Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.6 8V C16NZ - Błąd Bogatej Mieszanki 45 - jestem bezradny.

falcon0700 29 Mar 2014 14:51 4872 36
  • #1 29 Mar 2014 14:51
    falcon0700
    Poziom 8  

    Witam serdecznie, mam już dość mojej Astry.
    Otóż sprawa ma się tak że po odpaleniu zimnego/ciepłego silnika i zostawieniu na wolnych obrotach na kilkadziesiąt sekund zapala się Check Engine. Kod błędu jaki się zapisuje to 45 ( Błąd Bogatej Mieszanki ( Sonda Lambda). Co to do ***** może być, skoro zmieniłem już wszystko? Faktycznie auto ma bogatą mieszankę, czuć że jest słabsze, a momentami nawet go zalewa.

    Na pierwszy ogień poszedł układ zapłonowy, kopułka,palec,świece itp. Wszystko z nim okej. Potem wymieniłem Sondę Lambda oraz sprawdziłem ją na oscyloskopie (wskazuje ciągle na bogatą mieszanką - co by się zgadzało niestety.) Myślę sobie no to czujnik temperatury, niestety on też jest okej, ostatnia rzeczą do sprawdzenia był Map sensor , kupiłem inny, to samo! Pojechałem na szrot kupiłem ECU, testowałem go kilkanaście minut przed zakupem było dobrze, dojeżdżam do domu i po chwili stara bajka... Podmieniłem TPS - czujnik położenia przepustnicy , regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacz, i dalej to samo!
    Co to jest?! Mam ochotę zawieść zaraz auto na złom.

  • Pomocny post
    #2 29 Mar 2014 17:35
    autokom
    Poziom 13  

    Zmostkuj styki AiB złącza diagnostycznego przy pracującym silniku.
    Zobacz jak często zapala się i gaśnie kontrolka silnika.
    Powinna ok 1x/s.
    Gdy pali stale-mieszanka bogata.
    Gdy nie pali-mieszanka uboga.
    Sprawdż i napisz.

  • #3 29 Mar 2014 17:41
    falcon0700
    Poziom 8  

    Więc tak, odpalam silnik ze zworką pinu A i B, Check Engine świeci się ciągłym światłem przez około minutę, następnie wyrzuca błąd 45 (poznaje po delikatnym wzroście obrotów na chwilę) i zaczyna migać, co wydaje się normalne bo po wyrzuceniu błędu ECU emuluje sondę przyjmując uśrednioną wartość mieszanki.

    Gdy ruszę bez czekania kilkudziesięciu na wolnych obrotach błędu nie złapie, ciągle będzie świecić się bogata mieszanka a auto zachowywać się fatalnie.

    Tak że wymieniłem WSZYSTKO (?) a jestem w punkcie wyjścia dlaczego ECU wali takie porcje paliwa..

  • Pomocny post
    #4 29 Mar 2014 18:47
    2293657
    Usunięty  
  • #5 29 Mar 2014 19:04
    falcon0700
    Poziom 8  

    Tak na 100% jest zbyt bogata mieszanka. nie tylko na błędzie ale i w rzeczywistości.

    a odpalenie auta na zwartych stykach to po prostu taka diagnostyka mieszanki za pomocą lampki CHECK , nic strasznego :) wiedziałem to od dawna.

  • Pomocny post
    #6 29 Mar 2014 20:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Uszczelka pod monowtryskiem cała, z okolic wtryskiwacza nie kapie jak zmostkujesz pompę na wyłączonym silniku???

  • Pomocny post
    #7 29 Mar 2014 20:13
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?

  • #8 29 Mar 2014 20:16
    falcon0700
    Poziom 8  

    andrzej20001 napisał:
    Uszczelka pod monowtryskiem cała, z okolic wtryskiwacza nie kapie jak zmostkujesz pompę na wyłączonym silniku???


    Wszystkie uszczelki przy wtrysku dałem nowe, nic nie cieknie, podmieniałem nawet wtryskiwacz.



    Jeśli chodzi o te parametry niestety nie jestem w stanie ich odczytać, CDIF2 jakoś nie chcę parametrów rzeczywistych pokazywać ( a tylko do cdifa miałem dostęp).

  • Pomocny post
    #9 29 Mar 2014 20:29
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Szkoda; to nawet nie wiesz jaką temperaturę widzi sterownik. Po omacku nic nie zdziałasz.

  • #10 29 Mar 2014 20:31
    falcon0700
    Poziom 8  

    Podmieniałem czujnik temperatury oraz mierzyłem jego rezystancje i jest dobra.
    a nawet jeśli ECU by było walnięte, no to aby drugie było walnięte to już niemożliwe.

  • Pomocny post
    #11 29 Mar 2014 20:35
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Wężyk od mapa wpięty w korpus przepustnicy czy w ten króciec niżej?

  • #12 29 Mar 2014 20:55
    falcon0700
    Poziom 8  

    Wężyk od Mapa wpięty właściwie, górny cypek.

  • #13 29 Mar 2014 21:18
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    falcon0700 napisał:
    Podmieniałem czujnik temperatury oraz mierzyłem jego rezystancje i jest dobra.
    a nawet jeśli ECU by było walnięte, no to aby drugie było walnięte to już niemożliwe.


    Dla ecu istotne jest napięcie z tego czujnika. Pomijasz istotną sprawę łączącą ecu i ten czujnik.

  • Pomocny post
    #14 29 Mar 2014 21:22
    2293657
    Usunięty  
  • #15 29 Mar 2014 21:22
    falcon0700
    Poziom 8  

    Jak rozumiem mimo odpowiedniej rezystancji do danej temp czujnik temp oprócz tego wytwarza jeszcze jakieś napięcie? (które może być błędne?)

  • Pomocny post
    #16 29 Mar 2014 21:40
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Tak , dobrze kombinujesz. Możliwe, że jakiś box jest oszukujący ecu w celu zmniany wskazań czujnika składu mieszanki.

    Przedzwoń instalację w tym obwodzie.

    Napięcie zasilania na ten czujnik to 5V.

    Sygnał w temp. 80 *C dla typowego NTC to 1,0-1,3 V

  • #17 29 Mar 2014 21:41
    falcon0700
    Poziom 8  

    Przepatrzę jeszcze raz wiązkę albo zrobię nowe kable od czujnika... lecz naprawdę wątpię już we wszystko..., jak coś nie mam LPG.

  • #18 29 Mar 2014 22:00
    szymitsu21

    Poziom 32  

    Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czy ten przewud od mapa w miejscu gdzie jest wpięty w dolot, czy ta rurka nie jest zatkana. Tak się też działo w tych autach.

  • #19 29 Mar 2014 22:05
    falcon0700
    Poziom 8  

    Przewód jest dobry , drożny, dawałem nawet drugi razem z innym map sensorem.

  • Pomocny post
    #20 29 Mar 2014 23:40
    autokom
    Poziom 13  

    Sprawdż masę pod obciążeniem np żarówką na ECU piny: A12,D1,D6.
    Napięcie z sondy lambda względem pewnej masy bezpośrednio na ECU pin D7.
    Jakie jest ciśnienie paliwa?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Zbyt duże ciśnienie paliwa może dawać wzbogacenie mieszanki.
    Przy tylu wymianach części nie pozostaje wiele możliwości.
    Napisz jak jeżdzi auto w ogóle?
    Sprawdż ustawienie rozrządu i kąt wyprzedzenia zapłonu dla pewności.

  • #21 30 Mar 2014 10:12
    falcon0700
    Poziom 8  

    Ciśnienie paliwa na pewno nie jest zbyt duże, bo zmieniałem regulator ciśnienia. To jest moje autko, i wcześniej wszystko jeździło bardzo dobrze, a szarpania i CHECK pojawiły się nagle, auto chodzi stabilnie na wolnych obrotach, po minucie wywala błąd 45, czasem się da jeździć, czasem szarpie, zalewa.. co do kąta wyprzedzenia, jutro to sprawdzę, ale czy on może mieć wpływ na ten błąd? w sumie w tym aucie to mnie już nic nie zaskoczy..

  • #22 30 Mar 2014 10:27
    2293657
    Usunięty  
  • #23 30 Mar 2014 10:30
    falcon0700
    Poziom 8  

    Nigdy nie było LPG.

  • Pomocny post
    #25 30 Mar 2014 13:44
    jurekk55
    Poziom 34  

    Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku
    Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z :
    Czujnika temperatury silnika
    TPS
    Sondy lambda
    Map sensor
    Oczywiście sygnały do ECU

  • #26 30 Mar 2014 13:59
    falcon0700
    Poziom 8  

    Ciśnienia sprężania bym nie podejrzewał, co do napięć to napiszę wam wszystko w Poniedziałek, dziękuje Panowie za tak liczną pomoc.

  • #27 30 Mar 2014 14:43
    jurekk55
    Poziom 34  

    falcon0700 napisał:
    Ciśnienia sprężania bym nie podejrzewał


    Doprawdy ?
    Opowiesz mi co się dzieje kiedy ciśnienie jest około 7-8 Bar?
    A co się dzieje przy 15-17 Barach ?

  • #28 30 Mar 2014 14:49
    falcon0700
    Poziom 8  

    Nie podejrzewałbym ciśnienia na wpływ o błąd 45...

  • Pomocny post
    #29 30 Mar 2014 14:55
    jurekk55
    Poziom 34  

    falcon0700 napisał:

    Nie podejrzewałbym ciśnienia na wpływ o błąd 45...


    Tego też nie ?:

    Megawe napisał:
    Sprawdź ustawienie rozrządu.


    A warto sprawdzić

  • #30 30 Mar 2014 15:20
    autokom
    Poziom 13  

    Zdaje się że my wszyscy jesteśmy u profesora falcon0700 na egzaminie z diagnostyki.
    Kolego albo dajesz sobie pomóc i robisz to co tu wszyscy piszemy albo jesteś ekspertem i nie pytaj więcej.
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME