Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DE w simsonie - Podlaczenie ladowania zaplonu Ducati w Simsonie

BlakPL 30 Mar 2014 15:46 15249 11
  • #1
    BlakPL
    Level 9  
    Witajcie.
    Szukam i szukam, i znalezc nie moge, jak podlaczyc ladowanie i zasilanie swiatla przedniego z zaplonu DE w Simsonie.
    Zaplon pochodzi z Piaggio NRG. Sa w necie schematy tegoz skutera, lecz nie wiem, gdzie wpiac dwa kable, co mi zostaly.
    Schemat Piaggio

    Zaplon podlaczony, i zostaly mi dwa kable. Jesli sie nie myle to sa to kable, ktore na schemacie maja kolory zolty i niebieski. Mam Regulator od skutera chinskiego, podlaczony byl wg. schematu BananVANDyk'a (Klik).


    Moglby ktos pomoc to ogarnac?

    PS. brak polskich znakow na laptopie (uszkodzona klawiatura). Poprawie wieczorem.
  • #3
    jack63
    Level 43  
    Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona???
    Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić?
    Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu?
    Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie. Jeżeli poziomy napięć się zgadzają (w miarę), to można użyć ELBA, która nie jest regulatorem napięcia tylko wyłącznikiem ładowania aku.
    Przydałby sie regulator napięcia do cewki świateł. Bardziej wypasione wersje Simsonów z żarówką HS1 miały regulatory zwierające jedną połówkę przebiegu. Jeżeli masz ten regulator to można go podłączyć i sprawdzić czy działa.
  • #4
    BlakPL
    Level 9  
    jack63 wiec tak. Elbe mam lecz nie używam xd
    Aktualnie to miał platyniarza. Regulator od chinola podłączony wg. schematu Banana.
    Wg. schematu jest bezmasowa, lecz po podłączeni zapłonu zostały mi dwa kable. czyżby jeden na światło drugi na ładowanie?
    Nie sprawdzę bo wyregulować to muszę a to niestety nie łatwe bez lampy :/

    PS. Długo zajmie adminowi simsony.net przystosowanie vB?
  • #5
    jack63
    Level 43  
    Tak więc to nie wiadomo czy zamieszczony przez ciebie schemat prądnicy jest tym co masz???
    Przecież to banał. Omomierz w rękę i sprawdzaj.
    Przecież podłączanie chińskiego reg gdy masz sprawną ELBA'e i prostownik jest ....lekko bez sensu.
    Ogólnie trochę dziwnie podchodzisz do tematu. Nie wiadomo co tak na prawdę z czym połączyłeś? Narysuj schemat. Najlepiej wrysowując twoje połącznia w schemat Piagio.
    Ja dla ładowania zostałbym przy ELBA'ie a ten reg wykorzystał do świateł. Zapłon wymaga modułu. Sprawa jest dość prosta. Trzeba się tylko trochę przyłożyć. :D
  • #6
    BlakPL
    Level 9  
    liczba cewek się zgadza, moduł mam.
    Kwestia z elbą była taka, że nie wiedziałem co było nie sprawne a okazała się cewka ładowania. Więc mogę wykorzystać ELBĘ, reg do świateł.
    Nie wiesz może jaką moc generuje ten zapłon?
    Jak wrócę ze szkoły narysuje schemat jak myślę podłączyć sprawdzając czy cewka ładowania jest bez masowa czy nie
  • #8
    BlakPL
    Level 9  
    jack63 wrote:
    BlakPL wrote:
    Nie wiesz może jaką moc generuje ten zapłon?

    A o co ci chodzi??? Nie rozumiem pytania.


    Moc maksymalną jaką generują cewki.
    Z moich oględzin wynika, że cewki - wszystkie poza zapłonową są połączone ze sobą. Możliwe? Bo z jednej strony cewki zapłonowej jest początek i koniec z drugiej. Nie widzę rozłączenia tych cewek.
    Zamieszczę zdjęcia dwa:
    DE w simsonie - Podlaczenie ladowania zaplonu Ducati w Simsonie DE w simsonie - Podlaczenie ladowania zaplonu Ducati w Simsonie

    Czyli chyba podłącze jeden koniec do masy a drugi do regla i światła z aku.
    Czytałem gdzieś że zapłon generuje około 88W ale pewien nie jestem. Mógłby ktoś potwierdzić?
  • #9
    jack63
    Level 43  
    BlakPL wrote:
    Moc maksymalną jaką generują cewki.

    Które cewki lub który zespół połączonych fabrycznie cewek stanowiących jedną. Na schematach często zespół połączonych cewek rysowany jest jako jedna!
    BlakPL wrote:
    Czytałem gdzieś że zapłongeneruje około 88W ale pewien nie jestem.

    CO to znaczy zapłon generuje? Masz straszne zamieszanie w nazewnictwie! Trzeba to wyprostować, bo znów będzie jak Czech z Węgrem.... :D
    Domyślam się (tylko!), że chodzi ci o moc cewek prądnicy???
    Te 88 W jest tylko tzw. nominałem, czyli moca osiąganą przy określonym dokładnie obciążeniu rezystorem i przy dokładnie określonym RPM silnika. Przy kazdym innym obciążeniu i innym RPM moc będzie inna. Widać to szczególnie na światłach przy biegu jałowym. Przygasają lub ręcz są bardzo słabe.
    Zapamiętaj. Moc pradnicy bardzo się zmienia wg. mnie podawanie jej wartości, nawet maksymalnej, jest informacją tylko orientacyjną. Każdy producent zakłada inne warunki do pomiaru mocy a potem wychodzi że prądnica od skutera ma większa moc niż od dużego motoru... Chińczyk potrafi.... zadowolić klienta. Na tabliczce znamionowej napisze ci to co chcesz...
    Ogólnie podawanie mocy prądnicy bez podania warunków pomiaru jest zwykłym oszustwem!
    Poczytaj motelek.net. Tam są tabele z wynikami rzeczywistych pomiarów dla sporej liczby prądnic. Ciekawa lektura. :D
    W twojej sytuacji doktoryzowanie się na mocą jest bez sensu. Masz ile masz i tyle. Jak nie przesadzisz z mocą żarówek (max HS1 do przodu) to będzie OK.
    Czyżbyś jeszcze nie zmierzył rezystancji do masy prądnicy na przewodach z niej wychodzących oraz między nimi??? Zrób to i podaj wyniki.
  • #10
    BlakPL
    Level 9  
    Tak o to chodzilo. Przepraszam za wprowadzenie w blad i dzieki za odeslanie do tego serwisu. Poczytam :)

    Kazdy kabel wskazuje polaczenie z masa oprocz zielonego. Czerwony - masa 125 Ohm. Reszta wskazalo 1,1 - 1,4 Ohm.
    Na co to wskazuje?
  • #11
    jack63
    Level 43  
    BlakPL wrote:
    Na co to wskazuje?

    Na to, że masz inny stojan niż ten ze schematu lub jest zwarcie do masy.
    Obejrzyj cewki. Czy mają wyprowadzenia zwarte do nabiegunników lub kable przykręcone do podstawy cewek.
    Musisz to rozstrzygnąć sam. Tylko tym masz dostęp do stojana!
    Bez tej informacji nie można dobierać układu połączeń i regulatorów.
  • #12
    BlakPL
    Level 9  
    Więc doszedłem do następujących wniosków.
    Kable być może masują przez dziwne łączenie cewek. Wszystkie (poza zapłonową) są połączone szeregowo. Tu mam pytanie: czymś są pokryte druty cewek? Bo być może mam winowajce :)

    A i jak mniej więcej ma być zapłon ułożony? Który element (zaznaczony na zielono czy niebiesko) ma "pokrywać" się ze znakiem na kole zamachowym?

    DE w simsonie - Podlaczenie ladowania zaplonu Ducati w Simsonie

    Byłbym bardzo wdzięczny za nakierowanie, bo powiem szczerze różni się od Platyniarza konkretnie :)