Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Scania 420r po zgaszeniu silnika samozap這n na dwa cylindry 1 i 2

seba230 28 Mar 2014 21:16 4212 36
  • #1 28 Mar 2014 21:16
    seba230
    Poziom 10  

    Witam scania 420r po zagaszeniu silnika pracuje na dwa cylindry 1i2 przez oko這 10 sekund dodam ze silnik jest po remoncie ,zaw鏎 gaszenia czerwony nowy. Prosz o pomoc.

    0 29
  • #2 29 Mar 2014 08:15
    miszagrom
    Poziom 21  

    Troch dziwne sk康 wiesz ze 1 i 2?? Na dw鏂h garach 10 sekund... wrzu film bo nie wierze:P

    0
  • #3 29 Mar 2014 09:44
    seba230
    Poziom 10  

    Dzi瘯i za zainteresowanie tematem .Na dwa na 100% zdj皻y kolektor wylotowy i wali niespalona ropa do ko鎍a powiem co by這 robione pompo wtryski prze這穎ne z 5i6 na 1i2 dalej to samo zawory
    {ubeki} 1 zamieniony z 4 a 2 z 3 listwa paliwa zdj皻a sprawdzona pod kontem czysto軼i ,g這wice cylindr闚 zamienione 2 na 5 dalej to samo chodzi sobie na 1 i 2.cylinder , filmik w poniedzia貫k jak dam rade, dodam jeszcze 瞠 wa貫k rozrz康u jest od euro 4. bo z poprzednim co by這 nie tak, ja nie robi貫m tego remontu silnika nie wiem co jest nie tak dochodz po fachowcach. Prosz o pomoc.

    0
  • #4 29 Mar 2014 13:26
    kwantor
    Poziom 38  

    To podmie elektrozawory dawki na bankach, sprawd te co da wypi璚ie wtyczek na elektrozaworach na 1 banku natychmiast po zgaszeniu stacyjk. Zaw鏎 nowy, te mo瞠 by nie sprawny- czasem trzeba do這篡 jedn blaszk ze starego.
    Mo瞠 to by tez uszkodzenie wewn皻rzne kt鏎ego pompowtryskiwacza.

    0
  • #5 29 Mar 2014 13:35
    serwisantscani1
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    Kody usterek jakie s z EDC ?

    0
  • #6 29 Mar 2014 14:11
    miszagrom
    Poziom 21  

    Dziwna sprawa. Zamienione pompo wtryski i nie pomog這. Pomy郵 sk康 po wy陰czeniu elektrozaworu bierze si ci郾ienie paliwa tylko na dw鏂h pompo wtryskach. Mo瞠 jest olej w intercolerze z padni皻ej turbiny i to na nim chwile chodzi akurat pierwszy i drugi cylinder. Gdyby by uszkodzony elektrozaw鏎 to chodzi by na wszystkich a nie tylko na dw鏂h.

    0
  • #7 29 Mar 2014 17:19
    kwantor
    Poziom 38  

    Uszkodzony elektrozaw鏎 mo瞠 przepuszcza tylko szcz徠kowe ilo軼i paliwa, a to nie pozwoli na normaln prace wszystkich cylindr闚, poza tym pompowtryskiwacze potrzebuj ci郾ienia paliwa do nape軟ienia, tam s t這czki realizuj帷e funkcj zawork闚.
    Usterka bardzo dziwna i podejrzenie na olej te jest prawid這we, ale i komputer te mo瞠 by winny, wi璚 sugerowa貫m zdj璚ie wtyczek w tym krytycznym momencie.

    0
  • #8 29 Mar 2014 20:02
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam a blaszki na zaworze gaszenia ,,czerwony" nie s czasami odwr鏂one ,,zle z這穎ny zaw鏎"

    0
  • #9 29 Mar 2014 20:57
    serwisantscani1
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    seba230 napisa:
    zaw鏎 gaszenia czerwony nowy
    Elektromagnes ..... zaw鏎 ..... podk豉dki ..... czy co jest nowe ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    szaman108 napisa:
    blaszki na zaworze gaszenia ,,czerwony" nie s czasami odwr鏂one
    A to te wa積e...

    0
  • #10 29 Mar 2014 21:57
    miszagrom
    Poziom 21  

    No dobra, drog dedukcji i eliminacji... Elektrozaw鏎 nowy ( drugi ) niczego nie zmieni這, pompo wtryski zamieniane (niczego nie zmieni這) , g這wice zamieniane (niczego nie zmieni這). Jakie jest prawdopodobie雟two 瞠 szcz徠kowe ci郾ienie wynikaj帷e z usterki elektrozaworu uruchamia akurat za ka盥ym razem tylko pierwszy i drugi pompo wtrysk?? i teraz najlepsze jaka jest kolejno嗆 zap這n闚?? mimo wszystko chce zobaczy jak on chodzi na tych dw鏂h cylindrach przez 10 sekund. I co robi pozosta貫 gary w miedzy czasie?? Bardzo dziwne. Poza tym gdyby by za wolne spadek ci郾ienia podczas gaszenia to by by b陰d sygnalizuj帷y usterk.

    0
  • #11 30 Mar 2014 06:23
    serwisantscani1
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    Dok豉dnie by豚y kod usterki odno郾ie nie poprawnego gaszenia .... te bym ch皻nie zobaczy jak to silnik pracuje na 1 i 2.

    0
  • #12 30 Mar 2014 08:27
    kwantor
    Poziom 38  

    No tak, mo瞠 kolega nie wie jak odczyta te kody? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2690697.html
    B喚dy s na pewno, bo komputer widzi jeszcze chyba przez 4 sek. po wy陰czeniu stacyjki impulsy z czujnik闚 obrot闚. I b陰d b璠zie brzmia: silnik nie zatrzyma si w przewidzianym czasie po wy陰czeniu stacyjk, i odwo豉 si do zaworu czerwonego- tak mniej wi璚ej.


    Ale skoro ju przek豉da nawet g這wice :D to co raczej umie..
    Mo瞠 faktycznie szuka oleju, od razu wywierci otworek u do逝 coolera.
    I tak mi nie pasuje, bo kolektor jest pochylony do ty逝 i olej ci庵n掖 by si do nast瘼nych cylindr闚.
    A po odpaleniu chmury dymu na zimnym.

    Musimy cierpie z powodu ciekawo軼i do poniedzia趾u :D

    0
  • #13 30 Mar 2014 09:49
    miszagrom
    Poziom 21  

    Chyba p鏦i co musimy poczeka na jak捷 odpowied za這篡ciela tematu :-)

    0
  • #14 30 Mar 2014 20:15
    seba230
    Poziom 10  

    Tak zaw鏎 czerwony nowy ca造 komplet blaszki dwie da貫m te trzy brak r騜nicy, kolektor dolotowy zdj皻y 瞠by sprawdzi inter cool na obecno嗆 oleju, brak ! Komputer widzi b喚dy nier闚nej pracy cylindr闚 1,2,3 w stosunku do 4,5,6 to wszystko.

    0
  • #15 30 Mar 2014 20:31
    serwisantscani1
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    seba230 napisa:
    Komputer widzi b喚dy nier闚nej pracy cylindr闚 1,2,3 w stosunku do 4,5,6
    Posiadasz diagnostyk ? czy gdzie j robi貫 ?

    0
  • #16 31 Mar 2014 00:31
    miszagrom
    Poziom 21  

    Nie za bardzo rozumiem co si dzieje. Seba230 je郵i masz jakie kody usterek to je Nam podaj b璠zie du穎 豉twiej. My郵a貫m 瞠 problemem jest praca na dw鏂h cylindrach po zgaszeniu silnika. Teraz piszesz o nier闚nej pracy. Je郵i dysponujesz sprz皻em i nie potrafisz zinterpretowa wynik闚 test闚 to wrzu na forum zobaczymy co si dzieje. Jak dla mnie to troch to dziwne. To nie jest nie wiadomo jak skomplikowane a tym bardziej cud闚 nie ma, chyba 瞠 po remoncie wysz這 perpetum mobile to wtedy 瞠by zgasi trzeba w這篡 najwy窺zy bieg i w 軼ian na pewno zga郾ie:) Po odci璚iu paliwa musi zgasn望 a w przypadku usterki zaworu b璠zie chodzi po wy陰czeniu zap這nu ale na wszystkich cylindrach. Nier闚na praca pompo wtrysk闚 mo瞠 by spowodowana ich usterk b康 usterk elektrozawor闚 ale przez to nie b璠zie k這pot闚 z gaszeniem. Teraz niech mnie kto poprawi je郵i si myl!! 疾by nast徙i這 spalanie w cylindrze trzeba spe軟i kilka warunk闚 tak?? Tak:) Mianowicie po pierwsze spr篹anie ale te rozumiem 瞠 jest, po drugie 鈍ie瞠 powietrze kt鏎e te jest i po trzecie paliwo to teraz niech mi kto wyja郾i sk康 si ono bierze akurat tylko na tych dw鏂h cylindrach!! Masz jak捷 nieszczelno嗆 z kana逝 paliwowego i zasysa je sobie obok?? Na czym one pracuj sk康 ta nier闚na praca. Czym diagnozujesz silnik podaj nam b喚dy z EMS, korekcje na wolnych obrotach i test wydajno軼i cylindr闚. I koniecznie film!! :)) Musze zaspokoi swoj ciekawo嗆:)

    0
  • #17 31 Mar 2014 19:18
    seba230
    Poziom 10  



    Dodano po 4 [minuty]:

    wysz這 troszk kr鏂ej chodzi tylko 3 minuty ale na ciep造m d逝瞠j sobie prac鎩e po wy陰czeniu stacyjki.

    1
  • #18 31 Mar 2014 19:45
    miszagrom
    Poziom 21  

    Czym to czu ?? Mo瞠 nie wydmuchali軼ie otwor闚 od 鈔ub g這wicy, p瘯 blok i ci庵nie olej gdzie przez uszczelk?? Na pi徠ym te sobie kichn掖. Na s逝ch to chyba wi璚ej jak na dw鏂h cylindrach.

    0
  • #19 31 Mar 2014 20:40
    seba230
    Poziom 10  

    Rop nie spalona witam ja tylko chce doj嗆 czemu to nie dzia豉 jak powinno, szlifiernia go sk豉da豉. ale wtryski robi znowu kto inny .ale dobra podpowiedz bo koledzy po fachu upieraj si 瞠 to pompowtryski ,nie zgadzam si troszk przek豉da貫m z 5 i 6 .

    0
  • #20 31 Mar 2014 21:09
    kwantor
    Poziom 38  

    Bo mo瞠 jest winny wtryskiwacz nr.3 uszczelnienia na pozosta造ch.
    Motor zostaje wy陰czony przez odci璚ie impuls闚 do elektrozawor闚 dawki bank闚 i jednoczesnie czerwony zaw鏎- prosi貫m aby to sprawdzi..- te wtyczki, oraz przek豉dka elektrozawor闚.
    Czasem nak豉daj si 3 czynniki i wszystko wygl康a, jakby siedzia diabe na tym.
    Jednak to jest tylko kawal 瞠lastwa.
    Wszelkie problemy z przedostawaniem si oleju do cylindr闚 skutkuja kopceniem w kolorze zale積ym od nagrzania motoru i ubytkiem tego oleju.
    Sam zaw鏎 czerwony, to tylko po這wa zaworu- jest jeszcze taka prozaiczna rzecz, jak przylgnia uszczelniaj帷a w listwie, kt鏎a wsp馧dzia豉 z nim w procesie szczelnego odci璚ia drogi paliwa- niechaj my郵i kto wie, 鈍ieci i ogl康a.
    Jeszce jedna rzecz- wa貫k rozrz康u nie wiem, czy tak sobie mo積a zamieni z innego modelu, musia by mie identyczn geometri i musia這 by to by sprawdzone na 1000%.

    Jak ju tylu fachowc闚 tam medytowa這, to mo瞠 jeszcze si pokusz o sprawdzenie szczelno軼i w cylindrach (kompresja).
    A co do wtrysk闚, to tam specjalnie nic si nie robi, bo si nie da, i najlepiej tego nie rusza, z wyj徠kiem kontroli zawork闚 zwrotnych, i czy nie ma p瘯niecia rozpylacza - dodatkowy otw鏎.

    0
  • #21 31 Mar 2014 21:15
    miszagrom
    Poziom 21  

    Pompo wtrysk nie mo瞠 pracowa bez ci郾ienia paliwa. Spr鏏uj zmierzy ci郾ienie paliwa po od陰czeniu elektrozaworu. To wykluczy pompo wtryski.

    0
  • #22 31 Mar 2014 21:22
    kwantor
    Poziom 38  

    miszagrom napisa:
    Pompo wtrysk nie mo瞠 pracowa bez ci郾ienia paliwa. Spr鏏uj zmierzy ci郾ienie paliwa po od陰czeniu elektrozaworu. To wykluczy pompo wtryski.

    Wyklucza sprawne pompowtryski. Wewn徠rz s t這czki napedzane ci郾ieniem paliwa i steruj帷e dawk i k徠em wtrysku- taki t這czek mo瞠 sie przecie przytrzec, czy podwiesi itd. S tam spr篹ynki- elementy czysto mechanicznie zawodne.
    Nie ma tutaj jednego pytania i jedynej odpowiedzi.

    0
  • #23 31 Mar 2014 21:28
    miszagrom
    Poziom 21  

    Tylko 瞠 po zamianie miejscami w dalszym ci庵u problem zostaje na tych samych garach.

    0
  • #24 31 Mar 2014 21:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Pisa貫m, 瞠 mo瞠 by problem np z uszczelnieniami w trzecim garze- paliwo dostaje si jakim cudem kana貫m powrotu, 瞠 mo瞠 by kilka czynnik闚- np dwa, kt鏎e si nak豉daj, albo tylko jeden, kt鏎ego go嗆 nie potrafi ustali.
    Trzeba wszystko zdemontowa i ogl康a uwa積ie- ka盥y przest瘼ca zostawia 郵ady- a to 軼i皻y oring, a to przedmuchana podk豉dka, to za nie r闚ny odcisk blaszki, podk豉dki czy gumki na przylgni.
    Nie spos鏏 wszystko tu pisa, jak trzeba si podda, to trzeba i da komu, kto si nie podda.
    Paliwo raczej nie pochodzi z czystego wtry郾i璚ia pod ci郾ieniem, bo wida, 瞠 jest to raczej samozap這n i to do嗆 p騧ny.

    0
  • #25 31 Mar 2014 21:50
    miszagrom
    Poziom 21  

    A co w przypadku od陰czania cylindr闚. Dalej pracuj??
    G這wice zamienione ale tylko druga z pi徠 wiec mo瞠 by co jeszcze z pierwsz.

    0
  • #26 31 Mar 2014 23:52
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Kolego Seba230 tak jak pisa貫m zaw鏎 odcinaj帷y dobrze z這篡貫?Pisa貫,瞠 podk豉da貫 blaszk do trzech sztuk i nic to nie da這,w oryginale maj by dwie je郵i mo瞠sz wyjmij jedn i z堯 zaw鏎 na jednej sztuce.Odpal niech pochodzi troch odpowietrzy si uk豉d i zga sprawdzaj帷 czas zatrzymania silnika czy b璠zie r騜nica.

    0
  • #27 01 Kwi 2014 06:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak po prawdzie, to nie jest wina zaworu czerwonego.

    0
  • #28 01 Kwi 2014 07:54
    seba230
    Poziom 10  

    zaw鏎 czerwony z這篡貫m normalnie na dwie blaszki, ale na logik to pasuje jak popatrzysz . Mam schemat tego zaworu i opis. ,cylindry1 i 2 po kolei od豉ncza貫m i gas造 r瘯om sprawdza貫m zimne spaliny lecia造 , pr鏏owali鄉y od這nczy cylinder 2 i zgasi silnik kluczykiem dalej to samo !

    0
  • #29 01 Kwi 2014 08:38
    685832
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #30 01 Kwi 2014 16:56
    miszagrom
    Poziom 21  

    Zamie trzeci pompo wtrysk z jakim innym np. z czwartym

    0