Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 212D - 2.9 TD Stukanie w układzie kierowniczym

30 Mar 2014 20:33 2820 3
  • Poziom 15  
    Witam mam problem z układem kierowniczym w Sprinterze. Przy kręceniu kierownicą słychać nieregularne jakby stuknięcia, czasem połączone z dodatkowym oporem. Dodatkowo stuknięcia te ewidentnie dochodzą jakby w wnętrza kabiny, przy lub na kolumnie.
    Chciałbym spytać czy na kolumnie w części która jest wewnątrz samochodu, w tym Sprinterze, występuje jakiś łącznik/krzyżak, który mógłby dawać takie objawy.
    Jeśli jest taki element, jak się do niego dostać? Czy do jego wymiany potrzebny jest demontaż maglownicy.
    Może ktoś posiada jakiś schemat tego układu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Nie w kabinie, a w komorze silnika masz krzyżak i łącznik kompensujący długość. Najpierw rdzewieje łącznik, a potem krzyżak obrywa. Element niestety do wymiany, bez demontażu przekładni, jak masz srs to uważaj na taśmę.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik i już masz krzyżak wymieniasz montujeszw odwrotnej kolejności ,krzyżak około 30 zł .pamietac nalezy aby mocno zacisnąc srube imbusowa na przekładni kierowniczej bo to istotny element bezpieczeństwa
  • Poziom 15  
    to właśnie był wymieniony wyżej krzyżak. Pozdrawiam