Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyciek oleju z okolic wału i zapach benzyny w oleju Citroën Xsara Picasso 1.8

31 Mar 2014 12:54 5379 7
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam poważny problem z moim autem, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v 2002r. Z silnika mocno zaczął cieknąć olej.
    Mechanik zdiagnozował, że to przez uszczelniacz wału od strony koła zamachowego.
    Po wymianie nic się nie zmieniło, nadal cieknie.
    Silnik u góry jest suchy, przód również.
    Kolejną niepokojącą rzeczą jest zapach benzyny w oleju silnikowym. Mocno ją czuć na bagnecie i na korku wlewu oleju.
    Czy to może mieć jakiś związek z tym wyciekiem?
    Auto kopci tylko jak jest zimny silnik i wtedy jak mu się mocno doda gazu to się trochę dławi, a w spalinach czuć nie przepaloną benzynę.
    Jak się już silnik nagrzeje to nie kopci i zapach spalin jest ok.
    Nie mam pojęcia co jest przyczyną?
    Na wymianę tej uszczelki wydałem już 400zl i to nic nie dało.
    Jeden mechanik mówi, że to z miski cieknie, drugi żeby wymienić pierścienie.
    Jeżeli ktoś już spotkał się z takim problemem, to proszę o pomoc.
  • Poziom 20  
    Zapach benzyny raczej nie ma zwiazku z wyciekiem. Trzeba umyc silnik i zobaczyc skad cieknie. Co do benzyny w oleju... to jak auto pracuje? normalnie, nie ma żadnych objawów nierównej pracy?
  • Poziom 7  
    Jak jest zimny to pracuje tak jakby trochę na 3 gary, kopci ( czuć jakby nie do końca przepalone paliwo ) , jak mu wcisnę energicznie dużo gazu to się dławi, przydusza. Jak się nagrzeje to chodzi idealnie, nie kopci, spaliny pachną normalnie i się nie dusi. Zastanawiam się czy mogą to być pierścienie?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Pierwsze co trzeba zrobić to wykręcić świece i sprawdzić czy którąś nie zalewa paliwo, następnie sprawdzić ciśnienie na cylindrach(kompresję). Co do wycieku to został źle zdiagnozowany i usunięty.
  • Poziom 7  
    Dzięki za podpowiedzi, za tydzień auto trafi na kanał, napiszę jak coś będę wiedział ;)
  • Poziom 7  
    No więc tak. Okazało się, że poprzedni mechanik nie zdjął całkowicie skrzyni biegów, tylko ją poluzował i odgiął na hama. Nie dość, że przez to nie był w stanie poprawnie wymienić uszczelniacza, to jeszcze uszkodził pozostałe i dodatkowo jakiś korek serwisowy. Po jego akcji skrzynia ledwo dała się zdjąć. Całe szczęście sytuacja jest już opanowana i nic nie cieknie :)
    Co do rzekomej benzyny w oleju, to na razie będę obserwować. Kompresja była sprawdzana i jest podobno ok. Sprawdzę czy po jakimś czasie podniósł się poziom oleju. Jeśli tak, to będę szukał dalej.
  • Poziom 29  
    Ta nierówna praca to jakaś taka bolączka tego silnika, szczególnie częsta w 406 :) U mnie było tak jakiś czas a później ustało samo, bez naprawiania czegokolwiek, miałem wrażenie, że się zalewa albo zapłon wypada na jednym cylindrze bo też waliło benzyną aż do rozgrzania lekkiego. Nie wiem czym to było spowodowane, koledzy z forum 406 wymieniali pół osprzętu a objawy nie ustępowały.
  • Poziom 7  
    No niestety jest to denerwująca sprawa, bo jak go odpalę na zimnym silniku i chcę dynamicznie ruszyć, to się dławi.