Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A brak ładowania akulmulatora dziwna sytuacja.

08 Kwi 2005 19:10 18454 24
  • Poziom 11  
    Witam, prosze o pomoc bo mi juz rece opadaja. Otóż mam taki problem alternator nie chce mi ładować akumulatora podczas jazdy. Akumulator poprostu sie rozladowuje podczas jazdy, tak jakby auto bralo z niego prod a nie z alternatora (lampka ze sie akumulator nie laduje na tablicy wskaznikow sie nie swieci a jest napewno sprawna). Sprawdzalem napiecie na biegu jalowym i tak na aukumulatorze mialem 11,7 przy normalnym podlaczeniu jak powinno wszystko byc, natomiast po zdjeciu klemy plusowej z akumulatora na przewodzie dodatnim jest 13,5V jako mase ciągle mialem minus akumulatora, a zarazem przewod masowy. Prosze o pomoc bo ja juz nie wiem gdzie szukac rozwiazania. Stad wnioskuje ze alternator jest ok, jest firmy Delco-Remy, wg katalogu powinien dawac 13,6V.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zapomnialem dodac, że akumulator jest w miare nowy kupilem go na jesieni zeszlego roku, BOSCH 55Ah, jezeli go wyciagne z samochodu i podlacze pod prostownik to sie laduje bez problemu i ladnie kreci rozruszikiem, ale jak napisale podczas jazdy sie rozladowuje.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez nie instalacja to zetknąłem sie kiedyś z takim przypadkeim ze gościowi w alternatorze padła jedna dioda i kontolka nie swieciła czyli ładowalo sparwdzałem czy ładuje to tez pokazywało że ładuje zas miał tak samo jak Ty jak jeździł to akumulator mu rozładowywało, nie wiem dokładnie co on tam zrobił, bo alternator jakis elektryk robił ale napewno była walnieta jedna dioda cop jeszcze to nie niepamiętam.
    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    ja na twoim miejscu bym uciagnal pasek na alternatorze,w momecie ladowania alternator stawia duzy opor i moze sie slizgac ,a jezeli to nie pomoze to moze byc wina regulatora napiecia,dioda jak by padla to by robila zwarcie i swiecila by kontrolka,a ladowania nie mozna sprawdzac z odlaczona klema bo mozesz spalic diody.pozdro...
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam, wiec tak akumulator jest sprawny bo sie nie rozladowuje, co do masy, to jest taka sytuacja ze własnie dwa dni wcześniej przestal mi ładować alternator po wymianie paska klinowego, wiec tez wymyslilem ze to masa wyjalem alternator i poczyscilem wszsytkie styki i łączenie z masa samoch, po tym zabiegu zaczął ładować normalnie, no i teraz po dwoch dniach znow psikus. Sprawdze jeszcze miernikiem tak jak elektrolit radzi. Jeszcze pytanie to nic wszpolnego ze szczotkami nie moze miec?

    Dodano po 3 [minuty]:

    przepraszam za pomylke elektrit:)
  • Poziom 24  
    Cytat:
    Sprawdzalem napiecie na biegu jalowym i tak na aukumulatorze mialem 11,7 przy normalnym podlaczeniu jak powinno wszystko byc, natomiast po zdjeciu klemy plusowej z akumulatora na przewodzie dodatnim jest 13,5V


    Oszalałeś , nie wolno sciągać klemy przy pracującym silniku, sam sobie mogłeś zepsuć regulator jesli był dobry ,

    Cytat:
    po wymianie paska klinowego, wiec tez wymyslilem ze to masa wyjalem alternator i poczyscilem wszsytkie styki i łączenie z masa samoch, po tym zabiegu zaczął ładować normalnie, no i teraz po dwoch dniach znow psikus.


    Po prostu może alternator jest słabo przykrećony albo popuszcza śruba od alternatora i pasek z czasem jest coraz mniej napięty i sie ślizga
  • Poziom 16  
    Masa albo zawieszone szczotki. Masz alternator Bosha czy Delco ?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika od silnika.
  • Poziom 14  
    Sprawdź sobie miernikiem cza napięcie na alternatorze jest prawidłowe - tam gdzie wychodzi przewód od ładowania. U mnie wszystko się poprawiło jak dałem nowy kabelek od alternatora do aku i zmieniłem klemy.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V do 13,8V max. Więc może się trafić dziwny regulator w alternatorze. W każdym razie ja bym dążył do uzyskania 14,4V. Tak na dobry początek przyjrzyj się na schemat który podałem. Zmierz napięcia typu obudowa alternatora ujemna klema akumulatora , następnie zmierz różnicę napięcia między klemą dodatnia a końcówką B+ na alternatorze. Napisz czy regulator jest zabudowany w alternator czy może jest do niego dostęp żeby pomierzyć napięcia.
  • Poziom 11  
    Wiec tak, alternator jest firmy Delco i napięcie znamionowe ładowania dla niego jest 13,6V (jak juz wyzej napisalem), wiec nie uzyskam 14,5V jest to maly silnik 1.6 wiec nie ma duzego alternatora, alternator jest zabudowany, wiec sprawdzenie samego ukladu nie wchodzi w gre. Pasek sie napewno nie slizga, Jak odpale silnik to pomierze napiecia, pozniej sie odezwe, dzieki
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Zrobilem wedlug porad specjalistów z forum i wszystko dziala. Sadze ze elektrit mial racje bo znow po przeczyszceniu okazalo sie ze usterka minęła.
    Ale mam jeszcze jedne pytanie do wszstkich.
    Bo mianowicie u mnie w aucie alternator ma styk z masa tylko przez łape naciągającą, teraz po przeczyszczeniu tej łapy pokazuje napięcie ładowania 13,4V (wg katalodu alternatory Delco powinny miec 13,6V), podczas czyszczenia wyczyściłem także szpilkę wystającą z obudowy (obok niej był znak - minus) i teraz gdy pod tą szpilkę dodatkowo podepne "dorobiony" przewód masowy to napięcie ładowania wzrasta do 14,45V.
    Czy to tak moze byc i czy nie zaszkodzi zadnej elektryce w aucie (narazie na tym nie jezdze poprostu zalaczylem go na chwile zeby zobaczyc czy pomoze).
    Dlaczego powstała taka dziwna sytuacja a moze robie gdzieś zwarcie?
    Prosze o podpowiedz, bo ja sie na tym za bardzo nie znam.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    witam
    według mnie to włąsnie powinno być 14,4 kolega ma taka samą vectre i ma 14,5 ostatnio tez własnie miał z ładowaniem problem i po zrobieniu dochodzi mu do 14,4 w samochodzie niczemu nuie nzaszkodzi radia samochodowe przystosowane sa do wyżeszego napioęcia reszta napewno też, a skoro kolega w takiej samej jak twoja vectra ma takie ładowanie i juz chwile tak jeździ to jest OK
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    ładowanie akumulatora sprawdzane voltomierzem powinno wynosic 14,0 do 14,5 przy naładowanym aku.
    ale dobrze jest sprawdzic terz amperomierzem i wtedy jest 100% pewnosci ok
    pozdrowienia

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale z tą masą jest racja w oplau to jest podstawa dobra masa 1-silnika
    2-silnik/alternator
  • Poziom 11  
    WItam, wiec robilem tak ze podpiąłem mase pod ta szpilke wystajaca z alternatora i do kolektora silnika, jest teraz 14,4V na biegu jałowym, wic tak zostawiam.
    DZIEKUJE WSZYSTKIM SPECOM ZA PORADY!!!
  • Spec od Mercedesów
    elektrit napisał:
    Alternator w oplach starszawych jest na tzw simmerblokach


    Elektrit! Wymyśliłeś nową część samochodową!
    Czyż nie myślałeś czasem o silentbloku (dwie tulejki metalowe z gumą mające za zadanie wytłumienie drgań pracującego podzespołu).

    Simmerring + silentblok = simmerblok 8-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    No to zwracam honor, chociaż przyznaję że nie miałem dotychczas okazji spotkać się z tą nazwą, chociaż wiem o jaki element chodzi. :)

    Pzdr.
  • Poziom 11  
    Witam, mam problem z ladowaniem w Vectrze A. Zaczelo sie od tego ze kontrolka ladowania nie gasla rano po uruchomieniu silnika, ale jak wyjezdzalem z parkingu po przegazowce gasla. Z dnia na dzien pozniej gasla. W czwartek wybralem sie w podroz 50km i dlugo nie gasla, ale zgasla po paru minutach. Dodam jeszcze ze jak sie palila to wszystko ciemniej swiecilo, widac ze bylo za male ladowanie albo ze prad z akumulatora byl brany. W tej podrozy w srodku drogi zapalila mi sie nagle znowu i wszystko tak wlasnie przygaslo, kierowcy migali mi swiatlami bo pewnie mysleli ze mam pozycyjne tylko wlaczone. Nie gasilem silnika tylko jechalem dalej bo myslalem ze moze juz nie zapale, a wiedzialem ze raczej pasek sie nie zerwal. Zreszta byla 20 godzina i potezna zamiec sniezna. Dojechalem do miasta docelowego i na skrzyzowaniu na swiatlach zauwazylem ze juz sie nie palila kontrolka i wszystko wrocilo do normy, wycieraczki szybciej-normalnie chodzily i tak az do konca jazdy. Wczoraj zrobilem za jednym razem 80-90 km. Gdy go zapalilem oczywiscie kontrolka sie palila i nie zgasla do polowy dystansu trasy, potem zgasla na jakies 20 km i znowu sie zapalila az do konca drogi.

    Dzisiaj odpalilem go, widac ze akumulator jest troche rozladowany bo slabiej krecil a mrozu nie ma. Kontrolka o dziwo zgasla ale przy biegu jalowym bez obciazenia na akumulatorze jest 11,15V, po wlaczeniu swiatel itd napiecie spada a obroty silnika wzrastaja. Zmierzylem roznice potencjalow miedzy obudowa alternatora i bolcem wychodzacym z niego do ktorego jest polaczaony czerwony kabel idacy do akumulatora. Na alternatorze wychodzilo zawsze 0,01V wiecej niz na akumulatorze, wiec wykluczam slabe masowanie.

    Mam okazje kupic za 80zl alternator, czy oplaca mi sie? Nie wiem jaki to jest alternator, wiem ze jest na pasku wieloklinie. Czy taniej fachowiec to zrobi? W tym moim alternatorze jeszcze przy wiekszych mrozach bardzo mocno rzezily lozyska.

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    sprawdzalem, pasek jest raczej dobrze naciagniety a alternator sie kreci. Czy ktos mial taki przypadek jak ja? Prosze o pomoc co robic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    ja bym naprawiał, regulator do wy miany a w zasadzie szczotki, i te łożysko jak ci świszczy, jak zrobisz kapitalkę to pojeździsz, a jak kupisz używkę to nie wiesz ile pochodzi
  • Poziom 11  
    Opel Vectra A brak ładowania akulmulatora dziwna sytuacja.

    Niestety z tego co sie dowiedzialem to sam tego raczej nie zrobilbym a elektryk policzy sobie nie malo za taka usluge. Kupilem uzywany. Nie ma na nim tej czarnej kostki ktora jest na zdjeciu, na starym jest. Czy jest ona potrzebna? Czy moge ze starego ja przykrecic ? Ogolnie to nie polecam wymiany alternatora wieczorem, zima, pod blokiem i bez dobrych kluczy. Udalo sie jakims cudem wykrecic, dzisiaj bede probowal zalozyc nowy.
  • Poziom 11  
    Zalozylem ten kondensator i caly nowy alternator ze zlomu, wszystko jak narazie gra, ladowanie prawie 14V. Nie chcial zapalic, akumulator stal rozladowany cala noc, mam nadzieje ze bardzo go nie zniszczylem. Odpalalem z kabli i zrobilem dzis 60km, ciekawe czy jutro odpali.