Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW

30 Mar 2014 19:00 23025 43
  • Poziom 9  
    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW
    Mam problem z ową łuparką.
    Mianowicie łuparka nie daje sobie rady z łupaniem drewna.
    Sprawdziłem i dolałem olej hydrauliczny do odpowiedniego stanu. Rozkręciłem pompę zębatkową, jest moim zdaniem OK.
    A nawet mały klocek jest dla niej problemem.
    Tylko dotknie ostrzem do klocka i dalej nie idzie.
    Inna o takiej samej mocy radzi sobie bez problemu.
    Co mogę jeszcze sprawdzić?
  • HELUPOWER
  • Poziom 9  
    Nie ma tam przewodów, są kanaliki w aluminium. Podepnę się pod śrubę z zaworkiem bezpieczeństwa tylko jaki manometr muszę kupić na jakie ciśnienie?
  • HELUPOWER
  • Poziom 9  
    Takiej pompy nie ma w sprzedaży, sprawdzę ją i ewentualnie spróbuję zregenerować.
  • Poziom 31  
    Może zaworek bezpieczeństwa jest źle ustawiony za szybko sie otwiera i układ nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia ?
  • Poziom 9  
    Zawór bezpieczeństwa sprawdziłem w pierwszej kolejności.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    ojdyr napisał:
    A o siłowniku to ktoś pomyślał?

    A widziałes kiedykolwiek siłownik hydrauliczny popsuty tak, że "nie ma siły" ? Wszelkie możiwe usterki siłownika polegają na rozszczelnieniu jedynie - autor nic nie pisze o wyciekającym oleju.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    ojdyr napisał:
    A wyobraź sobie, że widziałem.

    To może napisz coś konkretnie, zamiast sugerować coś mgliście. Nie sądzę że uszczelnienie tłoka padło - krzywe tłoczysko tez wykluczam. Więcej możliwych przyczyn nie ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Sprawa się rozwiązała. Pożyczyłem łuparkę od znajomych i podmieniłem pompę do mojej. Pracuje normalnie jak powinna.
    Swoją pompę rozkręciłem. Nie widać żadnego zużycia. Obie zębatki w bdb stanie.
  • Moderator Samochody
    Nie o zęby na tych zębatkach chodzi, tylko o luz między nimi, a obudową. Wklej zdjęcia rozebranej pompy, to pokażę na co zwrócić uwagę.
  • Poziom 9  
    Straciłem już natchnienie aby ponownie ją rozkładać do zdjęć.
    robokop jakbyś mógł wytłumaczyć na załączonym obrazku o który luz chodzi byłbym wdzięczny. Aha spróbowałem z gęstszym olejem do mostów ale nie było poprawy.
    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW
  • Moderator Samochody
    M.Sprinter napisał:

    robokop jakbyś mógł wytłumaczyć na załączonym obrazku o który luz chodzi byłbym wdzięczny.

    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW
    Powiększ obrazek, z grubsza narysowałem o co chodzi.
  • Poziom 31  
    Na luzy pomiędzy zębami trybów a korpusem zbytnio wpływu nie masz i nic z tym nie zrobisz .
    Ale koła zębate muszą idealnie się licować swoją płaszczyzną boczną z korpusem pompy . Tak samo pokrywy boczne muszą być idealnie gładkie i przylegać do korpusu pompy i kół zębatych . To łatwo sprawdzić przez przyłożenie liniału suwmiarki . I łatwo naprawić przez szlifowanie na szlifierce do płaszczyzn .
    Między innymi tak się naprawia samochodowe pompy oleju .
  • Poziom 31  
    Tadek , nikt nie pyta jak działa pompa oleju i w którą stronę ma się obracać , więc nie uświadamiaj .
    Jest problem że pompa wytwarza za małe ciśnienie i jak ją naprawić .
    Jak masz filmik youtube , "naprawa pompy oleju " to owszem , proszę bardzo .
  • Poziom 20  
    Sam mam łuparkę 14 T nacisku ,a poprzedni rysunek nie oddaje całej prawdy,więc wkleiłem filmik. Niestety naprawa w domowych warunkach pompy hydraulicznej wysokiego ciśnienia jest niemożliwa, gdyż jej regeneracja nie polega tylko na planowaniu pow. przylegających do siebie, ale to przecież wiemy wszyscy.
  • Poziom 31  
    A kto mówi że naprawić chce pompę w domowych warunkach ?
    W domowych warunkach można rozkręcić pompę , zrobić weryfikację cześci aby zobaczyć co jest wynikiem zużycia a co błędem produkcyjnym . Dać zużyte elementy do szlifowania , lub naprawy , i samemu poskładać wszystko zgodnie ze sztuką .
    Taniej i lepiej niż dawać całe urządzenie do naprawy , do jakiegoś serwisu i się zastanawiać , co tam zrobili i jak długo podziała ?
  • Poziom 20  
    Masz rację, chociaż ja mam pompę w łuparce od C-330 wzmocnioną o większej wydajności,tania i dobra ,polski producent. jeżeli ona się ,,rozkraczy,,kupie nową ,szkoda czasu , nerwów na niepewne regeneracje ,itp.
  • Poziom 31  
    No jasne czasami gra nie warta świeczki . Jeżeli tylko planowanie pokryw bocznych i korpusu to mozna się pobawić .
    Jeżeli jest duży luz miedzy korpusem a czołem kół zębatych , to pozamiatane ,tylko druga pompa .
  • Poziom 9  
    Witam. Wracam do tematu ponieważ w zakładzie sprawdzili mi ciśnienie jakie podaje pompa (22) i o dziwo jest ono wyższe niż podaje producent (15) a łuparka dalej nie ma siły.
  • Poziom 20  
    W takim razie jeżeli pompa daje ciśnienie należy sprawdzić rozdzielacz , dla danej pompy musi mieć odpowiedni przepływ ,musi też być drożny ,to można łatwo sprawdzić,sam to przechodzłlem przy budowie łuparki.
  • Poziom 1  
    Witam .Miałem taki sam problem . Należy sprawdzić uszczelnienie tłoka . Lubią szwankować .
  • Poziom 13  
    Jeżeli kupiłeś ją w Jula to oddaj na złom

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mam podobną łuparkę zrobioną z siłownika z wózka widłowego, pompa ze wspomagania sam. ciężarowego a rama wyspawana z ceownika 100tki, silnik 3 kW a i tak nie daje sobie rady z grubszymi klockami. Zostaw to - kup dobrego Fiskarsa i czteropak
  • Poziom 15  
    Ponieważ z analogicznym problemem mam do czynienia odnalazłem schematy łuparek dostępnych w sklepach pod adresem http://wercopolska.pl/info/index/pageId/105/preview/1 .
    Mnie interesuje łuparka 4T i tam jest właśnie szczegółowa budowa tj. 637.pdf
    Z kontaktu z OBI gdzie kupiłem sprzęt mam info, serwis ich sprzętu jest: Żary 683634856 i Warszawa 224245420
    Z info sklepu Werco, z częściami do sprzętu fmy HECHT: koło zębate 50 zł, obudowa pompy 86 zł.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Zachęcony przez serwisanta z Żar postanowiłem spróbować naprawić samodzielnie moją łuparkę fmu CMI.
    -Po odłączeniu kółek i innych zewnętrznych elementów, spuściłem olej po wykręceniu korka.
    -Stopniowo odkręcałem cztery nakrętki na denku zbiornika oleju od strony pompy (sprężyna siłownika odpychała denko od zbiornika).
    -Po rozłączeniu obydwu denek od zbiornika oleju wyjąłem : w denku zewnętrznym tłoczysko z cylindrem.
    -Cylinder zsunąłem z tłoka by zobaczyć powód słabej siły łuparki

    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW

    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW
    Oto cały problem, pierścień prowadzący został we fragmencie zniszczony
    Uszczelnienie tłoczyska stanowi pakiet składający się z pierścienia prowadzącego z poliamidu grubości 3 mm oraz o-ringa grubości ok. 3 mm.
    Tłok średnicy 54,5 mm z rowkiem o średnicy 44 mm szer. 4,5 mm .
    Cylinder średnica wew. 55 mm

    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW

    Widok na elementy rozebranej łuparki

    Re: Łuparka rębak drewna 4T 1,5 KW

    Co spowodowało takie charakterystyczne uszkodzenie pierścienia prowadzącego?
    W ściance cylindra jest otwór o średnicy ok. 5 mm służący do zrzucenia ciśnienia w wyniku zbyt dalekiego przesunięcia tłoka np. kiedy próbuje się do końca rozłupać kłodę drzewa, brak tego otworu spowodowałby niedopuszczalny rozpór denek zbiornika oleju. Pierścień wciska się w ten otwór a ruch powrotny tłoka powoduje "wyciągnięcie" stosunkowo elastycznego pierścienia.

    Brak oznaczenia na jaką długość można przesunąć stopę pchającą może doprowadzać do powyższej sytuacji.

    Po naprawieniu łuparki zrobię oznaczenie max przesunięcia stopy pchającej.

    Uwaga dotycząca rozbierania:
    Serwisant uczulał mnie że, w zmontowanym urządzeniu sprężyna jest ściśnięta, rozkręcanie denek powoduję jej rozprężanie co będzie stanowiło problem podczas montażu. Uważam że, przed rozkręcaniem trzeba spowodować -wstawiając odpowiednia rozpórkę- by tłok nie powrócił do pozycji początkowej lecz został zatrzymany nawet 5 cm przed stanem początkowym. Rozpórka może być wykonana z 15 - 20 cm rurki o średnicy około 50 mm przepołowionej wzdłuż i położonej na tłoczysku w położeniu kiedy tłoczysko jest wysunięte, cofając się pod naporem sprężyny, spowoduje zaciśnienie tego dystansu wykonanego z połowy rurki. Tak zastopowany ten element sprężynowy pozwoli swobodnie zdemontować i zmontować łuparkę.

    Łuparka CMI ta 4T ma odpowiednik fmy HETCH 6370 i dokumentacja serwisowa jest na stronie http://wercopolska.pl/info/index/pageId/105/preview/1 . jako 6370.pdf

    Aktualnie jestem na etapie odbioru pakietu uszczelnienia.
    Po zmontowaniu wrócę.
    Pozdrówko