Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat Panda - Pobór prądu na postoju ponad 3A ?

iwus_76 31 Mar 2014 13:01 3681 10
  • #1
    iwus_76
    Level 11  
    Witam

    Szukałem dość dużo ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na dolegliwość mojego autka.
    Mianowicie, autko na postoju pobiera około 3A przez co rozładowuje się akumulator. Wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i nic się nie zmieniło, dopiero odłączenie alternatora pomogło. Autko ma mało przejechane około 35 kkm i alternator wygląda dość dobrze nie widać pęknięć. Ładowanie jest też OK. czy to możliwe, że jednak uszkodził się regulator napięcia. Na magneśnicy (wirniku ) jest jakieś 3,6 Ohm.
    Wymontowałem regulator ale nie wiem do końca jak go sprawdzić. Podłączyłem go pod akumulator i na szczotkach do magneśnicy mam napięcie akumulatora.

    pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    nikusert
    Level 39  
    Witam
    Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
  • #4
    iwus_76
    Level 11  
    Witam

    Zrobiłem tak, podłączyłem gruby przewód do alternatora i nie było większego poboru prądu. W desperacji zamontowałem regulator ponownie i po podłączałem kable, sprawdzam amperomierze i o dziwo jest OK. Uruchomiłem silnik na chwilę sprawdzam i nadal jest OK. Pojechałem na przejażdżkę , około 1km, wracam i już jest źle 3- 3,5 A. Dosłownie czary. Nawet nie wiem co wymienić. :cry:
  • #5
    nikusert
    Level 39  
    Może być że nie rozłącza regulatora gdy się nagrzeje.Jeżeli ta sytuacja się powtórzy to odłącz na moment klemę i ponownie podłącz .Jak pobór zniknie to świadczy o regulatorze.Prąd 3-3.5A świadczy na bank o podawaniu napięcia na wirnik ,czyli wzbudzenie.Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie sprawdzałem tego typu alternatory (Fiatowskie)i one tak się zachowują.
  • #6
    iwus_76
    Level 11  
    nikusert wrote:
    Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie sprawdzałem tego typu alternatory (Fiatowskie)i one tak się zachowują.


    Nie rozumiem, to znaczy, że tak mają, czy własnie tak się psują ??

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #7
    nikusert
    Level 39  
    Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
  • #9
    iwus_76
    Level 11  
    Witam

    Dla zainteresowanych. Niestety założenie nowego regulatora nic nie dało. :(. Pobór prądu jest na poziomie 3 -3,5 A. Sprawdziłem jest cały czas napięcie ma magneśnicy/wirniku. Jak odsunę szczotkę problem znika. Muszę kupić chyba nowy alternator, gorzej jak to też nic nie da, chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.

    Pozdrawiam
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Raczej mostek będzie padnięty.Regler dostaje "sygnał" z fazy i pobudza wirnik.Sprawdź napiecia na fazach stojana podczas usterki na wyłączonym silniku.