Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo MK4 2.5T - Odpala i gaśnie, pyka przekaźnik pompy paliwa

kubas10 28 Mar 2014 19:05 9069 16
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Ford Mondeo MK4 2.5T (silnik volvo), po odpaleniu gaśnie od razu albo za jakąś chwilę, brak błędów, po włączeniu zapłonu co jakiś czas cyklicznie pyka przekaźnik pompy paliwa i w ten takt zostaje uruchomiona pompa. Czy wina leży po stronie pompy paliwa, przekaźnika czy instalacji elektrycznej ? Jest jakiś dostęp do pompy bez demontażu zbiornika ?
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    kubas10 wrote:
    Czy wina leży po stronie pompy paliwa, przekaźnika czy instalacji elektrycznej ? Jest jakiś dostęp do pompy bez demontażu zbiornika ?

    To właśnie trzeba sprawdzić wiec nikt za Ciebie tego nie zrobi.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Po co się wypowiadasz nie wnosząc nic do tematu ? Chcesz dostać extra 6 punktów ?
  • Helpful post
    #4
    piotrekwoj1
    Level 41  
    kubas10 wrote:
    Po co się wypowiadasz nie wnosząc nic do tematu ?


    Po to żeby Ci odpowiedzieć że sprawdź coś sam a nie zadajesz bezsensowne pytania nikt nie jest wróżką i za Ciebie tego nie sprawdzi, i nie odpowie Ci.
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    Po wymianie pompy paliwa na nową samochód odpalił, pochodził 5 min i było ok. Zgasiłem go odpaliłem i po 2 min zgasł. Check zapala się wraz z informacją "usterka silnika" a kodów błędów brak. Po włączeniu zapłonu nie ma już cyklicznego tykania przekaźnika pompy paliwa. Są inne błędy w systemie keyless go (U3010 i U3003E), oraz P1607 w komforcie. Możliwe że czujnik położenia wału głupieje, ew czujnik ciśnienia paliwa na listwie (ponoć w tych modelach uszkadzały się) ?
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    U3010 dotyczy rozruchu
    U3003E błąd związany z napięciem akumulatora
    P1607 MIL O/P Circuit Malfunction czyli awaria jakiegoś obwodu ale dokładnie nie wiem jakiego.
    Sprawdź tą grubą wiązkę która idzie od sterownika w miejscu gdzie rozdziela się na kilka cieńszych, częsta usterka w fordach.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    Wracają do tematu, po samoistnym zgaśnięciu silnika w module BCM wyskoczył błąd B10C0 - pompa paliwa:
    zakłócenie funkcji obwodu prądowego, zwarcie w obwodzie prądu do plusa. Moduł BCM znajduje się pod nogami pasażera przód, pytanie czy jest tam możliwość żeby dostała się woda albo wilgoć ? Jutro do niego zajrzę co i jak. Czy miał już ktoś kiedyś z tym problem ?
  • #8
    vollvek
    Level 15  
    Nie wiem jak jest w fordzie ale w volvo z tym silnikiem pompa paliwa jest zasilana przez specjalny moduł pompy. Może to on jest przyczyną .
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Podczas demontażu zbiornika paliwa zauważyłem ten moduł VDO, przykręcony od góry do zbiornika paliwa.
  • #10
    vollvek
    Level 15  
    W volvo często te moduły padały, możesz go ominąć i podłączyć bezpośrednio pompę pod zasilanie tego modułu. Będą błędy kontrolka check engine itp. ale silnik nie powinien zgasnąć. Jeżdżenie cały czas bez tego modułu nie jest zalecane ale do celów diagnostycznych można pojeździć.
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Dokopałem się do BCM rozebrałem go w drobny mak ale brak było śladu wody bądź wilgoci. Jak mam bezpośrednio podłączyć pompę paliwa omijając ten moduł ?

    Dodano po 49 [minuty]:

    Od strony instalacji elektrycznej samochodu idzie 5 przewodów 2 grube (plus i masa) i 3 cienkie (pływak w zbiorniku), do modułu dochodzi 5 grubych przewodów, a do pompy paliwa 2. Czy można bezpośrednio połączyć 2 grube do pompy paliwa ?
  • #12
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Odepnij wtyczkę od pompy i podłącz pompę pod 12V tak żeby zaczęła pracować, wtedy odpalaj auto i zobaczysz co sie dzieje ciśnienie paliwa jest repulowane na listwie wiec tym sie nie przejmój a tak wogóle to mierzyłeś ciśnienie na listwie może masz zawór uszkodzony i nie masz ciśnienia dlatego nie odpala.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Samochód gaśnie sporadycznie, podczas pracy silnika odpinałem zawór na listwie paliwowej i samochód nie gasł od razu. Na odpiętym zaworze zrobiłem 5km dojechałem do warsztatu i na biegu jałowym zgasł. Nie było problemu z odpalaniem i gaszeniem auta na wypiętym zaworze. Numery sterownika pompy paliwa: 6G9N-9D372-AC. Jutro będę mieć na podmiankę.
  • #14
    kubas10
    Level 25  
    Moduł podmieniłem ale niestety problem pozostał.
  • #15
    vollvek
    Level 15  
    Masz możliwość jeździć z komputerem i sprawdzać parametry bo wtedy byś wiedział czy gaśnie z powodu ciśnienia paliwa czy może gdzie indziej szukać.
  • #16
    kubas10
    Level 25  
    Okazało się że 2 tyg. temu ktoś próbował podnieść moc i możliwe że namieszał coś w sterowniku bo zgrał zawartość ale nie mógł wgrać zmodyfikowanej mapy. Samochód na lawecie pojechał do tunera.
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    Temat został rozwiązany, firma zajmująca się tuningiem uszkodziła sterownik silnika do tego stopnia że samochód trafił do ford ASO.