Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W168 - nie działa pompa wspomagania

rafik19941 28 Mar 2014 00:10 7767 5
  • #1 28 Mar 2014 00:10
    rafik19941
    Poziom 8  

    Witam. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mercedesa A class w168 1998r z przebiegiem 235 tys 1,4 benzyna z LPG od kilku dni nie działa mi pompa wspomagania
    GDzieś około 2 tyg zauważyłem lekkie zapocenie pomiędzy pompą a zbiorniczkiem wiec natychmiast pojechałem do mechanika zajmującego się pompami wspomagania (wtedy pompa była na gwarancji jednorocznej skończyła się w lutym tego roku) została wymieniona opaska metalowa za 20zł powiedzieli że nie była dokręcona i z niej lało. Po wyjeździe od mechanika dolałem płynu wspomagania ponieważ było go dość mało. po tygodniu zaczeły się dziać różne dziwne sprawy. Pompa wspomagania raz chodzi raz nie i NAJDZIWNIEJSZE wyczytałem na forum że trzeba odpowietrzyć układ skrecając kołami do wyczucia oporu raz w prawo raz w lewo i dolać płynu jeśli go ubyło I TAK SIĘ stało dolałem ze 20ml płynu i wszystko było pięknie następnego dnia usłyszałem dziwny odgłos patrzę a tam korek od wspomagania jest niedokręcony mówię ok zakręcę go i jadę, skręcam kierownicę i znowu słyszę ten sam dźwięk, znowu korek mówie coś jest nie tak, na postoju sprawdziłem płyn wszystko mieściło się w normie gdy skręcałem poziom płynu wzrastał i wypluwało go ze zbiorniczka i już od tego momentu pompa nie chce działać :( I tutuj drodzy koledy kieruję kilka pytań.
    *Czytałem na forum że może być to wina sterownika elektrycznego ?
    * Czy da się kupić taki sterownik bądź czy można jeszcze coś z tą POMPĄ zrobić ?
    Nie chce kupować drugiej pompy ponieważ jest to już moja 2 pompa wspomagania i nie chce wydawać kolejnych 800zł na regenerowaną cześć z gwarancją na 1 rok która padnie po roku i 2 miesiącach.
    Pozdrawiam i liczę na duży odzew (nie ukrywam że też na pomoc ) :)

    0 5
  • Relpol
  • #2 28 Mar 2014 10:02
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak padła elektronika, to wystarczy zamontować zamiast niej przekaźnik 12V/40A.

    3
  • Relpol
  • #3 28 Mar 2014 10:13
    rafik19941
    Poziom 8  

    A jak ją można podłączyć i jaki dokładnie przekaźnik kupić wystarczy podejść do elektrycznego czy jak to wyglada a i pompa ma 3 przewody dość grube czyli na dobrą sprawę odciać tą całą elektrykę i poprostu umieścić w tej "puszeczce" ten przekaźnik ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=504352&gclid=COX-itLxtL0CFTTJtAods0wAHQ Czy wystarczy taki przekaźnik ?

    1
  • #4 28 Mar 2014 13:06
    carrot
    Moderator Samochody

    Przekaźnik spokojnie mieści się w puszce pompy po wydłubaniu elektroniki ze środka.
    Lepiej kup taki z szerokimi konektorami styków, np Link
    Spinasz brązowe kable ze sobą (masa), czerwone na styki przekaźnika (30 i 87), niebieski do jednego końca cewki (85), drugi (86) do masy

    0
  • #5 04 Kwi 2014 01:32
    rafik19941
    Poziom 8  

    Witam niestety cały przekaźnik będzie wysłany ale oczekiwanie na przesyłkę wyniesie 25 dni roboczych co jest dla mnie za długim czasem oczekiwania. Mam takie także czy mogę ten przekaźnik http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12v-70a.html cena jest parametry te same tylko nie mam pojęcia jak to podłączyć z góry dziękuje za pomoc

    0
  • #6 04 Kwi 2014 11:05
    carrot
    Moderator Samochody

    Napisałem Ci jak podłączyć, wąskie styki przekaźnika to cewka, jeden do niebieskiego kabla, drugi do masy (brązowych), szerokie styki to styki ;) i do nich lutujesz grube czerwone kable

    Cytat:
    oczekiwanie na przesyłkę wyniesie 25 dni roboczych

    Taki przekaźnik kupisz w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym, po grzyba czekać na przesyłkę

    0
  Szukaj w 5mln produktów