Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rejestr przesuwny 74HC595 przekaźnik prądowy

27 Mar 2014 21:03 1785 4
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich

na wstępie zaznaczę że nie jestem elektronikiem tylko programistą więc proszę o wyrozumiałość.
    Wykonuję sterowanie roletami oparte o kontroler Netduino z rejestrem przesuwnym do tego przekaźniki wysoko prądowe.
    Kable nisko prądowe ciągną się od kontrolera do poszczególnych puszek. Kontroler załącza przekaźniki góra dół. Przekaźniki są gotowe dostępne na aukcjach allegro z diodami separacją itp.

Problem pojawia się z sterowaniem z rejestru przesuwnego gdy pod przekaźnik podłącze prąd. Gdy krańcówka rolety odcina zasilanie (musi nastąpić jakieś zakłócenie) i rejestr samoczynnie zmienia stan wyjść.
    Problemu nie ma gdy jest odłączone zasilanie lub podepnę się pod piny kontrolera.
    Gdzieś na zagranicznym forum natrafiłem na informację aby przy rejestrze dodać 100 Ohm rezystor plus kondensator 100 nF.

Proszę o opinię co o tym myślicie oraz ewentualnie jak to podłączyć.

Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Problem tkwi w wyłącznikach krańcowych, "trzeszczenie styków".
    Można kombinować z tłumieniem za pomocą elementów RC, ale skuteczniejsze będzie zastosowania krańcowych z stykiem przełącznym i przerzutnika RS
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    janszy3643 napisał:

... zwane drganiami styków: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/04/przycisk-drgania-stykow-debouncing.html

janszy3643 napisał:
    Można kombinować z tłumieniem za pomocą elementów RC, ale skuteczniejsze będzie zastosowania krańcowych z stykiem przełącznym i przerzutnika RS

... filtr dolnoprzepustowy RC jest prostszą formą, ale mniej pewną niż proponowany przerzutnik RS.

Schemat Twojego układu pozwoliłby nam na dokładniejszą analizę i zaproponowanie rozwiązania.
  • Poziom 10  
    Dzięki za informacje