Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 1.8 ADR 125KM 20V - Błąd 515 brak mocy, ustawienie wałków rozrządu

28 Mar 2014 18:23 22269 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zakupiłem autko audi a4 1.8 ADR benzyna/gaz z 1998 roku. Problem polega na wyskakującym błędzie 515 - czujnik (halla G-40) wałka rozrządu zwarcie do masy. Błędu nie można wykasować, czujnik zamieniałem na drugi używany i nadal ten sam błąd. Silnik po każdym uruchomieniu automatycznie wskakuje na ok 2 lub 2,5 tys obrotów na jakieś ok 2-3 sek z głośnym hałasem łańcuszka rozrządu między wałkami, po chwili pracuje cicho i równo. Ogólnie podczas jazdy silnik nie ma mocy nie wkręca się na obroty, dopiero po osiągnięciu ok 3 tys obrotów jakoś jedzie. Poprzedni właściciel mówił, że silnik zaczął tak pracować po wymianie głowicy, którą to wymianę przeprowadził mu mechanik. Poczytałem troszkę na ten temat i podejrzewam złą synchronizację wałków rozrządu względem siebie. Doczytałem się, że wałki rozrządu mają być ustawione znakami równo ze stopkami wałków rozrządu, a liczba oczek łańcuszka między znakami ma wynosić 16. Proszę was o ocenę mojego problemu, bo wydaje mi się, że liczba oczek łańcuszka nie zgadza się w moim przypadku. Napiszcie również, czy ewentualne ustawienie wałków wiąże się z rozpinaniem rozrządu, czy można to zrobić zdejmując jeden wałek rozrządu. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
  • Poziom 31  
    Błąd 00515 to nie błąd synchronizacji a błąd braku sygnału z czujnika (jakiegokolwiek). Gdyby była zła synchronizacja sygnał by był ale źle zsynchronizowany z sygnałem z czujnika na wale korbowym. Problemem w twoim przypadku jest czujnik (padł) albo kabelki od czujnika do komputera silnika. Skoro po wymianie głowicy jest problem szukałbym problemu z kabelkami w okolicach głowicy. W niektórych sterownikach czasem ten błąd pojawiał się jak czujnik był za daleko od pierścienia z którego zaczytywał syngał.
  • Poziom 9  
    Na dniach podmienię kolejny czujnik i sprawdzę jego działanie u mnie w aucie, ewentualnie sprawdzę mój czujnik w innym audi i po podłączeniu vaga okaże się czy jest sprawny. Co do zamontowania czujnika za daleko, to ten przypadek odpada, bo innej możliwości jego montażu nie ma. Czy jest możliwość sprawdzenia miernikiem wtyczki i wtedy byłoby wiadomo czy przewody są sprawne?
    Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś wskazówki i porady to proszę pisać.
  • Poziom 9  
    Dziś sprawdziłem jeszcze wtyczkę od czujnika halla, napięcie na pinach wtyczki 1 i 3 wynosi 4,95 czyli książkowe, podczas pomiaru zginałem wiązkę we wszystkich kierunach i napięcie jest bez zmian. Tak więc wykluczam uszkodzenie wiązki, czujnik dodatkowo przeczyściłem, styki na wtyczce również i nadal to samo, żadnej poprawy. Doczytałem, że może to być problem podany w linku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9977087#9977087 możecie na to zerknąć i podzielić się swoimi uwagami. Z góry dziękuję.
  • Moderator Samochody
    Sprawdź czujnik halla diodą led z opornikiem
  • Poziom 9  
    Problem z brakiem mocy rozwiązany, powodem było niewłaściwe ustawienie łańcuszka rozrządu. Liczba oczek na łańcuszku była nieodpowiednia tj. miałem 15 oczek zamiast 16 oczek. Dało się to wszystko zrobić bez zdejmowania paska rozrządu. Teraz niestety mam inny problem, a mianowicie wystrzelila mi jedna świeca zapłonowa (zerwało gwint). Czy jest możliwość zatulejować świecę bez zdejmowania głowicy? Jeśli tak to kto ew Lublinie się tym zajmuje?
  • Poziom 9  
    Jak wcześniej wspomniałem powodem braku mocy była nieodpowiednia ilość oczek mierzy walkami rozrządu. Problem zerwanego gwintu na świecy również rozwiązany. Świeca zatulejowana bez zdejmowania głowicy, zabieg taki zrobił Bartocha przy ul. Bursaki 19H w Lublinie koszt 130zł. Autko teraz śmiga tak jak powinno. Temat uważam za zamknięty.