Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki grand Vitara 1,9 DDiS '06 - nie zapala czasem

28 Mar 2014 11:14 8292 13
  • Poziom 7  
    Mam problem z Suzuki Grand Vitara z silnikiem diesla 1.9 DDiS.
    Czasem Po zagrzaniu swiec auto nie chce odpalać - rozrusznik kręci. Po przekręceniu zapłonu, nie słychać juz przekaźnika a ikony od napędów mrugają

    Próba odpalenia samochodu może trwać nawet 5 minut. Jest to dosyć denerwujące. Samochód był podpinany pod komputer, wyskoczyly jakies stare bledy , byl problem z napieciem, za wysokie?jeden z kodow D-100...Ostatnio zauważyłem również iż nie działa przycisk do wyłączania/włączania ESP. Bezpieczniki pod maską jak i w kabinie, sprawdzone są ok. Gdy auto odpali napędy przełączają się jak należy. Powoli kończą mi się pomysły co może powodować taki stan rzeczy. Oczywiście po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną i auto jeździ jak należy.

    Podczas grzebania w internecie znalazłem kilka tematów z tym problemem ale nigdzie nie ma odpowiedzi czy ktoś sobie z tym poradził i co jest tego przyczyną. Można po tym sądzić, że nie jest to odosobniony przypadek.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    po primo:

    Jak zrozumieć kody błędów OBDII


    "...Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII (2 generacja systemu OBD, w wersji europejskiej zwane EOBD - European On Board Diagnostic) jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (Malfunction Indicator Light) zwaną przez niektórych producentów Check Engine.
    Kod błędu DTC (ang. Diagnostic Trouble Code) jest to ustandaryzowany kod usterki składający się z litery (P, C, B lub U) opisującej w którym układzie samochodu wystąpił błąd oraz 4 cyfr opisujących konkretny błąd..."
    czyli D-100 odpada...
    chociaz są takie sprzęty diagnostyczne co w czasie rzeczywistym tworzą kolejne numery kodów nie uporządkowane w normie.... Przeciez w ChRL ustawodawstwo EU nie sięga:)))

    po drugie primo:

    poczytaj w instrukcji jak i kiedy działa knefel ESP OFF...

    a po trzecie primo:

    co oznacza stwierdzenie, ze miga kontrolka napędów? czyli która? jak wygląda i jaki kolor?
  • Poziom 7  
    Uff, dziekuje za zaintersowanie tematem.
    Odpowiedz: Kluczyk ACC,ON ...START, rozrusznik pracuje, lecz nie uruchamia silnika . Odpuszaczamy przekrecanie kluczykiem i mrugaja do nas trzy kontrolki nazwane w instrukcji LAMPKI KONTROLNE UKŁADU NAPĘDOWEGO 4WD (1.Ustawienie neutralne, 2.Napęd na 4 koła z przełożeniem szosowym i uruchomioną blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego, 3.napęd na 4 kola z przelozeniem terenowym i uruchomioną blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego - 4L )
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wskazowki
  • Poziom 20  
    zrób diagnostyke wszystkich modułów w autku i odpowiedz będzie bliżej
  • Poziom 11  
    Te mrugające kontrolki to jak najbardziej normalna rzecz po prostu jest jeszcze jakis dodatkowy błąd w ecu który powoduje że te lampki się zapalają ale akurat ja bym nie zwracał uwagi na te mrugające lampki napędów bo to nie ma nic wspólnego z zapaleniem samochodu ,przyczyna może być w ecu albo gdzieś w instalacji
    albo możesz spróbować w tym czasie jak ci nie chce zapalić pościskać gruszkę od paliwa tą na przewodzie może coś jest z ciśnieniem nie halo, w tych modelach jeszcze były problemy z katem tez możesz zajrzeć do niego albo go tylko rozłącz i wtedy zapal i zobaczysz co się dzieje ,no i diagnoza na miejscu też by się przrydała podczas pracy wtedy mógłbyś podejrzeć parametry bieżące
    słuchaj przyczyn może być 150 i ale przez neta to wiesz taka zabawa tylko
    pozdrawiam i życzę sukcesu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Wymiana akumulatora nic nie dala
  • Poziom 7  
    grewan Ale co z tym "katem" ? Jak go sie rozłącza?
  • Poziom 7  
    Podobno taki problem pojawiał się w tym modelu u innych użytkowników tego auta z ddis. Koledzy pomocy !
  • Poziom 11  
    Witam, od dwóch dni mam ten sam problem z odpaleniem auta. Najpierw zapalają się wszystkie kontrolki i po kolei gasną (standardowa procedura po włączeniu zapłonu). Po chwili zapala się ESP, a dodatkowo po chwili zaczynają mrugać wszystkie kontrolki od napędów i auto nie odpala (rozrusznik kręci). Po kilku próbach w końcu nie zapala się ESP i kontrolki napędów. Wtedy auto odpala normalnie. O co to chodzi? Czy to coś z ESP? Ostatnio wymieniałem łożysko w jednym z kół.
  • Poziom 4  
    Witam proadzil sobie ktos z tym ? mam te same objawy ?
  • Poziom 24  
    Witam.
    Mam do naprawy takie auto, zapala i jeździ, tylko że często podczas jazdy zdycha. Na zimnym jest w miarę, po nagrzaniu silnika jest coraz gorzej. Podczas jazdy zaświeca się kontrolki filtra paliwa, migają napędy, opada obrotomierz i temperatura i auto gaśnie. Wystarczy cofnąć i włączyć kluczyk i działa dalej na chwile. Po nagrzaniu to gaśnięcie potrafi stać się kilkanaście razy na odcinku 2km. Wystarczy zbliżyć się na 3 biegu do 3000obr. i na pewno się wyłączy. Zapala później od razu. Na postoju może stać i pracować do znudzenia. Można gazować i nic się nie stanie. W sterowniku silnika błąd od egr i świec żarowych. Czasami wyrzuci błąd uszkodzenia pamięci eeprom. W innych sterownikach pojawiają sie błędy od utraty kontaktu z sterownikiem silnika. Co zrobiłem: ładowanie, punkty zasilań przeglądnięte i w porządku. Wtyczki przeglądnięte. Wiązki przy silniku przepatrzone, można nimi wyginac na wszystkie strony i nic sie nie dzieje. odbiorniki CAN odpinane i bez różnicy, przekaźnik silnika podmieniony, skrzynka bezpieczników jak nowa w środku. Wymieniony sterownik silnika i na używanym niby sprawnym (sprzedawca zarzeka sie że testowany na vitarze znajomego) dalej jest to samo. Ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić?