryski, zawory i wymienili czujnik doładowania i sprawdzili pompkę paliwowa. I to wszystko. Pompowtryski regulowali bo niby były od 68,4 do 70,9 mm a powinny mieć 66,9 mm wysokości.
  • Poziom 21  
    Żadna z wyżej wymienionych usterek nie ograniczy obrotów silnika. Rozumiem ze te obroty to z obrotomierza, czy EDC widzi takie same?? Może brak mocy to brak mocy a obroty to usterka obrotomierza po prostu.
  • Poziom 13  
    Obrotomierz to juz przekładałem z innej scani i tak samo pokazuje 1700 i koniec a ten zakładam do 2 scani i tam jest ok 2200.

    Dodano po 2 [minuty]:

    To co w tej scani może ograniczać obroty ?
  • Poziom 13  
    Regulator napiecia był wymieniany tylko bo padł.
  • Poziom 21  
    Jakie są obroty podczas diagnozy sterownika EDC??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Skoro alternator ten sam, obrotomierz podstawiany sprawny drugi ..... to podaj jak Kolega wyżej sugeruje wartość obrotów które odczytuje EDC, napisz również czy coś było robione przed tym jak obroty zmalały czy to tak samo z siebie się nagle zepsuło w jakiś okolicznościach.
  • Poziom 13  
    Po podłaczeniu testera z ECU obroty są takie same jak z obrotosciomierza i brak błedów a te obroty tak zmalały jak został wymieniony czujnik obrotów wału ten co jest nakole zamachowym. Wyskakiwał błąd 12 a teraz zero błedów i moc ograniczona
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Na jednym i drugim czujniku ECU widzi takie same obroty jak alternator?? Bo przypominam, że tam są dwa czujniki obrotów wału korbowego.
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany kręci już do 2300, a przyczyna była taka, że koło obrotomierza są 2 puste miejsca na żarówki, ale tam nie jest na żarówkę, tylko na zworkę gdy wymieniamy alternator na 65 lub 90 A i wtedy zakładamy tam zworkę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    serwisantscani1 napisał:
    A czy czasem był wymieniany alternator ?


    Dlatego kolego o to pytałem. ... a skoro nikt nie zmieniał alternatora jak również zworek a problem powstał po wymianie sensora prędkości to coś tu nie pasuje. ....
  • Poziom 21  
    Toteż właśnie chciałem napisać ale temat był zablokowany. Pytaliśmy Cię o alternator!!!
  • Poziom 13  
    bo alternatora nikt nie zmieniał tylko kierowca jak wymieniał zarówki to wszedzie gdzie dziure zobaczył to powkładał zarówki a potem nie było juz tych obrotów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    piotrek7j87 napisał:
    tylko kierowca jak wymieniał zarówki to wszedzie gdzie dziure zobaczył to powkładał zarówki a potem nie było juz tych obrotów.
    Gdybyś to napisał od razu w ten sam dzień byś miał 100% odpowiedz bez kombinacji .... szczegóły nawet takie są często ważne (tak na przyszłość) Temat zamykam.