Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 2. Radio, głośniki (hertz) i co dalej? wasze pomysly

luban_x 09 Apr 2005 10:18 6947 10
  • #1
    luban_x
    Level 11  
    Witam. :D:D W moim przypadku sprawa przedstawia się następująco: chodzi mi o podstawowa instalacje audio do Opla Astry 2 sedan. Samochodzik należy do rodzicow ;), wiec wszelkiego rodzaju tuby, skrzynie, wycinanie polki, a nawet wzmacniacze itp. nie wchodza w gre.
    Na dzien dzisiejszy w aucie znajduja się:
    ---Odtwarzacz CD/MP3 JVC KD-SH909RB – to już chyba 10 radio w tym aucie, bo szukalem takiego które będzie charakteryzowac się najlepszym dźwiękiem dźwiękiem oraz stonowanym wyglądem. W tym czasie miałem już z 5 odtwarzaczy serii KD-SH oraz rozne Pioneery – najlepszym był DEH-6600 i jednak zostaje przy moim JVC, w przyszłości mam jeszcze ochote wypróbować Alpinie, bo słyszałem ze ci którzy raz jej sparowali zostaja tylko przy tym i nie chca nic innego.
    ---w drzwiach przednich na dole seryjne 16-nastki a w trójkątach przy lusterku seryjne gwizdki.
    ---w drzwiach tylnich seryjne 13-nastki oraz miejsce na gwizdki przy klamce.

    Kable sa seryjne, wytłumienia brak (jest tylko gruba folia na drzwiach).

    W srode wieczorem kupilem z Allegro nowy odseparowany zestaw Hertz DSK165 za 300zl lacznie z przesylka,
    W poniedziałek kupilem zestaw pierścieni z ABS-u z Allegro, za dwa szestanstocentymetrowe i dwa trzynastocentymetrowe zapłaciłem 50zl również lacznie z przesylka.

    Pierścienie mam już w domu, głośniczki jak dobrze to w poniedziałek dostane.
    Nie zostalo mi już duzo pieniędzy i zastanawiam się co dalej:
    Czy warto wytłumić mi przednie drzwi, często piszecie ze to podstawa, ale kontaktowałem się z gościem który chce robic podobny zestaw i wytłumił drzwi na razie na seryjnych głośnikach nie wyczuwa roznicy. Może ujawni się ona dopiero przy Hertzach?
    Wiem ze ten ABS nie jest najlepszym materialem na pierścienie, ale te z ABS-u kosztuja znacznie wiecej i ciezko je dostac, a wydaje mi się ze sam mialbym problem wyciac takie.
    Czy jak dojda głośniki to warto wymieniac kable od razu? Czuje ze mogą być problemy ze ściągnięciem tapicerki do tego.
    Co zrobic teraz reszta? Jedno jest pewne, stare 16-nastki pojda na sprzedaz za grosze. Myślałem nad tym żeby przednie gwizdki przełożyć na tyl i tylnie 13-nastki torszke wyciszyc i zostawic, mam ograniczone fundusze i teraz nie wiem czy na tyl wstawic Pioneery TS-G1348 lub może jakies Alpiny, albo i Hertz DCX130?



    Czy może jest ktos wśród Was kto wie jak ściągnąć całkowicie tapicerke z drzwi, bo na razie udalo mi się jedynie ja mocno odchylic (trzymala się jeszcze gdzies u gory, w okolicach szyby) tak ze da się zamontowac głośnik, ale z innymi rzeczami może być już problem.

    Na koniec dodam ze słucham roznej muzyki: glownie jest to „black music” ale bywa tez ze metalu i dance.

    Wiecie może jaka realna moc może mieć to radio? Bo nie potrafie tego wyliczac a wiem ze to 4x50W to moc max i nie ma co na to patrzec.

    Dzieki z gory za odpowiedzi na powyższe pytania, napiszcie mi swoje sugestie.
    Ja w miare rozwoju wydazen będę pisal co i jak.

    pozdrawiam :)
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tapicerki zostaw. Faktycznie cięzko się ściągają i nie warto sobie robic dodatkowej pracy, a można jeszcze coś uszkodzić. Drzwi wytłum za głośnikami. Na pewno nie zaszkodzi, a pomóc może. Przewody też na razie zostawiłbym w spokoju. Po pierwsze pod samo radio raczej nie usłyszysz różnicy (zresztą temu kto pozna na słuch czy kable są orygnalne czy nowe, funduję skrzynke wódki). Poza tym ciężko ci będzie przejść przez złącza w drzwiach (trzeba je rozwiercać).
    Ja te pierścienie z ABSu nitowałem a nie przykręcałem. Aby je uspokoić możesz je wytłumić jakąś matą lub pianką (ale nie zwykła gąbką!)
    A te droższe pieścienie, to miały chyba byc z MDFu a nie ABSu.
  • #3
    luban_x
    Level 11  
    z tymi pierscieniami to racja, zle mi sie napisalo, drozsze sa oczywiscie z MDF-u. czekam na dalesze sugestie! co z glosnikami z tylu zrobic?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Uruchom najpierw przód. Potem zjmij się tyłem. Tam sa trzynastki i nic specjalnego nie wymyślisz. Możesz założyć jedynie jakieś efektywniejsze od oryginalnych. Ale cudów nie oczekuj.
  • #5
    kruczi
    Level 17  
    żeby ściągnąć tapicerke musisz odkręcić trójkąty w których są tweetery
    potem odsuń szybe, odchyl tapicerke i ciąg do góry
    możesz jeszcze zdemontować kołek. trzeba podważyć ten czerwony pierdolnik i wyciągnąć go do góry
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W niektórych oplach (zazwyczaj tych ruszanych) idzie nie tak trudno. W większości jednak tapicerka siedzi tak ciasno że dla świętego spokoju i unikniecia ewentualnych kosztów, zostawiałem ją w spokoju i tylko odchylałem. Ale fakt faktem nawet żeby ją odchylictrzeba zdjąć trójkąty (i tak trzeba je zdjąć żeby tweetery powymieniać).
  • #7
    luban_x
    Level 11  
    no i za DSK165 juz zamontowane, graja tak jak sie spodziewalem, bardzo ladnie. tyl mam prawie calkowicie wyciszone bo psuje mi caly dzwiek. z tylu tez wymienie glosniki, nie wiem jeszcze jakie ale cos zrobie napewno, tylko powiedzcie mi jak odczepic korbke od szyby? z przodu nie mialem tego problemu bo mam elektryczne.
  • #8
    kruczi
    Level 17  
    luban_x wrote:
    no i za DSK165 juz zamontowane, graja tak jak się spodziewalem, bardzo ladnie. tyl mam prawie calkowicie wyciszone bo psuje mi caly dzwiek. z tylu tez wymienie glosniki, nie wiem jeszcze jakie ale cos zrobie napewno, tylko powiedzcie mi jak odczepic korbke od szyby? z przodu nie mialem tego problemu bo mam elektryczne.


    korbka jest zabezpieczona zawleczką
    w ośce bo przeciwległych stronach są rowki. ta zawleczka siedzi sobie właśnie w tych rowkach. musisz się uzbroić w jakieś szpikulce lub coś w tym stylu.
    dopchnij tapicerke obok korbki. powinieneś zobaczyć jak to zabezpieczenie wygląda. a potem to już musisz działać
  • #9
    powgreg
    Level 19  
    luban_x wrote:
    z tymi pierscieniami to racja, zle mi się napisalo, drozsze sa oczywiscie z MDF-u. czekam na dalesze sugestie! co z glosnikami z tylu zrobic?

    Oszczędzanie 10-15 zł różnicy między MDFem a ABS przy głośnikach za 300zł to trochę dziwne, ale jeżeli już montujemy na ABSie to warto uszcelnić silikonem miejsce przylegania pierścienia do blachy bo przylega on w astrze tylko 1.5mm krawedzią a powstałymi nieszczelnościami jest przedmuchiwane powietrze powodując świsty i szumy przy ruchach membrany.
    Nitowanie pierścieni też nie jest dobrym rozwiązaniem szczegółnie oplowskich bo są mocowane na trzech plastikowych uchach które z czasem pod wpływem napężeń od nita pękają sam tak kiedyś montowałem sugerując się niektórymi fabrycznymi rozwiązaniami (VW skoda) ale przy fabrycznych głośnika jest zupełnie inny plastik grubszy i nie taki kruchy.
    Jeżeli jeszcze nie wytłumiłeś drzwi to zrób to bo w astrach jest folia która brzęczy i nie zapewnia szczelnej komory głośnikom różnica jest duża i przy tych hertzach naprawde warto to zrobić.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja nitowałem w ten sposób, że rałem dłuższy nit, dawałem pod łęb podkładkę największa jaka sie mieściła. A wtedy można by jeszcze dolna krawędź wykleić jakąś gąbką, pianką (choćby uszczelka do uszczelniania okien) i tak przynitować do blachy. Podkładka zwiększa pole docisku, a uszczelka załatwia sprawę ewentualnych przedmuchów.
  • #11
    luban_x
    Level 11  
    witam forumowiczow ponownie po dlugim czasie. sporo sie wydazylo od czasu wstawienia tego tematu. jakis popierdoleniec zepchnal mnie na drzewo i auto dosyc konkretnie rozbite jest. astra jest teraz odstawiona do warsztatu i moze jeszcze w lipcu bedzie gotowa :] od czasu wypadku jezdze tez astra, ale jedynka, 1.4 gaz 60KM :D potwor co?? demon predkosci, ale co zrobic, taki los... moje hertze przelozylem do jedynki, niedawno kupilem pierscienie z MDF-u firmy POWE, nie spodziewalem sie ze roznica w dzwieku bedzie az taka duza. kupilem rowniez okazyjnie wzmacniacz Kenwood KAC-648 ale przy podlanczaniu spalilem go :( i niedlugo oddam do naprawy, nie wiem czy zachowac ten wzmacniacz czy sprzedac i za pieniadze z jego odsprzedazy kupic lepsze glosniki? tydzien temu kupilem suba Helix deep blue 12 (30cm), podlaczylem u kumpla ktory ma wzmacniacz w aucie i gral bardzo ladnie jak na taka klase, kumpel ma tube magnata, modelu nie znam (nawiasem mowiac nie nawidze tej wiesniackiej firmy) i helix gral znacznie lepszym basem w astrze podlaczylem go pod samo radio zeby zobaczyc co to zrobi, efekt byl naprawde ciekawy, jak dla mnie nawet wystarczajacy.
    wiec tak-do czego daze-jedynka niedlugo idzie na sprzedaz a dwojka bedzie gotowa, hertz dsk przekladam tam gdzie ich pierwotne miejsce, i zastanawiam sie w ktora strone isc dalej?pomyslow jest kilka, kupic na w tylnie drzwi - hertza dsk 130 albo hertza dcx130, pozniej by wszystko zalezalo od stanu portfela, ale mysle ze na subwoofer sie nie zdecyduje, co najwyzej wzmacniacz do lepszego zasilenia zestawow w drzwiach. aha, chyba sie wezme jeszcze za wytlumienie drzwi przednich bo to podobno tez duzo pomaga.
    moze jest ktos chetny do kupna pierscieni dystansowych z ABS-u (165mm) do astry, calibry, omegi, vectry? mam az 4 sztuki. mam tez do sprzedania dwa nowe pierscienie z mdfu 165mm firmy POWE, sa to zwykle okragle pierscienie. jesli sa zainteresowani to zapraszam na gg3175189