Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VectraB 2.0dtl - dziwne objawy, czy to może byc pompa wtryskowa?

krzych? 27 Mar 2014 20:53 4485 12
  • #1 27 Mar 2014 20:53
    krzych?
    Poziom 13  

    Witam serdecznie wszystkich,

    wiem że jest już wiele tematów z kiepskim odpalaniem i problemami z pompą wtryskową, lecz szukałem i jakoś nic podobnego nie znalazłem.

    Vectra b '96 2.0 dtl
    Osobiste spostrzeżenia:
    mam taki problem, iż jak zaparkuję przodem auta w dół (górka) to pali nawet po nocy jak igła (po 2-uch dniach również odpalił), natomiast jak postawie na równym lub przodem do góry (górka) to nawet po 1h nie ma zamiaru odpalić w ogóle - nawet się nie zakrztusi paliwem, objaw typowego zapowietrzenia.

    Wymienione:
    uszczelniacze wtrysków oraz wszystkie przelewy wraz z trójnikami, zbiornik wypucowany.

    szukanie przyczyny:
    1. sprawdziłam pod kątem wycieku - wszystko suche jak pieprz,
    podłączyłem przeźroczysty przewód przed i za filtrem (najwyższy punkt), odpaliłem i sporadycznie pojawił się mikro bąbelek ale trzeba było stać i gapić się na ten przewód dosyć długo. Po wyłączeniu silnika na przeźroczystym przewodzie pojawił się idealny pęcherzyk do obserwacji czy paliwo się cofa z powodu nieszczelności i nic stał 1h i bąbelek się nie przemieścił, ale auto nie odpaliło, natomiast podczas kręcenia elegancko widać jak paliwo zasuwa w stronę pompy,

    2. Ominąłem filtr przeźroczystym przewodem (drastyczne posunięcie) i podobnie jak wyżej opisałem, po 1h nie odpalił,

    3. Przewody sprawdzone vacu pompką szczelne,

    Pozostaje pompa paliwa, tylko czy może powodować takie objawy ?!
    Zawsze zagada na sprej do mycia tarcz (sposób plaka ) i zgaśnie, dopiero jak psiknę mu troszkę więcej tak aby przeskoczył powyżej 3 tyś obrotów to już chodzi jak igła, brak jakich kolwiek objawów w pracy silnika, czy to jazda czy postój !
    Odpala normalnie tylko zaparkowany przodem do dołu, w pozostałych przypadkach trzeba mu pomóc psikaczem w kolektor.

    Jedyny błąd, który pojawia sie to P1651 MagistralaCAN - usterka nadajnika odbiornika, która faktycznie może wskazywać na pompę (elektronika) lecz czy objawy również.

    Pompa oczywiście vp44 końcówka 002.

    Czy ktoś się może spotkał się z takimi dziwnymi objawami.

    Wielkie dzięki każdemu zainteresowanemu tematem.

    0 12
  • #2 27 Mar 2014 22:08
    Norinho
    Poziom 7  

    Cześć, ja miałem podobnie w mazdzie 323 bj, ale to przy minus 15.
    Pewnie cofa Ci się paliwo, ale ręki nie dam sobie uciąć.
    Jeśli masz pompkę na filtrze to pod pompuj, jeśli nie to może zamontuj zawór zwrotny.

    Pozdrawiam i życzę szybkiego uporania się z problemem.

    0
  • #3 28 Mar 2014 06:00
    tomek70
    Poziom 20  

    Może głupie pytanie do mechanika , ale czy świece sprawdziłeś?

    0
  • #4 28 Mar 2014 12:41
    krzych?
    Poziom 13  

    świece są nowe Denzo, ale jak były padnięte to nie było tego objawu i w nawet minusowych temp. palił troszkę gorzej ale palił nie zależnie jak stał

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o cofanie się paliwa to taki jest objaw, pompki niestety nie ma ale pytanie czy pompa nie dając oznak nieszczelności może się zapowietrzać ?

    2
  • #5 28 Mar 2014 13:16
    2384218
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 28 Mar 2014 14:34
    krzych?
    Poziom 13  

    Już taką czynność wykonałem i paliwo z przewodu nie uszło ani kszty, ale nie odpalił.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam, iż nawet raz musiałem na holu odpalić i dopiero powyżej 3 tyś obrotów zaskoczył

    0
  • #7 28 Mar 2014 18:46
    tomek70
    Poziom 20  

    krzych? napisał:

    świece są nowe Denzo, ale jak były padnięte to nie było tego objawu i w nawet minusowych temp. palił troszkę gorzej ale palił nie zależnie jak stał
    Może masz problem z prądem. Nowe świece biorą go więcej i zapala dopiero jak alternator daje full prądu.
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Bezsensowna porada. Ostrzeżenie.

    0
  • #8 28 Mar 2014 18:50
    trans-serwis
    Poziom 39  

    tomek70 napisał:
    Może masz problem z prądem. Nowe świece biorą go więcej i zapala dopiero jak alternator daje full prądu
    Medal z kartofla dla ciebie za tą "Złotą myśl"

    0
  • #9 31 Mar 2014 22:03
    majster10
    Poziom 9  

    Kolego po nocy rozepnij przewód za trójnikiem z przelewów wtryskiwaczy (te przewody też należy wymienić), zaślep część od strony pompy a od strony wtrysków podstaw buteleczkę i odpal auto na siłę .Pewnie będzie czarne paliwo kapać do butelki jeśli tak to pompa jest nie szczelna od strony rozrządu (wiem co mówię bo na codzień naprawiam te pompy). Tuleja wałka pompy wyciera się i stare uszczelnienia nie są w stanie uszczelnić tego miejsca.Tam dostaje się powietrze do pompy.

    0
  • #10 06 Kwi 2014 12:39
    jacapek
    Poziom 11  

    Czy poradziłeś sobie z problemem?
    Jeżeli nie, to jest jeszcze jedno miejsce, przez które potrafi zapowietrzyć się pompa wtryskowa. Jest to zaślepka (śrubka) w korpusie pompy, z boku pompy patrząc od przodu samochodu w pobliżu kołnierza mocującego pompę. Ta śrubka jest uszczelniana w niektórych pompach podkładką miedzianą, a w niektórych oringiem gumowym i szczególnie w tych potrafi się rozszczelnić.
    Rozumiem, że podkładki miedziane na króćcach przewodów paliwowych wymieniłeś.

    0
  • #11 28 Kwi 2014 22:22
    krzych?
    Poziom 13  

    Wybaczcie ludziska za zwłokę w pisaniu co i jak, brakowało mi dnia...

    majster10 napisał:
    ... (wiem co mówię bo na codzień naprawiam te pompy). Tuleja wałka pompy wyciera się i stare uszczelnienia nie są w stanie uszczelnić tego miejsca.Tam dostaje się powietrze do pompy.

    Rozumiem, lecz sam nie uszczelnię takie pompy więc przed grzebaniem w niej wole oddać ludziom, którzy mają większe pojęcie ode mnie jak ją uszczelnić, niż jak wypatroszę i oddam taką do uszczelnienia (sam tego nie znoszę). Nie ma ludzi od wszystkiego, a i każdy rozsądny musi coś od czasu do czasu zarobić :) nie można tylko brać.

    jacapek napisał:
    Czy poradziłeś sobie z problemem?
    ... Ta śrubka jest uszczelniana w niektórych pompach podkładką miedzianą, a w niektórych oringiem gumowym i szczególnie w tych potrafi się rozszczelnić.
    Rozumiem, że podkładki miedziane na króćcach przewodów paliwowych wymieniłeś.


    Śrubki niestety się jakoś już z nerwów nie dopatrzyłem, ale dzięki za wskazówkę na przyszłość, co do podkładek miedzianych pod przewody nie szczędziłem.

    Mianowicie po sprawdzeniu szczelności całego układu paliwowego pozostała mi tylko pompa wtryskowa której nie ma możliwości sprawdzenie tak na 100%. Zdemontowałem ją i zawiozłem do ludzi którzy się specjalizują w vp44 (niestety mało ich jest - więcej mówi, że ich się nie tyka :( niestety). Jak ją sprawdzili to otrzymałem info, iż jest sprawna. Po krótkiej konwersacji doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest wykonanie uszczelnienia tej pompy (KOSZT: 600zł). Odebrałem pompę i zamontowałem, odpowietrzyłem i !działa! przejeździłem już 3000 km i dalej działa - tylko lać i jechać.

    Między czasie trafiły mi się jeszcze dwie takie vectry z podobnymi objawami i również pomogło uszczelnienie pompy (pompa: końcówka nr 004, moja pompa: końcówka nr 002).

    W skrócie dla przypomnienia:
    Objawy: ciężkie odpalanie najczęściej przy parkowaniu na równym i przodem do góry (nie koniecznie jedno z drugim) lub brak odpalania, na hol odpali, na tzn plaka odpali.
    Po sprawdzeniu szczelności całego układu, pozostaje demontaż pompy i oddanie do servisu pomp wtryskowych i czekać na werdykt 600zł uszczelnienie, około 1200zł napraw sterownika, około 2500zł napraw całej pompy kompleksowo.

    Dodać muszę, że nikt nie zagwarantuje na 100%, iż uszczelnienie pomoże dopóki nie uszczelnimy (nie ukrywam tak troszkę na własną odpowiedzialność), chyba że oddamy całe auto do serwisu gdzie naprawiają pompy tylko trzeba często doliczyć koszt demontaż/montaż około 300zł.

    Dodam jeszcze, że warto sprawdzić czy przewody od dolnego czujnika na "dupce" pompy są nie uszkodzone, ponieważ na początku mojej całej historii znalazłem ten defekt.
    Po prostu izolacja od temperatury i starości twardnieje i pęka, kruszy się odsłaniając plecionkę i tylko czekać aż się zetkną ze sobą i również nie będzie chciał palić.

    Naprawa na aucie: możliwa. Demontaż kolektora i wszystkiego po drodze aby dostać się do pompy, lepiej zdemontować podporę pompy z tyłu (4 śrubki: 2x torx40 oraz E12 - jak dobrze pamiętam), spróbować odkręcić czujnik jak się uda to dopiero przecinamy przewody w różnych miejscach aby uniknąć pomyłki przy montażu (zamiana przewodów), wówczas koszulka termokurczliwa, składamy, !!!lutujemy!!! (w razie potrzeby można przedłużyć przewody jak ktoś ma większe ręce od chińczyków), ponownie koszulka termokurczliwa na luty, wkręcamy czujnik, składamy wszystko do góry i zrobione.

    Dodano po 15 [minuty]:

    tomek70 napisał:
    Może masz problem z prądem. Nowe świece biorą go więcej i zapala dopiero jak alternator daje full prądu.


    Tak na przyszłość to przy braku prądu na pewno brakuje go również w rozruszniku więc nie będzie kręcił normalnie tylko ociężale lub szybko przestanie a to już mówi samo za siebie: wymień baterię (lub naładuj) i sprawdź układ ładowania (oczywiście w tej kolejności) bo to nie tylko alternator czy bateria.
    Poza tym nowe świece ułatwiają rozruch więc potrzeba mniej prądu niż na niedziałających.
    ...ale to tak na marginesie, uczymy się przez całe życie :D

    0
  • #12 29 Kwi 2014 05:25
    tomek70
    Poziom 20  

    krzych? napisał:

    Tak na przyszłość to przy braku prądu na pewno brakuje go również w rozruszniku więc nie będzie kręcił normalnie tylko ociężale lub szybko przestanie a to już mówi samo za siebie: wymień baterię (lub naładuj) i sprawdź układ ładowania (oczywiście w tej kolejności) bo to nie tylko alternator czy bateria.
    Poza tym nowe świece ułatwiają rozruch więc potrzeba mniej prądu niż na niedziałających.
    ...ale to tak na marginesie, uczymy się przez całe życie :D
    Miałem nadzieję że już nikt nie zwróci uwagi na mój post.

    0
  • #13 02 Maj 2014 23:37
    krzych?
    Poziom 13  

    Temat uważam za zamknięty. Dzięki za podpowiedzi.

    0