Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprężarka z silnika VW 1.8.

30 Mar 2014 22:53 2082 8
  • Poziom 9  
    Witam. Jako że istnieje temat o sprężarce z silnika od malucha to chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o silniku z vw 1.8? Mam akurat taki silnik a kupno nowej sprężarki póki co nie wchodzi w grę z powodu kasy a aktualna sprężarka jest kiepska.

    Chciałbym zostawić ori głowice z tego silnika, pompę wody pewnie też żeby jakieś tam chłodzenie było,pompa olejowa również by została, czytałem, że najlepiej dać do zrobienia nowy wałek rozrządu żeby zawór otwierał się dwa razy :) Zawory ssące brały by powietrze do komory, z komory przez świece do butli, zawory wydechowe chyba wywalić, albo połączyć wydechowe z ssącymi żeby pracowały tak samo jeśli to poprawi wydajność? I jaki silnik elektryczny do tego zastosować? Myślałem nad 4kw i ok 1400obr/min bez przekładni, tylko połączyć silnik prosto z wałem.
    Nie znam się zbytnio na obliczeniach czy taki silnik elektryczny wystarczy, jakie obroty najlepiej żeby miał i jak szybko będzie taki silnik pompował powietrze do butli ok 200L dlatego piszę ten temat, żeby sie czegoś dowiedzieć.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    matisim napisał:
    najlepiej dać do zrobienia nowy wałek rozrządu żeby zawór otwierał się dwa razy
    Po co? Rezygnujesz całkiem z rozrządu i montujesz dla każdego cylindra zawory jednokierunkowe. I po sprawie. Dlatego też można zrezygnować z głowicy.
  • Poziom 21  
    Wałek na zamówienie wyjdzie drożej niż 4głowice z ursusa.
    Kompletna gł. kosztuje 50zł x 4szt= 200zł - głowica VW (sprzedać na złom).

    Wylot świecami to zły pomysł, musiałbyś dać jakieś potężne zawory zwrotne, żeby cylindry nie pobierały powietrza z butli. Robota i koszty idą w górę a efekt marny.

    Wydajność zasysania policzysz - Litry x obroty. odjąć +- 15%. (jeśli się nie mylę)
  • Poziom 9  
    Czyli najprościej kupić blok aluminiowy i do niego dać np. takie zawory
    sprężarka z silnika VW 1.8.


    Ale ile takich zaworów dać na jeden tłok? min. 2- jeden na ssanie a drugi na wydech powietrza, czy może 4 sztuki? Jak to dobrać?
    Jeśli kupię taki blok zamiast głowicy, to robię tylko otwory pod zawory a kanały olejowe czy wodne która są w bloku zostają zamknięte przez nową głowice. Olejowe ok, smarowanie wystarczy mu z miski, a co z woda?? nie będzie chyba potrzebne dodatkowe chłodzenie takie silnika?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To są zawory do głowic? Mogą w nich pracować?
  • Poziom 20  
    Oczywiscie, że to nie zawory do głowic, ich żywotność jest mizerna, niektóre maja nawet gumowe elementy.
  • Poziom 43  
    Tam są wklęsłe tłoki co dyskwalifikuje dół silnika na sprężarke.
    Po drugie silnik ok 7,5kW by był potrzebny przy tych obrotach.
  • Poziom 9  
    ale tłoki można pospawać żeby były płaskie :)

    zastanawiam sie nad taką samoróbką lub nad kupieniem silnika dwutłokowego + silnik na silę, butla no i reszta akcesori potrzebna do montażu.

    Silnik coś z takiego typu:
    PV2065 lub A39B firmy ABAC


    sprężarka z silnika VW 1.8. sprężarka z silnika VW 1.8.

    obydwa typy można zobaczyć na allegro, jedni polecają tą firmę drudzy, że nie warto. Sprężarka ma służyć również do malowania samochodów więc nie chce żeby sie szybko skończyła :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    matisim napisał:
    ale tłoki można pospawać żeby były płaskie

    A blok można przeciąć i ustawić w V. Albo odlać nowy. Wał też można z drutu wygiąć i w ogóle wszystko poprzerabiać tak, że z silnika tłokowego wyjdzie sprężarka śrubowa...
    W ogóle wiesz, co chcesz i jak chcesz? Bo na razie to są jakieś nierealne chciejstwa i bredzenia, do tego nie poparte jakąkolwiek wiedzą - choćby prezentowane przez ciebie zawory.