Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 2.0 TDI BKD - zły olej

Dj.Kisiel 29 Mar 2014 16:49 6873 11
  • #1 29 Mar 2014 16:49
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    Witam,

    Sprawa dość pilna bo dałem ciała i nie zobaczyłem na opakowaniu oleju czy biorę olej do diesla...
    w związku z małym ubytkiem oleju postanowiłem dzisiaj kupić opakowanie 1L i dolać do swojego catrola edge 5w30... ale w sklepie nie przyuważyłem, że zabrałem olej do benzyny a nie diesla co gorsza dolałem go jakieś 150ml może 200...
    i teraz moje pytanie zaszkodzi to bardzo ?
    wymieniać cały olej czy po prostu zapomnieć o sprawie ?
    oczywiście dolałem to samo czyli catrol edge 5w30 ale wersje dla benzyny

    1 11
  • #2 29 Mar 2014 16:57
    Macosmail
    Poziom 33  

    Kolego nie patrzysz czy olej jest do Diesla czy do benzyny. Patrzysz czy olej spełnia normę producenta. Masz silnik z PD czyli norma jest dość ważna. A normy VW, które Cie interesuja to: VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
    pompowtryskiwaczami.
    VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
    okresem między wymianami (WIV).
    VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
    silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
    dodatku paliwa.

    2
  • #3 29 Mar 2014 16:57
    psilos1
    Poziom 31  

    Nie będzie żadnego problemu.

    0
  • #4 29 Mar 2014 17:01
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    olej który mam wlany spełnia normy...
    tylko chciałem dolać bo miałem mało, nie zauważyłem po prostu czy na opakowaniu jest napisane diesel czy nie....
    i tym sposobem kupiłem ten sam olej co mam w samochodzie tylko do benzyny
    i stąd moje pytanie czy to nie zaszkodzi silnikowi, nie zrobi się jakieś masło, czy po prostu przez to nie narobię problemów tylko ?

    0
  • #5 29 Mar 2014 17:05
    psilos1
    Poziom 31  

    Dj.Kisiel napisał:
    olej który mam wlany spełnia normy...
    tylko chciałem dolać bo miałem mało, nie zauważyłem po prostu czy na opakowaniu jest napisane diesel czy nie....
    i tym sposobem kupiłem ten sam olej co mam w samochodzie tylko do benzyny
    i stąd moje pytanie czy to nie zaszkodzi silnikowi, nie zrobi się jakieś masło, czy po prostu przez to nie narobię problemów tylko ?

    Nic sie nie stanie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Macosmail napisał:
    Kolego nie patrzysz czy olej jest do Diesla czy do benzyny. Patrzysz czy olej spełnia normę producenta. Masz silnik z PD czyli norma jest dość ważna. A normy VW, które Cie interesuja to: VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
    pompowtryskiwaczami.
    VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
    okresem między wymianami (WIV).
    VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
    silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
    dodatku paliwa.

    Kolega pisze o dolewce szklanki oleju a nie wymianie-taka ilośc nie ma żadnego znaczenia dla silnika.

    0
  • #6 29 Mar 2014 17:06
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    według tego co mówi #Macosmail
    i ta strona : http://castroledge.pl/oleje/5w-30

    olej jak najbardziej spełnia te normy z tym, że nie jest do diesla...
    bo do diesla jest taki : http://castroledge.pl/oleje/turbo-diesel-5w-40

    ciut inne normy jak widzę...

    czyli mogę dolać tę brakującą część (jakieś 100ml) oleju do silnika czy lepiej kupić nową butelkę z napisem "turbo diesel" ?

    otóż to...
    chodzi o tą szklankę więcej dolaną przez ślepotę :(

    0
  • #7 29 Mar 2014 17:14
    psilos1
    Poziom 31  

    Dj.Kisiel napisał:


    czyli mogę dolać tę brakującą część (jakieś 100ml) oleju do silnika czy lepiej kupić nową butelkę z napisem "turbo diesel" ?

    otóż to...
    chodzi o tą szklankę więcej dolaną przez ślepotę :(

    Dolewaj- a na przyszłość zalecam zmienić ten marny olej (Castrol)na coś lepszego (Motul,Liqui moly)

    0
  • #8 29 Mar 2014 17:17
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    yy...
    mógłbyś mi coś konkretnego doradzić ?
    byłbym Ci bardzo wdzięczny

    0
  • #9 29 Mar 2014 17:21
    Macosmail
    Poziom 33  

    Ten pierwszy olej "dla benzyny" spełnia też normę 507 00, czyli jak najbardziej nadaje się do Twojego silnika.

    0
  • #10 29 Mar 2014 17:22
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    super :D
    a już miałem w poniedziałek jechać na wymianę oleju wraz z filtrami...

    0
  • #11 29 Mar 2014 17:27
    psilos1
    Poziom 31  

    Dj.Kisiel napisał:
    yy...
    mógłbyś mi coś konkretnego doradzić ?
    byłbym Ci bardzo wdzięczny

    Np ten:Link

    0
  • #12 29 Mar 2014 18:12
    Macosmail
    Poziom 33  

    Ogólnie każdy olej znanej marki spełniający normę producenta samochodu powinien byc wystarczająco dobry na te 10-15tys. km przy normalnej eksploatacji (chociaż o np. Castrolu mozna przeczytać dużo niepokojących rzeczy), ale niestety w Polsce (pewnie nie tylko) istnieje proceder podrabiania olei. Im marka bardziej znana tym większe ryzyko. Olej z linku (MOTUL) to w powszechnej opinii jeden z najlepszych (inne to np. Millers, Amsoil, Liqui Moly) dla tych silników. Sam taki stosowałem, ale zmieniłem na mniej znany (w Polsce) Fuchs.

    0