Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c-360 - bardzo glosne metaliczne klepanie

ianger 29 Mar 2014 23:32 5238 12
  • #1 29 Mar 2014 23:32
    ianger
    Poziom 6  

    Witam,
    mam problem z 60tka mianowicie po odpaleniu po około 2 min coś zaczyna klepac i to tak głośno ze słychac z daleka. Zawory sprawdzane ze 100 razy nowe głowice nowe szklanki i popychacze nowa klawiatura nic nie dalo ciągle klepie. Na słuch wydaje się ze to z zaworów ale to niemozliwe tyle razy sprawdzane ze nie ma opcji. Wałek rozrzadu tez jest ok sprawdzony caly bez luzów.
    Po zakupie ciagnika nic nie klepało ale nie miał ciśnienia, wymienilismy wal korbowy na nowy razem z korbowodami i panewkami. Od tego zabiegu klepie wszystkie przeciwwagi sie trzymają, jak kreci sie wałem nie czuc zadnego stuku niczego. Jedyne co mnie zastanawia to czy korbowod moze klepac ? O co chodzi przy składaniu nie chcaił sie zmiescic na czopie w wale na 4cyl i lekko podszlifowalismy bok korbowodu zeby wszedl i zeby moc go skrecic bo bez tego walem nie mozna bylo zakrecic i ma nieco wiecej luzu niz reszta. Czy on moze klepac ? ewentualnie na co mam zwrocic uwagę bo juz nie mam pomysłów a ciagnik stoi rozebrany co to może byc ? Najgorsze jest to ze klepie po kilku minutach 1-3 min po odpaleniu i jak juz zacznie to zawsze co odpalenie tylko na calkiem zimnym nie klepie... odpinalem nawet wtryski po kolei zeby je wykluczyc i tez nic sie nie zmienilo jedynie jak odpalilem go bez 1 klawiatury to wydawalo mi sie ze chodzi innaczej(wiadomo) ale nie klepal jak mial siagane po kolei inne to klepal nadal (glowice mozna wykluczyc bo na starych tez klepal) dzwiek jest metaliczny i strasznie glosny jak wchodzi na obroty i schodzi z obrotow tez jest... zawory wydaje mi sie ze innaczej i ciszej klepia

    1 12
  • #2 30 Mar 2014 09:55
    lukkii
    Poziom 15  

    To od razu po remoncie się tak zrobiło?

    0
  • #3 30 Mar 2014 10:48
    ianger
    Poziom 6  

    Nie robiłem remontu ja ale z tego co wiem tak, słyszałem go po odpaleniu i klepał ale cały czas szukaliśmy przy zaworach teraz to już sam nie wiem gdzie szukać i co tam może klepać

    -2
  • #4 30 Mar 2014 11:02
    mtracz
    Poziom 29  

    Panewki masz odpowiednie do tego rozmiaru wału?
    Oczywiście, że korbowód może klepać.
    Wspomniałeś problemy z 4 korbowodem, a wygląda na to że klepie na 1.

    0
  • #5 30 Mar 2014 12:59
    ianger
    Poziom 6  

    wał kupiony razem z panewkami i korbowodami komplet. Dokładnie tak jest, ten korbowód który nie chciał wejść jest na 4 cyl. (nie mozna było go skrecić wiec szlifnięty jest troche bo sie nie mieścił) a ten na którym klepie na 1 bo jak nie miał klawiatury to nie klepał, nawet nową kupiłem i nic to nie dało. No i jest rzecz która mnie zdziwiła jak ściągałem wtryski to na 4 cyl. wyglądało ze tłok jest mokry i jakiś płyn pływa tylko na tym jednym, jak zakręciłem rozrusznikiem to wyrzuciło... wtrysk leje i stąd to klepanie ???

    2
  • #6 30 Mar 2014 15:55
    wpsowa692
    Poziom 24  

    zawory ładnie opuszczone w głowicę?

    1
  • #7 30 Mar 2014 16:15
    mtracz
    Poziom 29  

    Jeśli masz wtryski na wierzchu to podłącz pod pompę i zakręć silnikiem zobaczysz jak wtryskiwacz pracuje.
    Klepie co obrót wału?

    0
  • #8 30 Mar 2014 16:55
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Odpal bez pokrywek zaworów. U mnie po remoncie jedna z pokrywek naciskała na talerzyk na sprężynie zaworu. Dźwięk jak by młotkiem w żelazo walił. Po regeneracji głowic tak się zdarza bo zawór razem z trzonkiem przesuwa się ku górze i nie mieści się pod deklem. Szlifowałem pokrywkę od środka i przeszło.
    Jak nie domyka zaworu to może być w cylindrze niespalone paliwo.

    0
  • #9 30 Mar 2014 17:19
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...

    2
  • #10 30 Mar 2014 22:37
    ianger
    Poziom 6  

    Zawory ladnie w głowicy. Klepie co obrót tak ale zaczyna około 3 min po odpaleniu. Z pokrywami od zaworów to już czytałem o tym i niestety to nie jest to

    Dodano po 7 [minuty]:

    Początek tłoczenia zgrał się ze znakiem na kole zamachowym wiec OK
    Wtryski przed złożeniem były na regulacji ale jutro jeszcze raz sprawdzę....
    Pompa wtryskowa nikt w niej nie grzebał a przed remontem było git wiec zakładam że OK
    Luzy jutro posprawdzam w ogóle to będę po kolei odkręcać i zaglądać co i jak....
    Końcówki raczej tez ok skoro nic nie klepało przed może być źle wyregulowane...
    Tłoki zakładane dwa razy z dużą uwagą wiec tez nie a i przed i po klepie a luzu nie ma...
    Sprężarka sprawdzona więc OK

    2
  • #11 30 Mar 2014 23:52
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Napewno coś jest, cudów nie ma.

    1
  • #12 31 Mar 2014 00:30
    kkknc
    Poziom 42  

    Za niska uszczelka pod głowicą. Silnik się rozgrzewa korbowody wydłużają i pukają po nagrzaniu.

    1
  • #13 31 Mar 2014 21:57
    zetor6245
    Poziom 15  

    Tak jak rzemyk90 pisze cudów nie ma.
    Jedyna rzecz jaka pozostała do sprawdzenia to ustawienie wałka rozrządu, być może masz przestawiony o 1 ząb wałek rozrządu. U nas facet miał przestawiony o 1 ząb ciągnik chodził, trochę stukał ale co około 40 mth wymieniał dźwignię popychaczy bo mu pękały.
    U mnie kiedyś zacinała się końcówka wtrysku objawem tego było też pukanie z jednocześnie białym dymieniem.

    0